Gå til innhold

Renner fra øret på barn 2,5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Sønnen min fikk plutselig vondt i øret i går kveld. I dag har det rent litt gulaktig væske fra det ene øret, men han gir ikke lenger uttrykk for smerter. Antar at det har gått hull på trommehinnen. Det er første gang vi opplever dette så jeg er litt usikker på når jeg bør kontakte lege. Hva med barnehage? Han har ikke feber og er i god allmenntilstand. Noen tips eller erfaringer?

Anonymkode: c201d...6bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ørebetennelse med hull på trommehinnen. Sjekk med lege for hvis det er bakterielt kan dere ha et problem lenge. 

Skrevet

Sikker på at du ikke er meg? 🙈 vi oppdaget at det hadde rent ut ved levering i barnehagen(rant nok i natt, så ikke i mørket). Hadde ikke tenkt at det kunne vært det, og en av de ansatte framsatte det som et forslag. Barnet var i fin form. Vi avtalte at dersom det var antydning til dårlig form skulle de ringe. Jeg var usikker, men etter å ha lest på nett ringer jeg legekontoret og hører om vi burde komme inn i morgen. 

Anonymkode: 63b23...315

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hei.

Sønnen min fikk plutselig vondt i øret i går kveld. I dag har det rent litt gulaktig væske fra det ene øret, men han gir ikke lenger uttrykk for smerter. Antar at det har gått hull på trommehinnen. Det er første gang vi opplever dette så jeg er litt usikker på når jeg bør kontakte lege. Hva med barnehage? Han har ikke feber og er i god allmenntilstand. Noen tips eller erfaringer?

Ørebetennelse. Få en akutttime til fastlege i morgen, ha bomull i øret imens. 

Anonymkode: dc4bf...5d0

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sikker på at du ikke er meg? 🙈 vi oppdaget at det hadde rent ut ved levering i barnehagen(rant nok i natt, så ikke i mørket). Hadde ikke tenkt at det kunne vært det, og en av de ansatte framsatte det som et forslag. Barnet var i fin form. Vi avtalte at dersom det var antydning til dårlig form skulle de ringe. Jeg var usikker, men etter å ha lest på nett ringer jeg legekontoret og hører om vi burde komme inn i morgen. 

For å presisere, barnet hadde veldig vondt i går kveld, før det plutselig ga seg, men vi så ikke før neste dag at det hadde rent noe ut. 

Skrevet

Så lenge det ikke har feber og dårlig allmenntilstand, så er det ikke noe hast med å komme til lege. Men ring legekontoret for å høre om de vil ha inn til sjekk enten nå eller om noen uker - jeg har ørebarn, og ved hull i trommehinnen har de villet hatt barnet inn til sjekk noen uker etterpå for å se om det har grodd fint.

Anonymkode: ecaad...f2a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Akkurat det samme som hos oss da 😅 Leser på flere sider at man kan se an et par dager før man kontakter lege. Renner det i morgen også blir det nok å ringe lege.

Skrevet

Legen vil ha dere inn om 4-6 uker for å se om hullet er grodd igjeb, har det først gått hull så er det verste over.

mitt barn ble hjemme til den verste renningen ga seg

Anonymkode: 4ddcd...4d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Akkurat det samme som hos oss da 😅 Leser på flere sider at man kan se an et par dager før man kontakter lege. Renner det i morgen også blir det nok å ringe lege.

Hvorfor ikke bare ringe å høre hva de sier uansett om det renner eller ei?

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Trengte ikke se på det nå, men legen ville ha oss inn om 3-4 uker for å se at det hadde grodd fint 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...