AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #1 Skrevet 17. oktober 2022 Jeg er gravid, og lurer på hvor mye ekstra jeg vil få i måneden med barnetillegg. Jeg har minstesats uføretrygd og ung ufør-tillegg. Samboer tjener 550 000 i året. Er det noen som vet ca hvor mye ekstra jeg vil få? Anonymkode: 94180...d13
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #2 Skrevet 17. oktober 2022 Mest sannsynlig får du ikke noe siden samboer tjener såpass. Men det skal stå inne på nav pensjon ift hvor mye dere har sammenlagt i inntekt ect. Anonymkode: 2d808...3b0 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #3 Skrevet 17. oktober 2022 Lite sannsynlig at du får noe når du har samboer men dere må nesten bare regne sammen hvor mye dere har. Kjenner ingen som er samboer som mottar barnetillegg. Uansett... Når barnet bor sammen med begge foreldrene Barnetillegget blir redusert når den samlede inntekten til begge foreldrene er høyere enn fribeløpet på 4,6 ganger folketrygdens grunnbeløp. Det tilsvarer i dag 512 794 kroner. Fribeløpet øker med 0,4 ganger folketrygdens grunnbeløp for hvert ekstra barn. Det tilsvarer i dag 44 591 kroner. Hvis du ikke har opparbeidet deg full trygdetid, blir fribeløpene lavere. Anonymkode: 35d45...789 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #4 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mest sannsynlig får du ikke noe siden samboer tjener såpass. Men det skal stå inne på nav pensjon ift hvor mye dere har sammenlagt i inntekt ect. Anonymkode: 2d808...3b0 Dette står på NAV: "Hvis den samlede inntekten til foreldrene overstiger et visst beløp, blir størrelsen på barnetillegget redusert eller faller helt bort." Men det står ikke hva dette beløpet er. Jeg synes det er rart om jeg ikke får noe, da jeg har mindre uføretrygd fordi jeg bor sammen med samboer. Da burde jeg jo få mer om jeg har barn. Anonymkode: 94180...d13
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #5 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette står på NAV: "Hvis den samlede inntekten til foreldrene overstiger et visst beløp, blir størrelsen på barnetillegget redusert eller faller helt bort." Men det står ikke hva dette beløpet er. Jeg synes det er rart om jeg ikke får noe, da jeg har mindre uføretrygd fordi jeg bor sammen med samboer. Da burde jeg jo få mer om jeg har barn. Anonymkode: 94180...d13 Nei, det er den samlede inntekten som teller, det skulle da bare mangle når dere er to. Anonymkode: 35d45...789 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå