Gå til innhold

Kjæreste som aldri er sjalu - bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis dere har en kjæreste som sier at han eller hun aldri er sjalu i noen sammenhenger. Og du merker også at det stemmer. Synes dere det er et godt eller dårlig tegn?

Anonymkode: b72f6...983

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm. Altså det kan være bra og dårlig. Overdreven sjalusi er jo åpenbart ikke bra, men samtidig er det jo ikke bra om man overhodet ikke er redd for å miste kjæresten sin. Da kan man få litt følelsen av at det er ikke så nøye med en liksom, at man kunne vært hvem som helst på en måte.

Anonymkode: 3bac0...701

• Liker 1
Skrevet

Jeg er aldri ALDRI sjalu. Er trygg i forholdet, skal leve med ham livet ut, men har heller ingen problemer med å leve alene om det utenkelige skulle skje. Tror ikke det gjør meg til en dårligere partner. Sjalusi er drama, mistenksomhet, irrasjonelle tanker og følelser og generelt en energivampyr som alle som er plaget av dette bør kvitte seg med.

Anonymkode: 4b372...5d8

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hverken jeg eller han er sjalue eller mistenksomme til den andre. Jeg kan fint dra ut uten han, han kan fint dra ut uten meg. Ikke har vi behov for å se på hverandres telefon eller noe. Tenker at det blir et langt liv om man skal gå å føle på en usikkerhet til den man skal bo med. 

Anonymkode: 75d6c...468

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Er ikke sjalu, ikke litt. Ikke gubben heller så vidt jeg har oppdaget. Vårt liv hadde heller ikke fungert sammen om noen av oss var det. I mitt liv er det ikke plass til sjalusi eller andre forsøk på kontrollerende oppførsel. 

Anonymkode: 8274d...c21

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er aldri ALDRI sjalu. Er trygg i forholdet, skal leve med ham livet ut, men har heller ingen problemer med å leve alene om det utenkelige skulle skje. Tror ikke det gjør meg til en dårligere partner. Sjalusi er drama, mistenksomhet, irrasjonelle tanker og følelser og generelt en energivampyr som alle som er plaget av dette bør kvitte seg med.

Anonymkode: 4b372...5d8

Vi er nok alle sjalu en eller annen gang.. 

Skrevet

Jeg finnes ikke sjalu og jeg tror det er noe kjæresten min verdsetter i større grad enn om jeg var veldig sjalu. Jeg er trygg på kjæresten min og tenker som så at dersom hun skulle være utro så fortjener jeg å finne meg noe bedre og er ikke sjalu nettopp pga det.

Anonymkode: 30e10...4f4

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvis dere har en kjæreste som sier at han eller hun aldri er sjalu i noen sammenhenger. Og du merker også at det stemmer. Synes dere det er et godt eller dårlig tegn?

Anonymkode: b72f6...983

Det er jo et godt tegn, eller?

Men alle er vel litt sjalu,tror jeg..

Skrevet

Både partner og jeg har hatt lange forhold med utrygge partnere med stort kontrollbehov.

På tross av at vi er særboere er vi enige om at vi er to frie mennesker som ikke ønsker eller behøver å kontrollere den andre. Man kan aldri eie kjærligheten eller sin partner. Vi har begge aktive liv hver for oss med attraktive personer av begge kjønn og dette flyter fint uten sjalusi. 
Skulle bare mangle, egentlig. Vi er voksne mennesker.

• Liker 3
Skrevet
Snok1 skrev (39 minutter siden):

Både partner og jeg har hatt lange forhold med utrygge partnere med stort kontrollbehov.

På tross av at vi er særboere er vi enige om at vi er to frie mennesker som ikke ønsker eller behøver å kontrollere den andre. Man kan aldri eie kjærligheten eller sin partner. Vi har begge aktive liv hver for oss med attraktive personer av begge kjønn og dette flyter fint uten sjalusi. 
Skulle bare mangle, egentlig. Vi er voksne mennesker.

Er dere enige om et åpent forhold, eller har dere bare en gjensidig forståelse om at dere ikke kan stole på hverandre; at utroskap kan skje når som helst?

Anonymkode: dfb40...38d

• Nyttig 1
Skrevet

Oi. Kan jeg ikke stole på partner, er det ikke grunnlag for noe forhold. 

For meg er sjalusi et tegn på at noe er galt med tilliten i forholdet. Om jeg ikke kan stole på partneren min, er det bortkastet å prøve. Det samme om min partner ikke har tillit til meg. Derfor er det et veldig dårlig tegn om jeg eller partner blir sjalu - og et tilsvarende godt tegn når sjalusi er fraværende. Jeg gidder ikke snoke på telefoner eller ligge våken om natta om partner er på byen eller på reiser med andre. Da kan det være det samme, og jeg er heller singel. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ikke sjalu, og det er heller ikke mannen min. Jeg har mannlige venner, han har kvinnelige venner. Han har bodd i flere mnd med kun kvinner som romkamerater. 

Jeg ville ikke vært med noen jeg ikke stolte helt på. Eksen var sjalu helt uten grunn og det var utrolig slitsomt. Nei takk.

Anonymkode: 0d235...629

• Liker 4
Skrevet

Litt sjalusi er vel sunt og normalt. Det skal stikke litt når f.eks partneren danser med en annen. Det er bare et tegn på at han/hun er den rette.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er dere enige om et åpent forhold, eller har dere bare en gjensidig forståelse om at dere ikke kan stole på hverandre; at utroskap kan skje når som helst?

Vi er enige om at vi begge er trofaste til vår kjærlighet og at vi setter hverandre høyest. Det er ingen av oss som ser på monogami som det eneste saliggjørende, men heller ingen av oss som lengter etter polyamori. 
Ingen av oss sier at seksuell polygami er problemfritt, men vi vil heller ikke kreve monogami av den andre. Det er bare underordnet trofastheten til vår felles kjærlighet.

• Liker 3
Skrevet
Snok1 skrev (19 minutter siden):

Vi er enige om at vi begge er trofaste til vår kjærlighet og at vi setter hverandre høyest. Det er ingen av oss som ser på monogami som det eneste saliggjørende, men heller ingen av oss som lengter etter polyamori. 
Ingen av oss sier at seksuell polygami er problemfritt, men vi vil heller ikke kreve monogami av den andre. Det er bare underordnet trofastheten til vår felles kjærlighet.

Så dere har lovet hverandre lojalitet til dere måtte avtale noe annet?

Skrevet

Hvis man ikke er sjalu noen gang i noen sammenheng så tenker jeg det er et dårlig tegn. 

Anonymkode: 67a3e...3a3

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så dere har lovet hverandre lojalitet til dere måtte avtale noe annet?

Jeg er spent på å lese hvordan du kan tolke det ut fra hva jeg skrev. Utdype?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hmm. Altså det kan være bra og dårlig. Overdreven sjalusi er jo åpenbart ikke bra, men samtidig er det jo ikke bra om man overhodet ikke er redd for å miste kjæresten sin. Da kan man få litt følelsen av at det er ikke så nøye med en liksom, at man kunne vært hvem som helst på en måte.

Anonymkode: 3bac0...701

Jeg er redd for å miste, og spesifikk på hvem jeg dater/elsker, men jeg er ikke sjalu. Jeg tror rett og slett ikke at andre damer er reelle konkurrenter, og om de åpenbart var det, hadde jeg heller trukket meg helt unna. 

Anonymkode: 0394d...8cc

Skrevet

Jeg var verdens mest sjalu jævla jævel av ei kjerring, og jeg er den første til å innrømme det. Fy fader.

Det jeg lærte er at sjalusi har ingenting med den andre part å gjøre. Å frykte å miste noen, bli usikker, det er noe annet.

Min sjalusi gikk helt bort i takt med at selvfølelsen min økte. Sjalusi handler om hvor usikker og lavt man setter seg selv.

Anonymkode: 283be...5d7

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er ikke sjalu, jeg har hundre prosent tillit til min partner og selv om han sitter ved siden av, ser på , danser med ellr er på fest sammen med andre så vet jeg hvor jeg har han. 

Jeg har så mange andre følelser å takle at jeg har ikke plass til sjaulsi i mitt liv. Sjalusi for meg er eiersyk og mistillit og det er bare negativt. 

Anonymkode: 29e40...461

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...