Gå til innhold

Ville du latt din 18 år gamle datter møtt en fem år eldre gutt hun har blitt kjent med på nettet på et offentlig sted?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere?

Anonymkode: 14767...977

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva tenker dere?

Anonymkode: 14767...977

Ja, hun er myndig

Anonymkode: 35347...d06

• Liker 21
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva er alternativet? Låse inn det voksne mennesket i kjelleren? Som 18-åring hadde jeg bodd for meg selv i to år allerede, som alle de andre i distriktet. Hadde vært gøy om mamma skulle blande seg inn da, gitt. 

Anonymkode: f74ac...274

• Liker 21
  • Nyttig 6
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Tenker dette bestemmer hun selv, hun er jo myndig. 

Skrevet

Selvfølgelig. Hun er myndig. 

Anonymkode: d8d31...f7c

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Absolutt ikke. 

Under ingen omstendighet. Jeg kommer da til å dukke opp de pinligste steder, og INGEN kommer til å ville date henne. 

Han der er for gammel, og det er ganske drøyt at en som omtrent er ferdig på universitet i alder vil date ei på 18 år. 

Creepy. 

• Liker 2
Skrevet

Du har vel ingenting du skulle ha sagt. Hun er myndig. Møter ham på offentlig sted.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
3 minutter siden, DundreMilfin said:

Absolutt ikke. 

Under ingen omstendighet. Jeg kommer da til å dukke opp de pinligste steder, og INGEN kommer til å ville date henne. 

Han der er for gammel, og det er ganske drøyt at en som omtrent er ferdig på universitet i alder vil date ei på 18 år. 

Creepy. 

Håper ikke du faktisk har barn?

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun bestemmer helt selv -men du kan hjelpe ved å si at du gjerne holder kvelden av den dagen sånn at hun kan hentes om hun vil. Og jeg ville nevnt noe om at det er viktig å bli behandlet med respekt og at om hun føler noe som helst form for press av ham så bør hun si nei og ikke fortsette kontakten. Og hun bør få vite at hun kan komme til dere om hun føler hun har behov for å prate, uten at dere dømmer. 

Ville også sneket en kondom i jakkelomma hennes... 

Anyways, å si ja kan være supert, men å ha evnen til å si nei kan spare en for mye trøbbel. Det er viktig at hun blir fortalt dette. Og at hun vet at hun ikke er alene, at hun er trygg og at hun kan gå når hun vil. 

Anonymkode: c1131...8d8

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Hun er 18 så det bestemmer hun faktisk helt selv. Hun har også valgt å møtes på et offentlig sted første gang og det tar jeg som et tegn på modenhet og fornuft. Jeg hadde nok likt å vite litt mer om denne mannen, ikke for å følge med på dem, men fordi jeg er interessert i mine barns liv. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

ja av mange grunner.

1. hun er myndig og kan bestemme dette selv.

2. De møttes på offentlig sted, så det er trygt.

3. Jeg har selv erfaringer med å møte menn fra Internett som yngre, og endte opp med få både gode venner og var kjæreste med noen av dem. Den ene ble jeg også gift med til slutt.

• Liker 2
Skrevet

Latt? Dette er ikke en forelders sak. Og fem år er ingen aldersforskjell å snakke om, uten at det har noe å si så lenge det er snakk om myndige personer.

Anonymkode: 77d5e...58c

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, jeg mener jeg har oppdratt datteren min til å bli ett fornuftig og tenkende menneske som vet å ta gode valg for seg selv.

Og til deg over her som ville sneket en kondom i jakkelommen hennes... Nei, bare nei! Hvor kleint er ikke det for datteren din om dette kondomet plutselig kom ramlende ut fra lommen hennes🙈 En 18 åring bør ha lært å ta gode seksuelle valg selv.

• Liker 3
Skrevet

Ja selvfølgelig...ho er myndig å bestemmer selv kem ho vil møte.

• Liker 3
Skrevet

Som mange har skrevet, så kan man ikke bestemme slikt når det gjelder andre voksne mennesker.

Men man kan selvfølgelig når det gjelder mennesker man kjenner godt og har følelsesmessig omsorg for, ta en prat å finne ut mer om hva dette er. Om jeg hadde gjort det i en slik situasjon når mine jenter var 18... helt avhengig av hvordan dem hadde presentert dette. Var det noe som skurret så hadde jeg sagt det, er vel bare normalt. Så hadde hun fått tatt det som hun ønsket.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper ikke du faktisk har barn?

Jo, det har jeg.

Og en nær relasjon som ble voldtatt på den måten. Svært grovt, holdt fast og grovt voldtatt flere timer i strekk.

Så nope. 

Edit: måtte faktisk redigere til FLERE nære relasjoner som har blitt voldtatt på den måten. 

Endret av DundreMilfin
Skrevet

Det positive er jo at datteren har fortalt dette. Det er ikke alle som hadde fortalt dette til foreldrene. 

Jeg tror bare dere må være ærlig på at dere synes han er for gammel, og at dere bekymret. Det dere kan gjøre er å be henne innstendig om at hun ikke blir med hjem til han, og at hun holder dere oppdatert underveis slik at dere vet at hun er trygg.

• Liker 1
Skrevet

Nei aldersforskjellen er for stor 

Anonymkode: f9e7d...f17

• Liker 1
Skrevet

Kan selvfølgelig gjøre som hun vil siden hun er en voksen myndig kvinne.

Her i Norge så driver vi ikke med negativ sosial kontroll av kvinner, det er kun sånt man ser i primitive religioner og kulturer.

Anonymkode: ddf0a...321

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
31 minutter siden, Dishwalla said:

Ja, jeg mener jeg har oppdratt datteren min til å bli ett fornuftig og tenkende menneske som vet å ta gode valg for seg selv.

Og til deg over her som ville sneket en kondom i jakkelommen hennes... Nei, bare nei! Hvor kleint er ikke det for datteren din om dette kondomet plutselig kom ramlende ut fra lommen hennes🙈 En 18 åring bør ha lært å ta gode seksuelle valg selv.

Joda, egentlig enig -vet bare hvor irriterende det har vært selv når jeg ønsker ons men ingen har kondomer. Men helt greit, glem kommentaren -jeg er jo en voksen person som glemte at hun var så ung der et øyeblikk. Bedre med en prat enn å snike inn en kondom, helt enig. 

Anonymkode: c1131...8d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...