AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #1 Skrevet 17. oktober 2022 Hellu! Baby er 4 mnd og 1 uke. Har sovet godt siden 6 uker gammel, med bare en oppvåkning mellom 19-7. Vi synes dette er skikkelig luksus, da baby nr 1 sov på langt nær så godt. Jeg er en som bekymrer meg for mye, og har gått rundt og gruet meg til denne mye omtalte 4 mnd søvnregresjon. Jeg har lest alt jeg kan finne om den, og forstår det slik at den som oftest starter mellom 3 og 4 mnd, og at navnet derfor er litt misvisende. Vi har ikke hatt noe endring i søvnmønster, i hvertfall ikke til det verre (har hatt noen netter hvor hun våkner for mat kl 5 i stedet for 3, men dette anser vi som en stor forbedring da dagen med storesøster starter kl 5 uansett). Kan det hende at vi rett og slett slipper unna denne regresjonen? Jeg ser noen steder at det står at det kan forekomme mellom 3-5 mnd, men basert på erfaringene jeg leser har jeg nesten til gode å lese om at det debuterer etter 4 mnd. 🤨 Noen tanker? Anonymkode: b0967...6be
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #2 Skrevet 17. oktober 2022 Ja, det kan godt hende Vår første sov generelt godt, med mindre hun var syk. Jeg hadde hørt om dette ved 4 mnd., men erfarte at hun sov enda bedre da (fra 2-3 korte oppvåkninger 1 kort oppvåkning mellom 20 og 8-9). Den yngste var en god del våken om natten i perioder det første året, men jeg husker at det stemte dårlig med søvnregresjoner og annet jeg leste om vanskelige perioder som skulle komme. Anonymkode: 9778a...21d
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #3 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja, det kan godt hende Vår første sov generelt godt, med mindre hun var syk. Jeg hadde hørt om dette ved 4 mnd., men erfarte at hun sov enda bedre da (fra 2-3 korte oppvåkninger 1 kort oppvåkning mellom 20 og 8-9). Den yngste var en god del våken om natten i perioder det første året, men jeg husker at det stemte dårlig med søvnregresjoner og annet jeg leste om vanskelige perioder som skulle komme. Anonymkode: 9778a...21d Takk for dette svaret! Jeg var litt redd for at det å skrive en tråd på kg bare ville fyre opp under bekymringene mine😬 Men førstemann sov også veldig variabelt heeelt uavhengig av de typiske søvnregresjonene Anonymkode: b0967...6be
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #4 Skrevet 17. oktober 2022 Det kan godt hende, men hos oss opplevde vi at ukene kunne være litt forskjøvet i forhold til disse regresjonene😅 Anonymkode: 845db...1ee
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #5 Skrevet 17. oktober 2022 Ja, det kan godt hende dere slipper unna. Langt fra alle har dem. To av våre tre barn hadde ikke det. Den ene av dem sov dog utrolig dårlig hele tiden, som en konstant søvnregresjon... Den andre sov godt hele tiden. Anonymkode: 0f4c0...efd
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #6 Skrevet 17. oktober 2022 Vi merket aldri noe til regresjonene. Han sov dårlig uansett 🙈 Anonymkode: dcfd1...8f1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #7 Skrevet 18. oktober 2022 Aldri merket noe til det. 3 barn. Anonymkode: d64f9...697
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #8 Skrevet 18. oktober 2022 I dag har kvinneguiden levert altså!🥹 Selvfølgelig bare fordi jeg har fått de svarene jeg ville ha, men det hjelper uansett på disse bekymringene mine. Takk for alle svar❤️ Anonymkode: b0967...6be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå