Gå til innhold

Lei av å være den tjukke søsteren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller den tjukke venninnen. Kjip følelse! Gidder ikke ha det sånn lenger.

Noen som har vært der? Endret det seg da du gikk ned i vekt?

Anonymkode: 9d064...07e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, been there. Så gikk jeg ned i vekt, normalvektig nå og passer både inn i søskenflokken og vennegjengen. Ikke at noen behandlet meg dårligere før, men føler meg mye bedre nå

Anonymkode: 54a48...17e

• Liker 5
Skrevet

Gå ned i vekt hvis du er tykk. Det er noe du kan få gjort noe med, i motsetning til den høye venninnen, stygge venninnen, lave venninnen, etc.

Anonymkode: ab161...649

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Gå ned i vekt hvis du er tykk. Det er noe du kan få gjort noe med, i motsetning til den høye venninnen, stygge venninnen, lave venninnen, etc.

Ja...? Det er det jeg holder på med? Det var ikke spørsmålet. Jeg antar du ikke har erfaring med det heller.

Skrevet

Men er du virkelig tjukk, da? 

Noen mener jo at de er tjukke hvis de ikke har en bmi i den aller nederste delen av skalaen, mens andre mener at de ikke er tjukke, til tross for at de er i fedmekategorien.

Uansett er det jo bare egen helse og velvære som teller, og dette helt uavhengig av størrelsen på folk rundt en.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja...? Det er det jeg holder på med? Det var ikke spørsmålet. Jeg antar du ikke har erfaring med det heller.

Jo, det har jeg. Og klarte det

• Liker 1
Skrevet
Lafamiglia skrev (3 minutter siden):

Men er du virkelig tjukk, da? 

Noen mener jo at de er tjukke hvis de ikke har en bmi i den aller nederste delen av skalaen, mens andre mener at de ikke er tjukke, til tross for at de er i fedmekategorien.

Uansett er det jo bare egen helse og velvære som teller, og dette helt uavhengig av størrelsen på folk rundt en.

Ja, jeg er det. BMI godt over 35 da jeg starta. Har vært varierende grad av feit siden tenårene. Søsteren min er derimot slank og lekker, alltid vært det, mens jeg har vært den feite elefanten ved siden av.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, det har jeg. Og klarte det

Javel, du misforstod i alle fall hva jeg var ute etter. Men men, bra jobba. Det du sier mellom linjene her er at ingenting forandret seg og du føler deg akkurat lik i vennegruppa/søskenflokken som før?

• Nyttig 1
Skrevet

Har både følt meg for tykk og for tynn. Nå vil jeg gå opp i vekt og angrer på at jeg ikke aksepterte kroppen min før. Senere kan det hende jeg angrer på at jeg ikke liker den nå og vil ned igjen 😅

Det er vanskelig å ikke sammenligne seg selv med andre, men håper du finner en måte å være glad i deg selv slik du er, uavhengig om du går ned, blir værende, eller går opp 😄 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, jeg er det. BMI godt over 35 da jeg starta. Har vært varierende grad av feit siden tenårene. Søsteren min er derimot slank og lekker, alltid vært det, mens jeg har vært den feite elefanten ved siden av.

Hvis jeg hadde hatt en BMI på 35, ville jeg brydd meg mer om mine egen helse enn om hvordan andre hadde oppfattet meg. For det siste er jo ikke spesielt viktig i det store bildet :) 

Skrevet

Ja 100 % endring

Anonymkode: aa4c8...03c

Skrevet

Skjønner godt hva du mener med å være den tjukke søsteren. Søsteren min er høy og slank, jeg har alltid vært lav og småtjukk. Vi er til og med tvillinger 🙄 Søsteren min giftet seg i fjor, det ble min motivasjon til å gå ned i vekt. Orket ikke å være den tjukke søsteren i den store forsamlingen. Nå har jeg holdt vekta over et år, og føler meg 100 ganger bedre på alle måter 😊

Anonymkode: 41507...6ca

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet
Lafamiglia skrev (7 minutter siden):

Hvis jeg hadde hatt en BMI på 35, ville jeg brydd meg mer om mine egen helse enn om hvordan andre hadde oppfattet meg. For det siste er jo ikke spesielt viktig i det store bildet :) 

Joa, men det er rart med det... Det som burde være motiverende er ikke nødvendigvis det, men det som burde være en bagatell er kanskje det som fyrer nok til at en gjennomfører. En vag helsemessig grunn er for mange ikke nok til å gjøre noe, typ "kan få diabetes en gang i fremtiden". Å ikke skille seg voldsomt ut ved siden av søsknene eller vennene sine, det er konkret.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjønner godt hva du mener med å være den tjukke søsteren. Søsteren min er høy og slank, jeg har alltid vært lav og småtjukk. Vi er til og med tvillinger 🙄 Søsteren min giftet seg i fjor, det ble min motivasjon til å gå ned i vekt. Orket ikke å være den tjukke søsteren i den store forsamlingen. Nå har jeg holdt vekta over et år, og føler meg 100 ganger bedre på alle måter 😊

Anonymkode: 41507...6ca

Så moro :) Kan tenke meg det var kjipt, tvillinger blir vel i enda større grad sammenlignet med hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...