Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke kommet meg til jordmor enda, men lurer på om det er vanlig at avføringen lukter helt forferdelig grusom når man er gravid? Er snart ferdig med 1. trimester og har hatt dette symptomet fra dag 1. Føler meg ellers frisk (foruten om kvalme). Er ikke egentlig bekymret, men lurer bare på om andre har opplevd det samme

Anonymkode: 3b0cf...d46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir gjerne mer var for lukter generelt, samt at kroppen forandrer seg og lager litt nye lukter.
En periode synes jeg urinen luktet helt grusomt, en annen periode var det helt ekstrem svettelukt fra lyskeområdet. 

Tror det er ganske normalt!🤗

Anonymkode: 52b04...6e2

• Liker 1
Skrevet

Det var samme her med alle tre. Og fisene luktet død og fordervelse. Det kom seg etter første trimester :) 

Anonymkode: d3375...879

Skrevet

Det er ganske normalt at det påvirker mage/tarm, så jeg ville ikke bekymret meg, men det skader ikke å høre med jordmor.

Jeg er nå 20+1, og den siste uken har jeg hatt illeluktende luft i magen. Aldri luktet noe så forferdelig før, og en skulle jo tro at det var tegn på noe riv ruskende galt. Skal sies at jeg er veldig treg i magen om dagen, så vil tro det henger sammen med det😊 Jeg har også begynt å lukte skikkelig tåfis. Merker godt at jeg er mer klam og svett i skoene om dagen, og samboer kunne dessverre avkrefte at det var min sensitive gravidnese som spilte meg et puss. Jeg lukter skikkelig tåfis etter en hel arbeidsdag  i skoene😅

I mitt forrige svangerskap slet jeg mye med forstoppelse, og var full av luft, men kan ikke huske at det var en ekstra spesiell lukt. 

Anonymkode: 63063...eb6

Skrevet

Hele kroppen din jobber mye tregere nå da all energien din går på barnet i magen. Det betyr også at tarmene dine jobber senere, opp til 50-60% av opprinnelig funksjon! Det betyr jo i teorien at magen henger i tarmene mye lenger enn vanlig - mye mer tid til å «marinere». Det vil også øke lukta. 

Anonymkode: f54ce...68d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...