Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest seroxata
Skrevet

har akkurat flyttet på hybel, og spurte ho jeg leier av om det var muligheter for å få lagt inn nett der. ho sa at de som bor over meg (ho bor et annet sted, og leier ut hele huset) fikk internett for ikke lenge siden, og rådet meg til å høre om jeg kunne "hacke" meg inn på deres nett.

men så lurer jeg da, datakyndig som jeg er :roll:

hvordan funker det? vil det ikke bli usannsynlig dyrt å installere??

typen min snakker om trådløse nettverkskort, og diverse, og jeg sitter bare som et stort spørsmål!

noen som kan forklare meg litt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du snakker med hun som bor oppe og spør om hun er villig til å dele internett-tilkobling mot at du betaler litt av regninga. Da kan hun sette opp en trådløs router ved uttake og du kjøpe deg trådløst nettverkskort som du kan bruke i din leilighet. Bare vær obs på at hastigheten går noe ned når man bruker trådløs overføring.

Dersom hun ikke vil være med på det (juridisk ansvarlig dersom du går på ulovlige sider), må du skaffe deg ditt eget abonnement. Da tar du kontakt med en leverandør som f.eks. telenor, tele2, nextgentel og bestiller der. Ettersom det allerede finnes i huset burde det ikke være noe problem å legge det inn også til deg, men dersom det ikke finnes telefonuttak, må dette installeres (for adsl).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...