AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #1 Skrevet 17. oktober 2022 Er det lov å ta med seg speilrefleks kamera i håndbagasjen på fly? Evt er det lov/ trygt å ha det i kofferten? Anonymkode: 135a4...195
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #2 Skrevet 17. oktober 2022 Selvfølgelig. Har reist med to kamerahus, og 5+ linser, flere ganger 😅 Samt 1-2 PCer. Anonymkode: e2f19...d3e
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #3 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Selvfølgelig. Har reist med to kamerahus, og 5+ linser, flere ganger 😅 Samt 1-2 PCer. Anonymkode: e2f19...d3e Åja okei ☺️ Har du det i håndbagasjen eller kofferten? -TS Anonymkode: 135a4...195
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #4 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Åja okei ☺️ Har du det i håndbagasjen eller kofferten? -TS Anonymkode: 135a4...195 Handbagasjen, selvfølgelig, slikt er ekstremt utsatt for støt. Og mange reiseforsikringer kan reagere på at du har sendt så dyrt utstyr om det blir borte eller skader. Anonymkode: e2f19...d3e 2 1
Gjest ti10 Skrevet 18. oktober 2022 #5 Skrevet 18. oktober 2022 Mener det står noe i reiseforsikringen min at dyrt utstyr må tas med i håndbagasjen. Pleier det ikke å stå i bagasjereglene for flyselskapene også? Jeg har av og til sett hvordan bagasjefolkene slenger rundt på bagasjen, så jeg er veldig forsiktig med å legge noe som kan ødelegges i kofferten.
reiseglad Skrevet 19. oktober 2022 #6 Skrevet 19. oktober 2022 Aldri sånt utstyr i innsjekket bagasje, det tar lett skade. 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #7 Skrevet 19. oktober 2022 Alt av elektronikk skal jo generelt være i håndbagasje. Anonymkode: 67561...a6a 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #8 Skrevet 20. oktober 2022 Absolutt, jeg har med både speilrefkles, GOpro og dronen. Bare ta det med som håndbagasje og ta det opp av camera bagen under sikkerthetskontrollen Anonymkode: 26cc4...819
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #9 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg reiser som regel uten håndbagasje, bortsett fra de gangene jeg har med speilreflekskamera. Og da plasseres kamerabagen under setet foran slik at jeg har kontroll på den hele tida, aldri oppe i bagasjehylla. Anonymkode: b6fd3...620
Leo Skrevet 20. oktober 2022 #10 Skrevet 20. oktober 2022 Litt på siden av det du spør om, en hvis du reiser med speilreflekskamera og flere objektiver anbefaler jeg å investere i en fotosekk som du bruker som håndbagasje. I slike kan du tilpasse "innredningen" slik at alt ligger beskyttet og stødig i tillegg til at det er enkelt å ta ut og legge ned innholdet når du skal gjennom sikkerhetskontrollen(e). Uansett er det lurt å pakke inn objektiv og kamerahus hver for seg fordi fatningen gjerne er det svakeste punktet og med objektivet fastmontert på huset er det fort gjort at det får seg en "knekk" når du, eller helst noen andre, skal plassere eller ta ut håndbagasjen fra bagasjehylla. Evt. kan sekken dyttes sammen og få plass under setet foran hvis den ikke er fylt til randen av utstyr. Fordelen med en sekk, slik jeg ser det, er at den også kan brukes som tursekk på reisemålet og er enklere å bære rundt på enn en bag.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2022 #11 Skrevet 28. oktober 2022 Jeg er journalist og har gjort det flere ganger på jobbreiser. Tar det alltid i håndbagasje. ofte må det tas ut av sekker og vesker når jeg har med en del elektronikk. Anonymkode: 6d6a4...038
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå