Gå til innhold

Fineste julepynten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sett at det finnes tråder om fineste/styggeste pynten du har sett.

Derfor vil jeg kjøre i gang en julebasert tråd! Hvilken julepynt er den fineste du har sett? Tenker juletre, pyntegjenstand, nisser, julelys, juleservise og pynt som generelt er julebasert. Trenger ikke være en du eier selv! Jeg kan starte, elsker dette juletreet fra Feel https://feel.no/Produkt/246/40170110/Sonja-Hafjell-Juletre-H210 🎄

Anonymkode: 2f161...909

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så dårlig på å linke.

Men enig med deg. Granbar, og stilrent. Elsker julekulene fra Illums, så samler litt og litt. Holder meg til dust rødt, og matt sølv og gull. Blandet med gran, kongler, hvite juleblomster i ulike varianter, og mange lys. 

Anonymkode: 7ba29...3a0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er så dårlig på å linke.

Men enig med deg. Granbar, og stilrent. Elsker julekulene fra Illums, så samler litt og litt. Holder meg til dust rødt, og matt sølv og gull. Blandet med gran, kongler, hvite juleblomster i ulike varianter, og mange lys. 

Høres fantastisk fint ut. Liker veldig godt den stilen selv.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Derfor vil jeg kjøre i gang en julebasert tråd! Hvilken julepynt er den fineste du har sett? Tenker juletre, pyntegjenstand, nisser, julelys, juleservise og pynt som generelt er julebasert. Trenger ikke være en du eier selv! Jeg kan starte, elsker dette juletreet fra Feel https://feel.no/Produkt/246/40170110/Sonja-Hafjell-Juletre-H210 🎄

Ja det treet var virkelig flott! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.10.2022 den 16.50):

Vi har juletreet du linket til. Det er fint, men ville valgt et annet ett om jeg skulle valgt i dag. Det er klin umulig å finne ei stjerne som står fint i toppen 😅🙈 (har prøvd mange ulike). Synes også det er litt lite greiner nederst.

Endret av Frøkenfryd30
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en mann som er litt i overkant glad i jula og tacky julepynt så huset vårt ser litt kaos ut hver jul😅

Når det er sagt så liker jeg tradisjonell jul, mye rødt, grønt, sølv og gull. Og lilla i adventstida! Dessverre synes jeg det kan være vanskelig å finne lilla adventspynt, så om noen har tips så si ifra😃 På juletreet synes jeg det er koselig med alt mulig rart! Jo flere forskjellige farger og former, jo bedre. Gammelt og nytt og julekuler kjøpt i utlandet. 

Ellers må det være lunt, varmt og koselig, og liiiitt for overfylt. Sånn at når januar kommer er vi alle drittlei og fjerner alt sammen, og da er det plutselig så rent og ryddig at det er en glede i seg selv!

20221018_131001.jpg

20221018_131013.jpg

20221018_131039.jpg

20221018_131054.jpg

Anonymkode: f0e52...a29

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke om at juletreet og julepynten er blitt mote, trendy, stygg eller pen.  Ett år skal det være hvitt, et annet år sølv, så gull, og om noen år, sikkert rødt.  

For meg og min familie er juletrepynt tradisjon.  Det skal ikke gjøres store forandringer før de små i familien synes noe ikke stemmer.  Derfor har vårt juletre overlevd alle trender.     

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (På 18.10.2022 den 21.45):

Jeg synes ikke om at juletreet og julepynten er blitt mote, trendy, stygg eller pen.  Ett år skal det være hvitt, et annet år sølv, så gull, og om noen år, sikkert rødt.  

For meg og min familie er juletrepynt tradisjon.  Det skal ikke gjøres store forandringer før de små i familien synes noe ikke stemmer.  Derfor har vårt juletre overlevd alle trender.     

Den såkalte "moten" har vært stilrent og ganske fritt for nisser siden jeg begynte å samle på pynt for 20 år siden. Når man samler spesiell pynt over mange år har man også mulighet til å variere litt, så hender jeg velger å lage en mer "hvit/sølv" jul, ja. 

Det merkelige i slike tråder er hvordan det er de som vil ha det helt tradisjonelt har et stort behov for å snakke ned andres valg. Mens de som beskriver en særskilt stil sjeldent skriver noe negativt om nisser, lilla glitter, og flagg på treet. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svak for Georg Jensen, selv om ikke alle år er like pen pynt. Ellers klassisk i rødt og gull her. Og følger ikke trender. Jul er tradisjon. 

Anonymkode: 36977...f25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker disney julepynt, og favoritten er en stor mikke mus bamse, hvor han har på seg flosshatt og sjakett, kjøpte den i Disneyland.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært i et hjem som ikke var koselig pyntet til jul selv om det ikke nødvendigvis er slik jeg ville pyntet.

Jeg er glad i det litt enkle og bruker mye rødt, gull og sølv når jeg pynter. Den fineste julepynten er det barnet mitt lagde i barnehaven og de første skoleårene, det kommer frem hver eneste år og bor i en egen boks når det ikke er jul. Det er ikke mye, men desto hyggeligere å ta frem.

Jeg har kunstig juletre, jeg er ikke tilhenger av å kutte ned et tre for å ha det i stua ei uke eller to, dessuten slipper jeg alle nålene overalt. :ler:

Anonymkode: c1df3...66c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt umulig å velge en ting..for meg er det helheten med masse naturfarger (granbar, girlander i lerk/gran, kongler, mose, masse frodige kranser, grener av gran/furu/lerk/einer) og at det er litt overdådig med naturmaterialer. Har ganske nøytral pynt - men juletreet pyntes overdådig! Nissene får komme frem 23 desember. 

Hvis jeg MÅ velge er det julekrybben fra Willow-tree..den fikk jeg av svigermor som vi mistet altfor tidlig. Eller Goebel englene - som det kommer en ny av hvert år fra guttene mine ❤️ Eller snøkulene jeg får av jenta mi..nei, helt umulig å velge! Men den fineste tiden på året er julen og jule-mnd ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

. Mens de som beskriver en særskilt stil sjeldent skriver noe negativt om nisser, lilla glitter, og flagg på treet. 

Da har du ikke lest mye her inne.  Jeg har en julestil som både modernister og tradisjonalister har noe å si om.

Av moderinstene har jeg ofte fått høre hvor harry det er med både nisser, glitter og flagg på treet, og fra tradisjonalistene får jeg høre hvor fælt kunstig juletre er, og begge sider må fortelle meg hvor grusomt stygt det er med fargede juletrelys :ler:

Vera skrev (53 minutter siden):

Det er helt umulig å velge en ting..for meg er det helheten med masse naturfarger (granbar, girlander i lerk/gran, kongler, mose, masse frodige kranser, grener av gran/furu/lerk/einer) og at det er litt overdådig med naturmaterialer. Har ganske nøytral pynt - men juletreet pyntes overdådig! Nissene får komme frem 23 desember. 

Hvis jeg MÅ velge er det julekrybben fra Willow-tree..den fikk jeg av svigermor som vi mistet altfor tidlig. Eller Goebel englene - som det kommer en ny av hvert år fra guttene mine ❤️ Eller snøkulene jeg får av jenta mi..nei, helt umulig å velge! Men den fineste tiden på året er julen og jule-mnd ❤️

Jeg er enig, for meg er det ikke enkeltpynt som gjør det fint, men helheten.
Fargene, lysene, stemningen.. jeg klarer heller ikke å plukke ut en favoritt.

Jeg elsker nisselandsbyen min, og synes den er nydelig, men hvis jeg skal være objektiv er den nydelig bare på grunn av helheten rundt.  Hvis den hadde stått alene i stuen hadde den sett stusslig og malplassert ut.

Anonymkode: c7157...3c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min er så utrolig flink å pynte juletreet. Det blir så retro og smakfullt. Tror ikke han kjøper noe ny pynt men bruker har en kasse med 20 år gammel pynt i forskjellig materialer.

Mitt tre blir tacky, med disse fuglene og store kulene fra kid.  🤪

Jeg synes det er pent med minimalisme og beskjedenhet. Men det blir alltid over the top med meg.

Ellers synes jeg det er pent med pynt av blank glass.

Anonymkode: f82b8...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Annonse
Gjest Letharia
AnonymBruker skrev (På 21.10.2022 den 9.43):

Faren min er så utrolig flink å pynte juletreet. Det blir så retro og smakfullt. Tror ikke han kjøper noe ny pynt men bruker har en kasse med 20 år gammel pynt i forskjellig materialer.

Mitt tre blir tacky, med disse fuglene og store kulene fra kid.  🤪

Jeg synes det er pent med minimalisme og beskjedenhet. Men det blir alltid over the top med meg.

Ellers synes jeg det er pent med pynt av blank glass.

Anonymkode: f82b8...abb

Som om jeg skulle skrevet dette selv 😂 Elsker minimalisme, men når det kommer til jul kjører jeg nesten maksimalisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har jul ingenting med trender og mote å gjøre. Julepynt er tradisjon. Det er jo det som gir stemning - alle minnene og de positive følelsene som er knyttet til å se den samme julepynten hvert år. ❤️ 

Anonymkode: b7928...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...