Gå til innhold

Når ha samleie ved clearblue digitale eggløsningstester

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er i gang med å prøve på et søsken, og da førstemann kom litt overraskende på oss var jeg sikker på at det ikke skulle ta særlig lang tid med andremann. Rookie mistanke, vi har enda ikke blitt gravide på 9 sykluser. For 3 mnd siden kjøpte jeg clearblue sine digitale eggløsningstester. De skal jo vise et blinkende smilefjes i dagene før eggløsning(?), men jeg opplever å gå fra en blank runding til et smilefjes som ikke blunker på under et døgn.. har skjedd alle de tre syklusene jeg har brukt desse.

Jeg sliter med smerter ved samleie pga fødselskader, så det er ikke bare bare å ha samleie annenhver dag "på måfå" ved blanke rundinger i oppløpet mot eggløsning. Så når jeg får et smilefjes, hvor stort vindu har jeg egentlig på å bli gravid? Er det kun et samleie der og da og så må jeg vente helt til neste eggløsning? Andre som opplever fravær av blinkende smilefjes?

Jeg kan bite tennene sammen og ha sex flere dager på rad dersom jeg vet at det øker sjansen for det, men det er hverken hyggelig for meg eller min mann at jeg ligger der med smerter. Er det mulig å f.eks. drive selvinseminering hjemme? Noen som har erfaringer med det? 

Mye ord for det jeg egentlig spør om: Hvordan øke sjansene for å bli gravid når jeg har noe uregelmessig syklus og smerter ved samleie.

Anonymkode: c9e80...907

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

glemte å skrive det, men syklusene mine er alt fra 26-35 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google temping...da vil du kunne se ca når du vil få eggløsning og når du har hatt. Slipper du å teste etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (29 minutter siden):

Google temping...da vil du kunne se ca når du vil få eggløsning og når du har hatt. Slipper du å teste etc

Takk for tips, men krever ikke dette en slags kontinuitet i søvnmønster? Her er det mye nattevåk med eldste, i tillegg til at jeg selv er mye på do i løpet av en natt/morgen (3-4 ganger).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for tips, men krever ikke dette en slags kontinuitet i søvnmønster? Her er det mye nattevåk med eldste, i tillegg til at jeg selv er mye på do i løpet av en natt/morgen (3-4 ganger).

Jo men vanlig måler.

Men jeg brukte denne www.ovusense.com

Med denne må du ikke tempe samme dag og du kan være må oppe sp lenge du ligger 4 timer med den:) du har den inni kjeden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):
Vi er i gang med å prøve på et søsken, og da førstemann kom litt overraskende på oss var jeg sikker på at det ikke skulle ta særlig lang tid med andremann. Rookie mistanke, vi har enda ikke blitt gravide på 9 sykluser. For 3 mnd siden kjøpte jeg clearblue sine digitale eggløsningstester. De skal jo vise et blinkende smilefjes i dagene før eggløsning(?), men jeg opplever å gå fra en blank runding til et smilefjes som ikke blunker på under et døgn.. har skjedd alle de tre syklusene jeg har brukt desse.

Jeg sliter med smerter ved samleie pga fødselskader, så det er ikke bare bare å ha samleie annenhver dag "på måfå" ved blanke rundinger i oppløpet mot eggløsning. Så når jeg får et smilefjes, hvor stort vindu har jeg egentlig på å bli gravid? Er det kun et samleie der og da og så må jeg vente helt til neste eggløsning? Andre som opplever fravær av blinkende smilefjes?

Jeg kan bite tennene sammen og ha sex flere dager på rad dersom jeg vet at det øker sjansen for det, men det er hverken hyggelig for meg eller min mann at jeg ligger der med smerter. Er det mulig å f.eks. drive selvinseminering hjemme? Noen som har erfaringer med det? 

Mye ord for det jeg egentlig spør om: Hvordan øke sjansene for å bli gravid når jeg har noe uregelmessig syklus og smerter ved samleie.

Hei!

Får sikkert rare reaksjoner på dette - men jeg sliter med det samme som deg, og mannen sliter litt med prestasjonen rundt EL. Vi har - i tillegg til sex - begynt med selvinseminering. Funker veldig fint. Mannen gjør sitt i et sterilt beger, enten med meg eller alene, og så trekker vi spermen i sprøyte og sprøyter det forsiktig inn i skjeden mens det ennå er varmt. Er litt morsomt 🙈

Men, dette gjør at vi får lagt inn aksjer annenhver dag. Forskning.no skriver om det som trygt og med gode sjanser 😊 Lykke til!

Anonymkode: 0fd69...34e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte også Clearblue digital EL test. Det hendte en gang hos meg også at den gikk rett fra tom sirkel til fast. Når det blinker viser den økning i østrogen, og når den er fast så viser den økning i LH som vil si at EL skjer innenfor 12-48 timer etter fast smilefjes. Vi hadde kun sex samme dag som jeg fikk fast smilefjes, og dagen etter, den måneden jeg ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...