Gå til innhold

Mødre som flytter fra barna sine

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja, ikke sant. Men du vet jo ikke hvorfor. Det finnes gode grunner.

Anonymkode: 2672c...928

Hva var de? 

Anonymkode: d2ef9...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det finnes ikke en eneste god grunn for at foreldre skal skille søsken. Du og din er er utrolig egoistiske som kun tenker på dere selv. Håper karma biter deg i ræva en dag.

Jeg dømmer dere nord og ned 🤬🤬🤬

Anonymkode: f7ce5...8c4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror deg. Vet om ganske mye forferdelig søsken har gjort mot hverandre mens de fremdeles bodde hjemme.

Anonymkode: da198...4f1

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun ville ikke ha barn, men mannen presset henne for han ville ha en stor familie. Hun tok p-piller men ble gravid likevel. Han har nå de to barna deres og en ny dame han har flere barn med. Hun er lykkelig alene.

Anonymkode: c235d...7df

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å flytte etter jeg møtte en super mann online. Jeg har ikke sett meg tilbake siden, da jeg har fått 2 nye barn med mannen min som jeg har vært sammen med de siste 12 årene.

Barnet fra tidligere forhold har bodd hos far, noe jeg tror var det beste å gjøre på det tidspunktet. Jeg hadde mine problemer som jeg heldigvis har jobbet meg igjennom😊

Anonymkode: c565c...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke verken mødre eller fedre som flytter fra sine barn og ikke ser seg tilbake. Spesielt om de får flere barn. Jeg forstår at ikke alle har like mye samvær, og at noen av og til ikke er friske og trenger behandling før de kan være en god forelder, men å forlate barna sine, og ikke jobbe for å etablere kontakt om man blir frisk, forstår jeg ikke. Om barna ikke ønsket kontakt, bør man respektere det, men å "gå videre" forstår jeg ikke.

Endret av Helene1982
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kjenner dere til noen tilfeller der en mor har valgt å flytte fra barna sine? La de bo igjen med far og ha minimal kontakt. Kanskje noen som har tatt det valget selv? Hvilke årsaker har da ligget bak?

Anonymkode: f4471...1d6

Det er mange muligheter her. Kanskje hun ble nødt til å flytte fra barnets far (kan være mange grunner til det).

Jeg dømmer ikke før jeg har hørt hennes historie. Det kan være grunner som ikke nødvendigvis blir opplyst til folk.

Anonymkode: ad232...5ee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke en eneste god grunn for at foreldre skal skille søsken. Du og din er er utrolig egoistiske som kun tenker på dere selv. Håper karma biter deg i ræva en dag.

Det finnes grunner som er gode nok... 

Anonymkode: 3a3e3...a81

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk og fysisk vold, drapsforsøk, seksuelle overgrep...? I noen tilfeller må faktisk søsken skilles for at den ene parten skal være trygg og/eller overleve.

Anonymkode: 505f5...12b

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Psykisk og fysisk vold, drapsforsøk, seksuelle overgrep...? I noen tilfeller må faktisk søsken skilles for at den ene parten skal være trygg og/eller overleve.

Anonymkode: 505f5...12b

Nettopp. Utrolig at brukeren du siterer ikke klarer å tenke seg til dette selv. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og hva skal jeg si? Er gift og har to felles barn. Den eldste er 17 år, og har flyttet på hybel i nabokommunen som er en time unna. Han er hjemme hver helg. Synes det var veldig sårt i starten, da jeg nesten aldri har vært borte fra de. 4 langhelger har jeg unnet meg på 17 år. Ellers har jo barna/ ungdommen vært på speiderleir, vært med venner på ferie, skoleturer og overnattet hos venner og besteforeldre. Men jeg har ikke vært borte fra de. 
folk er forskjellig 

Anonymkode: b6c82...996

Eeehm? Hva dette har med temaet å gjøre🙄

Anonymkode: 8d001...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg hopper uti det med begge beina. Jeg har gjort det. Jeg lot barna bo hos far da det var ikke lettere for meg men jeg måtte rømme fra en samboer, og måtte flytte til en annen del av landet. Jeg hadde i 2,5 år ingen kontakt med ungene, før det igjen ble trygt. Nå bor de alle hos meg. 

Grunnen var så enkel som så: Det ville være verre for meg å leve i skjul med 3 barn, enn kun meg alene og jeg visste at ungene hadde det bra hos far. 

Dette var ikke noe jeg gjorde med lett hjerte og var nok noe av det verste jeg gjorde men det handlet om liv og helse.

( skriver fra en pc på jobb, derfor anonym bruker)

Anonymkode: 800cc...36b

antar at denne samboeren var en annen enn faren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg valgte å flytte etter jeg møtte en super mann online. Jeg har ikke sett meg tilbake siden, da jeg har fått 2 nye barn med mannen min som jeg har vært sammen med de siste 12 årene.

Barnet fra tidligere forhold har bodd hos far, noe jeg tror var det beste å gjøre på det tidspunktet. Jeg hadde mine problemer som jeg heldigvis har jobbet meg igjennom😊

Anonymkode: c565c...aa0

syns det der er dårlig gjort. Like ille når menn gjør det. Starter et nytt liv og får nye barn men driter i sine andre barn.. Ikke greit

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mor flyttet til en annen del av landet etter rettsforhold med dagtidssamvær annenhver helg. Møter nå barnet 3 ganger i året og bruker samværet til å ta skrytebilder til sosiale medier, sabotasje og klage på at hun ikke har råd til å være med barnet til barnet. Viser lite til null interesse for barnet i seg selv.

Anonymkode: aa53b...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort det selv, men har en i familien som gjorde det pga dårlig psyke. Var god kontakt mellom mor og far. Mor kom ofte på besøk. Og barna der (som idag er voksne) sier at de er sjeleglad for at foreldrene tok den beslutningen. Mor var kjempesnill og alt. Men var ikke i stand til å ha ansvar for tre barn alene. 

Anonymkode: f9db9...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg hører til steinalderen, så jeg påstår at det er noe biologisk galt med mødre som forlater barna sine.

Anonymkode: fd240...0a9

Trenger ikke å dra til steinalderen. Bare til "mitt dukkehjem". 

Anonymkode: 4a043...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Maleficenta skrev (43 minutter siden):

Selvfølgelig. Det står jo helt klart og tydelig hva greia er. 

Anonymkode: f9db9...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne flyttet fra ektemann og barn og rett inn til ny mann. Hun har jo beholdt kontakt med barnet, men hun deltar jo ikke i barnets hverdagsliv. Er jo noe helt annet å ha barnet på besøk i noen helger. 

Anonymkode: c999f...f03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da lever du i en rosa verden om du ikke skjønner det kan finnes gode grunner til det. Jeg dømmer deg !

Anonymkode: cd574...a1c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (1 time siden):

Det står jo i grunn det da

Anonymkode: cd574...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...