AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #1 Skrevet 17. oktober 2022 Sønnen vår er snart 3,5 måneder og har skjønte at man bør slutte å svøpe om natten når de er 3-4 måneder. Han kan ikke snu seg enda. Problemet er bare at han sover så urolig at han vekker seg selv hele tiden når vi ikke svøper. Etter at vi begynte å svøpe endret alt seg og han kan sove fra 19/20 og noen ganger helt til kl 06 før han må ammes. Vi prøvde en natt uten og da våknet han hver 2. Time for mat + mange ganger innimellom for smokk. Han har kolikk så det har vært nye plager og uro (alt er sjekket hos lege og konklusjonen er kolikk) så vi trenger VIRKELIG at han sover på natten. Andre i samme situasjon som fant en løsning?? Anonymkode: 585b7...022
Jegvetik Skrevet 17. oktober 2022 #2 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sønnen vår er snart 3,5 måneder og har skjønte at man bør slutte å svøpe om natten når de er 3-4 måneder. Han kan ikke snu seg enda. Problemet er bare at han sover så urolig at han vekker seg selv hele tiden når vi ikke svøper. Etter at vi begynte å svøpe endret alt seg og han kan sove fra 19/20 og noen ganger helt til kl 06 før han må ammes. Vi prøvde en natt uten og da våknet han hver 2. Time for mat + mange ganger innimellom for smokk. Han har kolikk så det har vært nye plager og uro (alt er sjekket hos lege og konklusjonen er kolikk) så vi trenger VIRKELIG at han sover på natten. Andre i samme situasjon som fant en løsning?? Anonymkode: 585b7...022 Hei! Vi kjørte avvenning ved å i to-tre netter ta en arm ut av svøpet (hadde svøpepose). Deretter begge armer. Hadde vi brukt svøpeteppet tror jeg at jeg hadde forsøkt å systematisk svøpe litt slappere for hver kveld?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #3 Skrevet 17. oktober 2022 Hvorfor kjøper du ikke en sånn… sovepose/kjole-ting som barnet skal sove i? Slik at de ikke får rulla rundt og beveget seg noe (bare armene). Dette har vært gull verdt for barnet til venninnen min, hun er 12 mnd nå og skal slutte å sove i den nå. Fåes kjøpt i alle baby-butikker. Anbefales :) Husker ikke hva det heter, så ble en vag forklaring. Anonymkode: 6cb08...09b
Jegvetik Skrevet 17. oktober 2022 #4 Skrevet 17. oktober 2022 Også sovepose!!! Da får de litt svøpefølelse med armene fri. Det brukte vi til første barnet vårt var 2 år. Slipper problemet med at de sparker av seg dynen også! Bare veldig styrete hvis de tisser seg ut om natten. Det finnes også overgangsposer man kan kjøpe fra usa (ser ut som en sjøstjerne). Da er armene fremdeles inni svøpet, men løst på en måte.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #5 Skrevet 17. oktober 2022 Hvorfor i det hele tatt begynne med svøping? Aldri gjort det på mine og de sov som steiner hele natta fra fødselen av. En sjelden gang pupp på natta. Anonymkode: 206f3...2c7 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #6 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor i det hele tatt begynne med svøping? Aldri gjort det på mine og de sov som steiner hele natta fra fødselen av. En sjelden gang pupp på natta. Anonymkode: 206f3...2c7 Grattis. Dagens mest idiotiske innlegg. Anonymkode: 02c63...4e4 18 6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #7 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor i det hele tatt begynne med svøping? Aldri gjort det på mine og de sov som steiner hele natta fra fødselen av. En sjelden gang pupp på natta. Anonymkode: 206f3...2c7 😆 Neii, hvis dine har sovet som steiner hele natta like fra fødselen av så har du vel aldri vært DESPERAT på leting etter noe som kan få babyen til å sove? Anonymkode: b75ca...da2 11
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #8 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor i det hele tatt begynne med svøping? Aldri gjort det på mine og de sov som steiner hele natta fra fødselen av. En sjelden gang pupp på natta. Anonymkode: 206f3...2c7 Nei hvorfor gjøre noe annet enn vi har gjort, for det som funker for oss funker jo for andre 🤪 Anonymkode: cb211...0ea 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #9 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hvorfor i det hele tatt begynne med svøping? Aldri gjort det på mine og de sov som steiner hele natta fra fødselen av. En sjelden gang pupp på natta. Anonymkode: 206f3...2c7 Fordi de IKKE sov som en Stein kanskje Anonymkode: 96d75...358 6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #10 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hvorfor i det hele tatt begynne med svøping? Aldri gjort det på mine og de sov som steiner hele natta fra fødselen av. En sjelden gang pupp på natta. Anonymkode: 206f3...2c7 Ja ikke sant, for alle babyer er lik dine🙄 Anonymkode: 4ee34...557 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #11 Skrevet 17. oktober 2022 Tyngdepose! Det var det eneste dom lettet overgangen for oss, hilsen en som svøpte helt til 5 måneder, fordi det var det ENESTE som gjorde at hun sov mer enn 2 timer sammenhengende. Anonymkode: 4ea8e...102
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #12 Skrevet 17. oktober 2022 Jegvetik skrev (1 time siden): Hei! Vi kjørte avvenning ved å i to-tre netter ta en arm ut av svøpet (hadde svøpepose). Deretter begge armer. Hadde vi brukt svøpeteppet tror jeg at jeg hadde forsøkt å systematisk svøpe litt slappere for hver kveld? Jegvetik skrev (1 time siden): Også sovepose!!! Da får de litt svøpefølelse med armene fri. Det brukte vi til første barnet vårt var 2 år. Slipper problemet med at de sparker av seg dynen også! Bare veldig styrete hvis de tisser seg ut om natten. Det finnes også overgangsposer man kan kjøpe fra usa (ser ut som en sjøstjerne). Da er armene fremdeles inni svøpet, men løst på en måte. Takk for tips. Skal prøve en gradvis endring. Vi bruker svøpeteppe. Det etr armene som er hovedproblemet så kanskje en overgangspose ikke er så dumt. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor kjøper du ikke en sånn… sovepose/kjole-ting som barnet skal sove i? Slik at de ikke får rulla rundt og beveget seg noe (bare armene). Dette har vært gull verdt for barnet til venninnen min, hun er 12 mnd nå og skal slutte å sove i den nå. Fåes kjøpt i alle baby-butikker. Anbefales Husker ikke hva det heter, så ble en vag forklaring. Anonymkode: 6cb08...09b Siden armene er hovedproblemet har jeg tenkt at ikke nødvendigvis en sovepose et løsningen. Men kan hende det hjelper:) Anonymkode: 585b7...022
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #13 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor i det hele tatt begynne med svøping? Aldri gjort det på mine og de sov som steiner hele natta fra fødselen av. En sjelden gang pupp på natta. Anonymkode: 206f3...2c7 Haha. Hvor skal jeg begynne? Det kommer ganske tydelig frem i innlegget mitt at det eneste som funker ordentlig for oss er svøping. Da er det merkelig å spørre hvorfor vi begynte med det, men siden du tydeligvis ikke er den skarpeste kniven i skuffen skal jeg svare deg: Vi begynte med svøping fordi sønnen vår, i motsetning til dine barn, ikke sov godt om natten. Han vekte seg selv hele natten lang. DERFOR begynte jeg med svøping. Tipper du hadde gjort det samme om du var i min situasjon. Skjønner heller ikke hvorfor du svarer, jeg spør etter råd fra andre i samme situasjon. Denne tråden er ikke for deg. Jeg har ikke hatt problemer med amming, hvis noen starter en tråd og spør om råd angående mme og flaskemating ville ikke jeg kommentert "hvorfor gi mme når du kan amme?". Hadde jeg derimot spurt "er det en god idé å svøpe?" Kunne du har svart at dine barn ikke hadde behov for det. Håper det var oppklarende og at du neste gang dropper å svare på tråder som åpenbart ikke er ment for deg. Anonymkode: 585b7...022 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #14 Skrevet 18. oktober 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor kjøper du ikke en sånn… sovepose/kjole-ting som barnet skal sove i? Slik at de ikke får rulla rundt og beveget seg noe (bare armene). Dette har vært gull verdt for barnet til venninnen min, hun er 12 mnd nå og skal slutte å sove i den nå. Fåes kjøpt i alle baby-butikker. Anbefales Husker ikke hva det heter, så ble en vag forklaring. Anonymkode: 6cb08...09b Hva slags sovepose får de ikke beveget seg i? Mine snudde seg tidlig over på magen i sovepose, så tar gjerne tips til hva jeg bør skaffe til neste Anonymkode: 00048...d51
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #15 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tyngdepose! Det var det eneste dom lettet overgangen for oss, hilsen en som svøpte helt til 5 måneder, fordi det var det ENESTE som gjorde at hun sov mer enn 2 timer sammenhengende. Anonymkode: 4ea8e...102 Det har jeg ikke vært borti. Hvilken tyngdepose bruker du? Anonymkode: 585b7...022
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #16 Skrevet 18. oktober 2022 Anbefaler deg å sjekke ut kontoen boernefysioterapi på instagram, hun har et eget skriftlig program for å dempe motorisk uro. Det gjør at babyen blir roligere i kroppen, noe som kan gjøre det lettere for den å sovne og unngå at den vekker seg selv med bevegelser. Har funket veldig bra for oss. Kort sagt går det ut på å stimulere babyens motoriske sanser på en sånn måte i løpet av dagen at babyen er tilfreds og ikke rastløs i kroppen når kvelden kommer. Anonymkode: 544dc...ab6
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #17 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Sønnen vår er snart 3,5 måneder og har skjønte at man bør slutte å svøpe om natten når de er 3-4 måneder. Han kan ikke snu seg enda. Problemet er bare at han sover så urolig at han vekker seg selv hele tiden når vi ikke svøper. Etter at vi begynte å svøpe endret alt seg og han kan sove fra 19/20 og noen ganger helt til kl 06 før han må ammes. Vi prøvde en natt uten og da våknet han hver 2. Time for mat + mange ganger innimellom for smokk. Han har kolikk så det har vært nye plager og uro (alt er sjekket hos lege og konklusjonen er kolikk) så vi trenger VIRKELIG at han sover på natten. Andre i samme situasjon som fant en løsning?? Anonymkode: 585b7...022 Hei! Nei du trenger ikke å slutte å svøpe så tidlig det er bare en anbefaling men du slutter når du og barnet er klar jeg sluttet da barnet var 8 mnd. Og etter hvert så sove hun bare med den rundt seg brukte den som sutteklutt/soveklutt Anonymkode: b2a47...7b0
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #18 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Haha. Hvor skal jeg begynne? Det kommer ganske tydelig frem i innlegget mitt at det eneste som funker ordentlig for oss er svøping. Da er det merkelig å spørre hvorfor vi begynte med det, men siden du tydeligvis ikke er den skarpeste kniven i skuffen skal jeg svare deg: Vi begynte med svøping fordi sønnen vår, i motsetning til dine barn, ikke sov godt om natten. Han vekte seg selv hele natten lang. DERFOR begynte jeg med svøping. Tipper du hadde gjort det samme om du var i min situasjon. Skjønner heller ikke hvorfor du svarer, jeg spør etter råd fra andre i samme situasjon. Denne tråden er ikke for deg. Jeg har ikke hatt problemer med amming, hvis noen starter en tråd og spør om råd angående mme og flaskemating ville ikke jeg kommentert "hvorfor gi mme når du kan amme?". Hadde jeg derimot spurt "er det en god idé å svøpe?" Kunne du har svart at dine barn ikke hadde behov for det. Håper det var oppklarende og at du neste gang dropper å svare på tråder som åpenbart ikke er ment for deg. Anonymkode: 585b7...022 Så bra at du fikk følt deg krenket i dag da. Blir ikke en god dag uten si. Anonymkode: de3df...2bc
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #19 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så bra at du fikk følt deg krenket i dag da. Blir ikke en god dag uten si. Anonymkode: de3df...2bc Er overhodet ikke krenket, bare irritert over idiotiske svar som sporer av tråder på KG. Anonymkode: 585b7...022 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #20 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Anbefaler deg å sjekke ut kontoen boernefysioterapi på instagram, hun har et eget skriftlig program for å dempe motorisk uro. Det gjør at babyen blir roligere i kroppen, noe som kan gjøre det lettere for den å sovne og unngå at den vekker seg selv med bevegelser. Har funket veldig bra for oss. Kort sagt går det ut på å stimulere babyens motoriske sanser på en sånn måte i løpet av dagen at babyen er tilfreds og ikke rastløs i kroppen når kvelden kommer. Anonymkode: 544dc...ab6 Tusen takk for tips! Det skal jeg sjekke ut Anonymkode: 585b7...022
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå