Gå til innhold

Har du blitt "dumpa" av ei venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen gang blitt "dumpa" (direkte eller indirekte) av ei venninne du var glad i?Hvordan skjedde det og hvordan takla du det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hoho jepp av 2 stk. Skjedde over telefon. Var i september, så gidder ikke bære nag lengre, er mer likegyldig enn sint for å si det slik (men avogtil kan det være litt kjipt å tenke tilbake på, men men. Ting går sin gang)

Gjest GreenSky
Skrevet

Njaa... Vi dro på interrail sammen, ble drita lei av hverandre, og har ikke tatt opp kontakten siden. :ler:

Skrevet

Ja. Opptil flere ganger. Og det er like trist hver gang :(

Skrevet

ja. Ble dumpet av en god venninne da jeg var gravid. Hun kan ikke få barn og taklet ikke så bra at den ene venninnen etter den andre ble gravid.Jeg pratet minst mulig om barn når vi var sammen, sårt punkt.

Nå vil hun ta opp kontakten, men det har gått tre år så jeg føler ikke for det. Naturlig at enkelte venneskap ikke varer.

Skrevet

Ja, en gang.. Hun bare sluttet å ta kontakt med meg, og svarte veldig sjelden de gangene jeg prøvde å ta kontakt.. Til slutt måtte jeg bare innse, at hun tydeligvis ikke ønsket noe forhold til meg lenger.. Trist..

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Da jeg gikk på ungdomsskolen hadde jeg en bestevenninne som plutselig ble en "værhane" på videregående. Det vil si at hun fremdeles var veldig hyggelig mot meg når vi var med hverandre, men til sine nye venner baksnakket hun meg og ville helst ikke bli sett sammen med meg. (Dette er det andre felles venner av oss som har fortalt.)

Når jeg oppdaget dette sluttet jeg bare å anse henne som en venninne, og tok ikke kontakt mer med henne. Så det var ikke noe stygt brudd på noen måte, men et klart standpunkt fra min side.

Skrevet

Dumpa og dumpa....

Når det er et vennskap så forventer i alle fall jeg at kontakten er gjennsidig. I mitt tilfelle var h*n en god veninne og h*n tror enda at hun er den som kjenner meg best og vet mest om meg men der tar h*n feil

Jeg orket ikke lengre (så da gjør det vel meg til den som dumpa)

for det var alltid jeg som tok kontakt i 99% av tilfellene. Var bare slik h*n var.... men det synes og følte jeg ble feil etter 25 års vennskap.

Da hadde jeg egentlig fått nokk, for jeg følte at andre venner var kommet nærmere og følelsen av at de andre var mer interessert siden de tok kontakt og ikke bare forventet å bli kontaktet. Mer jevnhet der og innerst inne tror jeg den nye bestevennen min er mer passelig for meg.

Den gamle viser nå litt anger for tidligere oppførsel, men er jo engentlig ganske blin da h*n fremdeles tror at sentrum er henne. Det var alltid så mange unnskyldninger for hvorfor h*n ikke tok kontakt. (hvite løgner)

Nei det er ikke alle vennskap som er ment til å var evig, men alle livserfaringer er jo lærdomer som er med på å bringe oss videre i livet, forhåpentlig vis styrket.

Skrevet

Jeg ble dumpa av ei venninne i fylla. Veldig sårt, tok lang tid før jeg fortalte det til noen. Det verste var at vennskapet allerede var i en naturlig prosess der vi ikke hadde så mye kontakt. Syntes derfor det var ekstra unødvendig å "gjøre det slutt".

Skrevet (endret)

Uæ. Er dette en jenteting? Jeg har hverken "dumpa" eller blitt "sammen med" noen av vennene mine.

(hmm i alle fall nesten)

Endret av Ananas
Skrevet (endret)

mje

Endret av Ananas
Skrevet

Ananas: Har du aldri opplevd at en venninne ikke lenger ønsker kontakt?

Skrevet

Ja, én gang. Eller muligens dumpet jeg henne? Min barndoms bestevenninne sluttet etterhvert å svare på brev og postkort (dette var før mobil, mail og MSN) så jeg skjønte jo hvor landet lå etterhvert. Sikker ble jeg imidlertid da jeg tilfeldig møtte henne i Oslo og hun ikke engang kunne ta en kopp kaffe med meg fordi hun måtte i butikken. :sur: Og da var det sikkert 4-5 år siden vi sist hadde truffet hverandre.

Siden da har jeg ikke gjort forsøk på å kontakte henne, og heller ikke hun meg. Jeg har laaaaangt bedre venninner av nyere dato, så jeg savner henne ikke det minste.

Skrevet
Ananas: Har du aldri opplevd at en venninne ikke lenger ønsker kontakt?

Det jeg mener er at jeg ikke har opplevd at noen i samtale med meg har erklært et vennskap for å være slutt. Men jeg har jo ikke kontakt med alle jeg har kjent.

Kansje det bare er meg, fordi jeg er så hyggelig og lett å like :-)

Skrevet

Nei, men jeg har dumpa tre stykker.

Folk som på meg virker nevrotiske og klarer å oppføre seg som høner kan jeg ikke ha i min omgangskrets. Har ikke tid til sånne mennesker.

Skrevet

Fulltreffer. Ja det har jeg og jeg takler det. Men jeg syns det er synd for jeg følte vi passet så godt sammen. Hun er den jeg har likt best av alle jeg har møtt. Mest av alt er jeg redd for at hun skal føle at jeg er bedre enn henne på noen måte og at det skal være grunnen til at hun "dumpa" meg.

Skrevet

Nei, men jeg har dumpa en venninne. Det er noen år siden nå, da, og vi har ingen kontakt i dag. Det som skjedde var at hun sa noen ting til meg som lagde sår som aldri vil gro. Tiden leger ikke alle sår, de gjør dem bare mindre. Så da skrev jeg et langt brev til henne og fortalte hvorfor jeg hadde unngått kontakt med henne i et halvt år. Fikk et brev tilbake med enda flere sårende ord, og har ikke hatt noe med henne å gjøre siden. Har ikke sett henne heller, selv om jeg har hørt hun bor i byen.

Om jeg skulle møte henne kommer jeg kanskje til å si hei, men jeg vet ikke. Vil iallfall ikke late som jeg ikke kjenner henne, men ikke overfalle henne med klem heller... :sjenert:

Gjest Gjest_tulla_*
Skrevet

Ble dumpa av forloveren min 14 dager før bryllupet...Hu sa a hadde vært utro mot typen (JAHA OG HVA HAR DET MED MEG OG GJØRE).Så da har a vel måtte velge da...

Skrevet

nei, men dumpa ei i høst. Hu var falsk, baksnakket og løy. Dette oppdaga jeg ikke før etter å ha vært kjent i tre-fire år, for hun var ellers veldig grei og artig å være sammen med...falsk med andre ord.

Skrevet

Skjedde med meg siste året på videregående. Plutselig sluttet hun bare å prate med meg. Ingen som vet hvorfor. Skikkeli rart. Jeg syntes det var veldig kjipt der og da, men etterhvert sluttet jeg å bry meg. Det eneste hun gjorde var å syte og klage hele tiden likevel. Og hun mistet mange venniner etter det. Delvis fordi at vi alle flyttet hver til oss, og hun var den som aldri tok kontakt med andre igjen. Er på fester i lag innimellom i ferier og sånn, og da er alt som før liksom. Men hun blir veldig baksnakket ellers, og hun har bare seg selv å takke.

Ville aldri dumpet ei vennine sånn uten videre, men av og til mister man kontakten gradvis, og det er vel slik det er. Det er alltid noen som vokser fra hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...