Gå til innhold

Dere som holder barnedåp/navnefest, bryllup osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør dere disse tingene fordi dere genuint har lyst, eller er det press pga tradisjoner og forventninger?

Anonymkode: 0e1b9...26d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi vi hadde lyst. 

Anonymkode: c9302...f44

Skrevet

Lyst. 

Anonymkode: 9b095...517

Skrevet

Eh lyst selvsagt

Anonymkode: bb5f9...7fc

Skrevet

Lyst

Anonymkode: 6a2db...f8f

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Gjør dere disse tingene fordi dere genuint har lyst, eller er det press pga tradisjoner og forventninger?

Anonymkode: 0e1b9...26d

Fordi vi har lyst. Fint med unnskyldninger for å samle folk til fest i en travel hverdag :)

Veldig lite tradisjon og forventninger i vår familie, alle får gjøre som de vil. 

Anonymkode: 1de51...ccd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det var litt av begge deler da vi døpte barnet vårt.

Det er hyggelig å samle familie, og det var jo noe jeg ønsket å gi datteren min. Ikke at hun kommer til å huske det, men det var jo en fest for henne.

Ellers var valget mellom dåp og navnefest basert på tradisjon, tror jeg. Jeg er ikke spesielt religiøs, og har ikke blitt oppdratt i en veldig religiøs familie, men vi er alle døpt i kirken. Jeg synes det er noe fint med akkurat det å ønske de velkomne i kirken, og det er jo en tradisjon i vår familie.

Anonymkode: dad12...c0e

Skrevet

Vi droppet både dåp og bryllup fordi vi ikke ønsket det. Men kommer til å ha konfirmasjon for sønnen snart, fordi det er et ønske fra ham. Har vært tydelig på at det er 100% hans valg, men han liker oppmerksomhet (i motsetning til foreldrene ;) ), og er veldig familiekjær, så han ville gjerne.

Anonymkode: ff390...fc1

Skrevet

Forventninger og tradisjon. Men syns egentlig det var veldig hyggelig likevel der vi ble samlet i dåpen. I bryllupet var det var det for egen glede, var en nydelig dag:) 

Anonymkode: 80f98...365

Skrevet

Tradisjon og lyst. Jeg hadde mest lyst til å ha navnefest, men ingen i familiene våre har gjort slikt så jeg vet ikke helt hva det går ut på. Derfor føltes det litt som å ha en fest for en baby bare for å få gaver. Mamma og samboeren min var veldig på for dåp pga tradisjon, så det ble dåp og glad for det. Veldig rørende og fint, selv om vi ikke er superkristen. 

Vi er ikke gift, så ingen bryllup her. 

Anonymkode: e4849...ce2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...