Gå til innhold

Gniene foreldre til klassekamerat av sønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår på 9 år har altså en kompis som han har vært med hjem etter skolen et par ganger i det siste - og som han har hatt med hit. Den ene gangen ble han sendt hjem fordi han ikke fikk spise middag der, og nå i forrige uke fikk jeg vippskrav fra hans mor ettersom han hadde spist middag der etter guttenes ønske. Er det flere som synes dette er veldig gnient? Sønnen deres har fått spise middag her de gangene han har blitt med hit, og attpåtil fått godis og popcorn til film.

Anonymkode: 43f22...ea8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig gnient, hvis de har vært ca. like mye hos hverandre og fått servert mat. Dessuten er man gjerne ikke helt komfortabel med mat borte hos andre og ønsker ikke å spise så mye heller, så kan da ikke se for meg at gutten deres har spist de ut av huset akkurat.

Anonymkode: 963fb...0a8

• Liker 10
Skrevet

Ikke rart barn blir ensomme på fritiden sin. Når verden er blitt sånn. 

Anonymkode: e92b3...f04

• Liker 21
Skrevet

det var meget spesielt må jeg si. du får begynne å gjøre det samme tilbake når han spiser hos dere.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvor mye var vippskravet på?

Anonymkode: 13b7a...b9e

• Nyttig 1
Skrevet

Ja dette er veldig unormalt 

Anonymkode: 49dc2...c99

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette har jeg aldri hørt om tidligere. Må være tidenes gjerrigste mor...

Tror jeg ville sagt rett ut at sønnen hennes spiser hos dere noen ganger, så da er du ikke skyldig noe. Ungene synes jo det er kjempespennende å spise hos andre av og til, og de knytter vennskap med hverandre. Hvis denne moren holder på slik overfor andre, vil det ikke gå lenge før sønnen hennes blir avvist hos mange.

Anonymkode: eb5ef...ed0

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Det var spesielt å sende vippskrav ja. Kan det være at de sliter veldig økonomisk og derfor blir ekstra mat til ett barn veldig tyngende for matbudsjettet? Er mange familier som sliter veldig med å klare alle kostnader nå.

Anonymkode: 3f167...fd5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det var spesielt å sende vippskrav ja. Kan det være at de sliter veldig økonomisk og derfor blir ekstra mat til ett barn veldig tyngende for matbudsjettet? Er mange familier som sliter veldig med å klare alle kostnader nå.

Anonymkode: 3f167...fd5

Dette er et godt poeng. 

TS: Kan du ikke ta en telefon til mammaen, spør om det handler om økonomi eller ennet, for som du selv sier , så har jo hennes sønn spist hos dere også...

Selv har jeg aldri opplevd å betale for egne, eller be om penger fra andre for hverdagsmat... 

• Liker 4
Skrevet

Når man tror man har hørt det meste.. :) 

Jeg hadde fint svart tilbake: Du, gutten din spiste her hos oss par ganger.. er vi kvitt? :)

Anonymkode: 38673...4a8

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sønnen vår på 9 år har altså en kompis som han har vært med hjem etter skolen et par ganger i det siste - og som han har hatt med hit. Den ene gangen ble han sendt hjem fordi han ikke fikk spise middag der, og nå i forrige uke fikk jeg vippskrav fra hans mor ettersom han hadde spist middag der etter guttenes ønske. Er det flere som synes dette er veldig gnient? Sønnen deres har fått spise middag her de gangene han har blitt med hit, og attpåtil fått godis og popcorn til film.

Høres veldig kjent ut med ei gnien mor som sender Vippskrav 😂😂😂

Moren jobber tilfeldigvis ikke på Rema?

Anonymkode: b1f02...cfb

Skrevet

I alle dager. Send vippskrav tilbake når vennen er hos dere (så fremt det ikke handler om dårlig økonomi og en ekstra gjest faktisk kan gå ut over matbudsjettet den uka) 

Anonymkode: c72c5...91b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde bare betalt. Mat koster jo. Og du vet jo ikke hvor sosial barnet dem er... bare tenk hvis de lager en eller to porsjoner ekstra hver dag... blir flere tusen i mnd. Hvordan du gjør det, velger du selv. Jeg tenker de er bedre med litt vipps og betale for maten enn å la besøke hverandre 

Anonymkode: e248d...ead

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Uff,det er bare trist😪

Ungene må få lov å få mat dit de kommer. UTEN å måtte betale for det,såklart! 

Kanskje de har dårlig råd?

Men nei,man sender ikke vippskrav!

• Liker 3
Skrevet
Tatja skrev (2 timer siden):

Tror jeg ikke noe på.

At det ikke finnes foreldre som sender vippskrav til vennenes foreldre?

Jodda.. Finnes absolutt! Kjenner ei mor som krever inn penger når sønnens venner blir bedt med på feks ulike aktiviteter. Da er regninga splitta, delt på antall og vippskrav sendes. Merk at sønnens venner blir BEDT MED!! Og ber du med noen, så tar du regninga!!

Ingen har vel enda sendt vippskrav tilbake når den sønnen har vært med på ulike ting.

Ikke er familien blakk heller, bare ekstremt gnien!!

• Liker 5
Skrevet

I disse tider kan det være at problemet er økonomisk. Det er mange som sliter for tiden, og det kan være at en ekstra munn faktisk velter lasset hos denne familien nå.

Jeg ville betalt og sagt til barnet at de skal komme hjem når det er middag og ikke spise der flere ganger.

Anonymkode: ad6b4...219

• Liker 4
Skrevet

Dette finns, et vennepar av meg og mannen har HELT separat økonomi, de sitter og regner på hva de har spist/drukket for når vi er ute på restaurant og vippser hverandre så den ene kan betale regningen. Og da er det på kronen. Dette er utrolig pinlig. Lurer på hvordan de løser det nå som de venter barn. De har ikke dårlig råd, hun ene er bare økonom av utdannelse. 

Anonymkode: 73ac2...2ad

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jodda.. Finnes absolutt! Kjenner ei mor som krever inn penger når sønnens venner blir bedt med på feks ulike aktiviteter. Da er regninga splitta, delt på antall og vippskrav sendes. Merk at sønnens venner blir BEDT MED!! Og ber du med noen, så tar du regninga!!

Ingen har vel enda sendt vippskrav tilbake når den sønnen har vært med på ulike ting.

Det blir noe HELT annet. Aktiviteter er dyrt, jeg betaler selvsagt når mitt barn blir med på aktiviteter. Men å sende vippskrav for middag... nei, det blir bare for rart. Tror det bare ikke. 

Endret av Tatja
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kommer jo litt an på aktiviteten, da. Hvis jeg bruker 4-500 kroner på middag, kinobillett + godis, eller 700 + kroner på Tusenfryd - så ville jeg definitivt klargjort på forhånd at jeg godt kunne legge ut.... men at jeg vil ha penger tilbake. Hadde sagt typ "Hei! Vi skal til Tusenfryd neste helg, og X ønsker gjerne at Y blir med. Det hadde jo vært superkoselig :) Vi kan gjerne hente og levere, og pakker med litt mat og drikke, hvis dere dekker inngangsbillett og lunsj. Gi beskjed hvis Y har tid og lyst!".

Når det gjelder det opprinnelige innlegget her høres det så sært ut at jeg har vanskelig for å tro det. Hvis jeg hadde en ekstremt trang periode økonomisk, og kompis av sønnen min hadde slengt seg ned ved middagsbordet flere ganger for uka, og min sønn aldri spiste hos kompisen, så hadde jeg nevnt det for moren. Uten problemer. Hadde bare forklart hvordan ståa er. Det å sende vipps krav er bare kleint og sosialt umusikalt. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...