Gå til innhold

Sleipe steinheller støpt i betong - vaske med hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har steinheller støpt i betong. De blir sleipe over tid fordi det bestandig regner her. Først vasket jeg de med Zalo. "Det kan du ikke", sa naboen. Så vasket jeg de med klor. "Det kan du ikke", sa naboen. Etter det prøvde jeg med rødsprit. "Det kan du ikke", sa naboen. 

Men naboen sier aldri hva jeg kan vaske med. Han bare ler av meg. Så hva bruker jeg som får vekk sleipe fra stein uten å ødelegge betongen?

Anonymkode: 82174...c4b

Skrevet

Det hadde sikkert vært raskere for deg å google

Anonymkode: ee900...793

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi har steinheller støpt i betong. De blir sleipe over tid fordi det bestandig regner her. Først vasket jeg de med Zalo. "Det kan du ikke", sa naboen. Så vasket jeg de med klor. "Det kan du ikke", sa naboen. Etter det prøvde jeg med rødsprit. "Det kan du ikke", sa naboen. 

Men naboen sier aldri hva jeg kan vaske med. Han bare ler av meg. Så hva bruker jeg som får vekk sleipe fra stein uten å ødelegge betongen?

Prøv med oppvaskmaskinpulver og kost, samt still alltid oppfølgingsspørsmål til naboens påstander. 

Anonymkode: 862c4...23f

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvorfor spør du naboen, og ikke en byggvareforretning? Vil tro det sleipe er grønske. Bruk grønskekverk/husvask.

Anonymkode: c5ea5...6af

Skrevet

Så de fleste mener det er nødvendig med spesialkjøpt vaskemiddel?

Skrevet

Dersom det er alger eller vekst som gjør hellene glatte fungerer det veldig godt med høytrykkspyler og turbodyse for å få de helt rene. Dersom det er at hellene har for glatt overflate må du til med skikkelig sterke saker for å få etset inn noe tekstur som gir bedre grep.

Anonymkode: 97156...70a

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Så de fleste mener det er nødvendig med spesialkjøpt vaskemiddel?

Man bruker ikke Plumbo i håret, og man bruker ikke Lano i oppvaskmaskinen. Man vasker ikke bilen med Zalo, og man vasker ikke tissen med salmiakk. 

Hver sin ting til hvert sitt bruk

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...