Gå til innhold

Er crossfit kun for de med uskadet kropp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hører så mye positivt om crossfit, og at så mange får en trent og slank kropp på kort tid med denne formen for trening.

Jeg har problemer etter prolaps i ryggen, og mye låsninger i bekkenledd/ L4 og L5.

Har whiplash skade med ødelagte leddbånd/instabilitet i nakken.

Trener styrke men ønsker å prøve crossfit men vet ikke helt om det er hardt for muskulaturen.

Hvordan foregår denne treningen?

Anonymkode: e9d26...502

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kronisk bekkenledd syndrom. Og har litt issue med skuldre. Startet med CrossFit introduksjonskurs forrige uke. Treneren er dyktig og har utdannelse og sier han uten problemet kan tilrettelegge øvelser for meg 👌 så får jeg heller oppdatere i neste uke om hvordan det gikk 🙈👌

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
bambyb82 skrev (2 timer siden):

Jeg har kronisk bekkenledd syndrom. Og har litt issue med skuldre. Startet med CrossFit introduksjonskurs forrige uke. Treneren er dyktig og har utdannelse og sier han uten problemet kan tilrettelegge øvelser for meg 👌 så får jeg heller oppdatere i neste uke om hvordan det gikk 🙈👌

Ts her.

Jeg har også kronisk bekkenledd syndrom (eller bekkenløsning som det het før) i tillegg til det andre, men ikke så mye smerter, kun låsning i bekkenleddet.

Skrevet
bambyb82 skrev (2 timer siden):

Så bra, oppdater gjerne🤗

Ts

Skrevet

Crossfit er for alle og coachene skal kunne finne gode skaleringer av øvelsene som gjør at du får riktig belastning og stimulus tilpasset din helse 🙂

Anonymkode: 695c6...d40

• Liker 1
Skrevet

Første avsnittet ditt var noe tåpelig...

Du bør nok holde deg til "vanlig" styrketrening. Crossfit er basert på utmattelsestrening.

Anonymkode: 95aac...c47

Skrevet

Da har jeg vert på trening to ganger til og lever fortsatt 👌👌😊 det er kjempegøy! Jeg går på basics nivå og alt er veldig tilpasset nybegynner nivået mitt. Jeg får veiledning på øvelser som kan være feil for mitt bekken. Men jeg er helt hekta og kan virkelig anbefale det 😊

• Nyttig 1
Skrevet

Alle øvelser kan og skal skaleres etter nivå og skader. Så man kan fint ha skader og trene CrossFit.  Det er coachen sitt ansvar og finne riktige øvelser. Det er derfor man ikke er så mange på hver time. 

Har trent CrossFit selv med både kne og skulderskade. Og gjennom en hel graviditet 😊

Anonymkode: cde7f...c5e

• Liker 1
Skrevet

Nei. Men det er lett å bli skadet av CrossFit.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.10.2022 den 10.35):

Første avsnittet ditt var noe tåpelig...

Du bør nok holde deg til "vanlig" styrketrening. Crossfit er basert på utmattelsestrening.

Anonymkode: 95aac...c47

Ts her.

Hva var det som var så tåpelig med det første avsnittet i mitt spørsmål?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...