AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #1 Skrevet 17. oktober 2022 Jeg ble skilt fra barnefaren for 3 år og den julen var de hos faren sin,det var veldig vondt, i fjor var de hos meg,men nå skal de til faren igjen,men jeg føler det helt forskjellig nå. Barna er 4,8,12 og 16, og jeg elsker de over alt på jord, pappan og jeg skilte oss i juli 2019 , den første julen var de største der i 1 uke,mens minsten som da bare litt over 1 år var der en natt, nå skal alle være der i 1 uke, gleder meg til og slappe av, spise god mat, godteri, se filmer og serier og ha masse sex med kjæresten min som jeg ble sammen med i sommer ,ble kjent i mars, kjenner at det er mye lettere denne gangen. Men allikevel kommer den dårlig samvittigheten at jeg er glad for at barna er borte litt, de er vanligvis hos far anhver torsdag til mandag, anhver jul og påske og 4 uker i sommerferien, de er alt for meg. hvordan komme over denne dårlige samvittigheten? Jeg vet de har det bra hos faren, bonusmamman og det vil være en til der til jul,de har termin den 3 Desember, hennes første. Anonymkode: 42723...fd8 1
PM75 Skrevet 17. oktober 2022 #2 Skrevet 17. oktober 2022 Legg samvittigheten bort i en krok! Barna har det bra og du har det bra. En glad mamma er en bedre mamma! Du har også lov til å prioritere deg selv ❤️ 2
Sensi Skrevet 17. oktober 2022 #3 Skrevet 17. oktober 2022 Ikke ha dårlig samvittighet. Det er mye bedre at du nyter når de er hos far enn at du sørger eller enda verre, at du engster deg fordi far er en tufs. Sånn sett kunne det ikke gått bedre når det nå ble slik. 2
Nooni Skrevet 17. oktober 2022 #4 Skrevet 17. oktober 2022 Mater du den dårlige samvittigheten ved å hele tiden snakke om den/tenke på den så vil den alltid ligge der. Ønsker du at den skal svekkes og/eller bli borte så er eneste løsning at du skaper distraksjoner for deg selv, lærer deg å leve i nuet og tenker at du fortjener å ha det bra og føle glede. Du er ikke den eneste som kan gi barna dine gode opplevelser og fine minner. Det er flott det. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #5 Skrevet 17. oktober 2022 Tusen takk for fine tips Ja skal prøve og legge den vekk,men vet ikke hvordan det blir slik, veldig sånn på alt Anonymkode: 42723...fd8
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #6 Skrevet 17. oktober 2022 Typisk oss mødre å få dårlig samvittighet. Men det skal du overhodet ikke ha! Det er flott for barna at du tenker slik rundt julen. Det er mye verre for barn der foreldrene er trist og lei seg for å ikke få feire jul med barna sine. For barna merker fort sånt, og da får de dårlig samvittighet. Anonymkode: f8614...6a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå