AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #1 Skrevet 17. oktober 2022 En venn av meg, tapper alt av energi som er i et menneske (i allefall meg) snakker og seg selv og sitt i ett sett, viss noe på sett å vis blir vinklet over til meg er svaret: ok. For så å fortsette å snakke om seg selv. Lurer noen gang på hva som får folk til å være så selvsentrerte? Kjenner jeg blir helt kvalm av hele menneske. Om jeg trenger støtte/bli hørt eller hva som helst, er svaret så kort at jeg nesten blir lei meg. Mens jeg alltid støtter å backer opp å hører på alt denne personen har å si! hva gjør jeg? Anonymkode: 120c3...24f
sommerkroppen Skrevet 17. oktober 2022 #2 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En venn av meg, tapper alt av energi som er i et menneske (i allefall meg) snakker og seg selv og sitt i ett sett, viss noe på sett å vis blir vinklet over til meg er svaret: ok. For så å fortsette å snakke om seg selv. Lurer noen gang på hva som får folk til å være så selvsentrerte? Kjenner jeg blir helt kvalm av hele menneske. Om jeg trenger støtte/bli hørt eller hva som helst, er svaret så kort at jeg nesten blir lei meg. Mens jeg alltid støtter å backer opp å hører på alt denne personen har å si! hva gjør jeg? Anonymkode: 120c3...24f lar være å ta telefonen hver gang vedkommende ringer eller tar kontakt. Du må skjerme deg selv.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #3 Skrevet 17. oktober 2022 Du er ikke tvunget til å være venn med denne personen. Høres ut som du bør holde avstand så du ikke tappes for energi. Anonymkode: b8bc9...178
umAxa Skrevet 17. oktober 2022 #4 Skrevet 17. oktober 2022 Just now, AnonymBruker said: En venn av meg, tapper alt av energi som er i et menneske (i allefall meg) snakker og seg selv og sitt i ett sett, viss noe på sett å vis blir vinklet over til meg er svaret: ok. For så å fortsette å snakke om seg selv. Lurer noen gang på hva som får folk til å være så selvsentrerte? Kjenner jeg blir helt kvalm av hele menneske. Om jeg trenger støtte/bli hørt eller hva som helst, er svaret så kort at jeg nesten blir lei meg. Mens jeg alltid støtter å backer opp å hører på alt denne personen har å si! hva gjør jeg? Anonymkode: 120c3...24f Du må en hjerte til hjerte samtale med din venn, og sørge for at hovedtemaet handler om hva som er bra for vennskapet i lengden. Du ønsker gjerne å beholde vennskapet, og etabler grunnlaget at hvis hun/han vil det samme så trenger dere å snakke om noe som har plaget deg lenge. Det er den sosiale dynamikken dere har der du ikke blir hørt eller overkjørt. Hvis ikke dette grunnlaget vises gjennom handling, for eksempel at hun/han fortsetter å avbryte deg når du prøver å snakke om hva du føler og tenker, så gir du en påminnelse, og hvis den ikke respekteres så har du gjort ditt, og kan ta avstand til personen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå