AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #1 Skrevet 17. oktober 2022 Nå som man har hatt kampanjer med WOKE, Pride, BLM osv, er det ikke på tide å slutte å gjøre kvinner til seksualobjekter?? Er du en kvinne som kler av deg for å få oppmerksomhet er du med på å gjøre kvinner til hodeløse høns, og legger opp til seksualisering av damer uten annen verdi. Media fremstiller kvinner med null mellom ørene, minst mulig kledd og i film og TV så seksualiseres de i stor grad. Bør vi kreve at kvinner kler seg tekkelig og slutte å kle av kvinner for å få publikum? Bør TV og film slutte å bruke damer som objekt for dette? Man kan feks se en god film, så kommer det en scene som absolutt ikke passer inn som handler om sex, men som er unektelig vinklet til kvinnelige bryst eller bakdel, mens mannen som regel er sensurert fra midjen og ned. Som kvinne selv synes jeg dette er nedverdigende. Hva synes dere? Er det ok at samfunnet er slik? Anonymkode: 37e6e...6ee 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #2 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Man kan feks se en god film, så kommer det en scene som absolutt ikke passer inn som handler om sex, men som er unektelig vinklet til kvinnelige bryst eller bakdel, mens mannen som regel er sensurert fra midjen og ned. Anonymkode: 37e6e...6ee Jeg synes det er minst like mange mannerumper på skjermen som kvinnerumper. Anonymkode: 6c1f2...97f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #3 Skrevet 17. oktober 2022 Har fulgt med på Skal Vi Danse i høst. Er stort sett mest naken hud på gutta. Over livet, i alle fall. Anonymkode: a5efb...b3a
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #4 Skrevet 17. oktober 2022 Jeg synes ikke det er nedverdigende, men veldig irriterende og gammeldags. Anonymkode: fbb36...691 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #5 Skrevet 17. oktober 2022 Jada, innfør hijab — da blir det likestilling. Anonymkode: 7881d...888
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #6 Skrevet 17. oktober 2022 Kvinner skal få gjøre som de vil, hvordan de får oppmerksomhet er opp til dem selv. Like ille å be noen kle på seg som å kle av. Er dog enig i at filmer og reklamer ikke trenger å spille på sex. Anonymkode: a040b...69b 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #7 Skrevet 17. oktober 2022 Kvinner bestemmer helt selv hva de skal og ikke skal ha på seg. Anonymkode: 06587...1e6 1
Flintis Skrevet 17. oktober 2022 #8 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå som man har hatt kampanjer med WOKE, Pride, BLM osv, er det ikke på tide å slutte å gjøre kvinner til seksualobjekter?? Er du en kvinne som kler av deg for å få oppmerksomhet er du med på å gjøre kvinner til hodeløse høns, og legger opp til seksualisering av damer uten annen verdi. Media fremstiller kvinner med null mellom ørene, minst mulig kledd og i film og TV så seksualiseres de i stor grad. Bør vi kreve at kvinner kler seg tekkelig og slutte å kle av kvinner for å få publikum? Bør TV og film slutte å bruke damer som objekt for dette? Man kan feks se en god film, så kommer det en scene som absolutt ikke passer inn som handler om sex, men som er unektelig vinklet til kvinnelige bryst eller bakdel, mens mannen som regel er sensurert fra midjen og ned. Som kvinne selv synes jeg dette er nedverdigende. Hva synes dere? Er det ok at samfunnet er slik? Anonymkode: 37e6e...6ee Hva som er tekkelig vil variere, men jeg synes ikke kvinner blir fremstilt dumme i dag, endel menn blir det. Kvinner har spilt på sex uansett antrekk til alle tider. Men nå er det vel mer på kvinnens premisser? Den gamle mykenske moten var vel dristigere enn den som er nå🤔
aksase Skrevet 18. oktober 2022 #9 Skrevet 18. oktober 2022 Det er en fin tanke at kvinner skal slutte å bli seksualisert, men jeg er tror ikke det er mulig. Hele vår eksistens er bygget på, og avhengig av sex. Det ligger kodet i hver celle i kroppen, både hos menn og kvinner, og har vært slik siden tidenes opprinnelse. Det kan bli mye sex når media stadig spiller på det og det kunne med fordel vært dempet kraftig i media, men der kommer det med at sex er en interesse som ligger dypt i oss, og som opptar oss. Ingenting gir så mange klikk og så mye salg og interesse som sex. Man kan ha så mange kampanjer og gode hensikter man vil, men så lenge det er lovlig å spille på sex (og hvor krysser man egentlig grensa til seksualisering?) i media kommer media til å spille på det, fordi det er enormt mye penger i det. Og når det er så mye i media, smitter det lett over i hverdagslivet til mange, og kvinner og menn ender også opp med å spille på sex, både bevisst og ubevisst i måten de kler seg på og måten de opptrer på. Jeg mener ikke at man skal slutte å jobbe mot seksualisering og utnytting av kvinner, men målet om å få helt slutt på det er bare en uoppnåelig visjon på samme måte som mål om null trafikkdrepte, null drukningsulykker og null kriminalitet. Det er ønskelig, men det kommer dessverre ikke til å skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå