AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #21 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du svarer som om du vet alt... jo de satte en sprøyte i hånda hennes! Var du der kanskje?! Anonymkode: aee2e...dbc Var du der? 🤪 I hånda ja faktisk. Så fint at hun fikk sprøyte, da trengte hun den mest sannsynlig. Anonymkode: 5da72...d81 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #22 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg har aldri fått noe sprøyte I låret for at morkaka skal løsne, den har løsnet av seg selv begge gangene. Anonymkode: 5da72...d81 Eller om du er så opptatt av det som nettopp har skjedd deg at du ikke enser det😂 Anonymkode: 1d98e...3e6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #23 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Akkurat når du føder så er det ikke så enkelt. Da må man også ta hensyn til barnet, ikke bare hva du ønsker Anonymkode: b634f...faf Man sliter litt da om man må ta keisersnitt. Det kan man jo ikke få om man ikke vil bli stukket i. Anonymkode: 5a3ed...053 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #24 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Var du der? 🤪 I hånda ja faktisk. Så fint at hun fikk sprøyte, da trengte hun den mest sannsynlig. Anonymkode: 5da72...d81 Fint vi har sånne "altseende" mennesker som deg innpå her... Anonymkode: aee2e...dbc 1
tussi84 Skrevet 17. oktober 2022 #25 Skrevet 17. oktober 2022 (endret) jeg har nåleskrekk, men under fødselen gav jeg f i det. Jeg hadde så vondt at bare det å få epidural føltes som en befrielse. Merket knapt bedøvelse nåla engang. Måtte også settes i gang med drypp, så da var det nål i hånda. Måtte jo tenke på hva som var best for barnet også. Jeg har også daglig siden jeg ble gravid i 2020 + etter graviditen måtte tvinge meg igjennom flere sprøyte stikk daglig. Jeg har diabetes 2. Trengte ikke ekstra insulin før svangerskapet, men det har jeg trengt både i svangerskapet og etterpå. Kunne jo latt være å ta, men da hadde det vært stor sjanse for at noe hadde gått galt underveis. Jeg hadde konstant hatt blodsukker verdier mellom 12 - 20. Og det er det jeg har får nå også, om jeg ikke bruker insulin. Det er ikke bra å ha så høyt blodsukker over tid. Så ja jeg tvinger meg heller gjennom frykten min hver eneste dag, fordi jeg må tenke på helsen min først og fremst. Jeg tar også jevnlig blodprøver pga det, og ja jeg er ikke noe glad for å bli stukket. Jeg må bare. Helsen kommer først, frykten etterpå. Endret 17. oktober 2022 av tussi84 1
Hedda-78 Skrevet 17. oktober 2022 #26 Skrevet 17. oktober 2022 All helsehjelp er frivillig, så du kan nekte. Men i de fleste tilfeller er det veldig lite lurt. F.eks. vil du vel gjerme ha bedøvelse hvis baby må ut med hastesnitt. Du vil jo ikke bli skjært i uten bedøvelse vil jeg tro, og du vil vel helst få ut ungen i live også. Eller, dersom livmor ikke trekker seg sammen vil du faktisk risikere å blø ihjel. Det vil du ikke, da er det vel bedre med et lite stikk? En del (mange!) sykdommer blir diagnostisert vha blodanalyse. Nekter du å ta blodprøve, får du ikke riktig diagnose og derfor ikke riktig behandlig. Det kan koste deg livet. Så ja, men nei. 5 3
Maleficenta Skrevet 17. oktober 2022 #27 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis man har angst/fobi for sprøyter, kan man allikevel tvinges til å ta dette? Hvis man er på sykehus for å føde/er syk etc? Anonymkode: aee2e...dbc i hvilken situasjon skulle du da fått sprøyter? Veneflon ja men da kan du be om bedøvelseskrem sikkert 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #28 Skrevet 17. oktober 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Eller om du er så opptatt av det som nettopp har skjedd deg at du ikke enser det😂 Anonymkode: 1d98e...3e6 Eller som meg at sprøyta kom etter at morkaka var ute. Anonymkode: a346f...b80
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #29 Skrevet 17. oktober 2022 TS, du bør gi beskjed til sykehuset så fort du er der slik at de kan planlegge etter det. F.eks gi alternative medisiner/doseringer (tabletter/oralt i stedet for sprøyte), beroligende hvis de må legge inn venflon osv. Anonymkode: 4073b...c12 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #30 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Eller som meg at sprøyta kom etter at morkaka var ute. Anonymkode: a346f...b80 Har ikke fått noen sprøyte, men dere må gjerne fortsette å tro det om dere ønsker 😊 et kjapt googlesøk forteller også at det er en økende rutine å gi sprøyte etter fødsel. Altså noe de tydeligvis har begynt med for ikke veldig lenge siden og da heller ikke noe de gjør ved alle sykehus, men at det blir mer vanlig for å forebygge blødninger. Men uansett, dette er vel strengt tatt ikke trådens tema 🤪 Anonymkode: 5da72...d81 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #31 Skrevet 17. oktober 2022 Jeg hadde skikkelig sprøyteskrekk HI. Da jeg fikk barn var det bare noe man måtte under svangerskapet og under/etter fødsler. Nå går det faktisk helt greit så lenge jeg ser vekk. Bare len hodet den andre veien, se på tv/telefon/iPad og så går det over. Det er noe vi må ofre for barna Anonymkode: d1640...287 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #32 Skrevet 17. oktober 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Har ikke fått noen sprøyte, men dere må gjerne fortsette å tro det om dere ønsker 😊 et kjapt googlesøk forteller også at det er en økende rutine å gi sprøyte etter fødsel. Altså noe de tydeligvis har begynt med for ikke veldig lenge siden og da heller ikke noe de gjør ved alle sykehus, men at det blir mer vanlig for å forebygge blødninger. Men uansett, dette er vel strengt tatt ikke trådens tema 🤪 Anonymkode: 5da72...d81 Jeg tror deg, jeg protesterer på at man får den for å få ut morkaka jeg tror også bare jeg fikk sprøyte I en av to fødsler. Anonymkode: a346f...b80
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #33 Skrevet 17. oktober 2022 All sprøyteskrekk og nåleskrekk jeg hadde forsvant under svangerskapet da jeg måtte inn hver dag for blodprøver, og ble vel satt noen sprøyter også. Man gjør det man må for barnets trygghet, og da får faktisk skrekk og fobier vike. Anonymkode: 31361...643 1
Maleficenta Skrevet 17. oktober 2022 #34 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Du svarer som om du vet alt... jo de satte en sprøyte i hånda hennes! Var du der kanskje?! Anonymkode: aee2e...dbc skulle nå tro at fldsel var verre enn en sprøyte. Er iallefall klart hva som er vondest
Maleficenta Skrevet 17. oktober 2022 #35 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde skikkelig sprøyteskrekk HI. Da jeg fikk barn var det bare noe man måtte under svangerskapet og under/etter fødsler. Nå går det faktisk helt greit så lenge jeg ser vekk. Bare len hodet den andre veien, se på tv/telefon/iPad og så går det over. Det er noe vi må ofre for barna Anonymkode: d1640...287 og vifte med tærne
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #36 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Man sliter litt da om man må ta keisersnitt. Det kan man jo ikke få om man ikke vil bli stukket i. Anonymkode: 5a3ed...053 Jo man kan fint legges i narkose så settes veneflon ol når du er borte. Anonymkode: 94f06...89f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #37 Skrevet 17. oktober 2022 Just now, AnonymBruker said: Jo man kan fint legges i narkose så settes veneflon ol når du er borte. Anonymkode: 94f06...89f Hvordan legges man i narkose uten veneflon? Anonymkode: 4073b...c12
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #38 Skrevet 17. oktober 2022 Maleficenta skrev (3 timer siden): skulle nå tro at fldsel var verre enn en sprøyte. Er iallefall klart hva som er vondest Det kommer jo ann på personen. Jeg vil heller føde 3 ganger hvert år enn å dra til tannlege. Anonymkode: 94f06...89f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #39 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan legges man i narkose uten veneflon? Anonymkode: 4073b...c12 Du bedøves ved å puste i maska, gass. Så setter de veneflon. Slik gjør de også på barn som må ta mye sprøyter eller blodprøver. Anonymkode: 94f06...89f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #40 Skrevet 17. oktober 2022 Just now, AnonymBruker said: Du bedøves ved å puste i maska, gass. Så setter de veneflon. Slik gjør de også på barn som må ta mye sprøyter eller blodprøver. Anonymkode: 94f06...89f Ok. Jeg har tatt både lett og tung narkose de siste årene, og har alltid fått det gjennom veneflon. Men så har jeg ikke sprøyteangst heller. Anonymkode: 4073b...c12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå