Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok for tre dager siden, og er så sprengt og hoven at hele hodet ser ut som en ballong. Klarte ikke SE første døgnet, siden øynene var helt sammenklistra av hovenhet. Aldri funnet noen på nett i nærheten av min erfaring eller sjuke ball-utseende her.

Noen som vil dele sin IPL-erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du hørt med legevakta om det er normal reaksjon?

• Liker 1
Skrevet

Dra på legevakta! Dette er ikke normalt!!! Jeg har tatt vanlig Laser i ansikt og det er mye sterkere enn ipl Laser og opplevde ikke noe i nærheten av det du beskriver! Har tatt ipl på kropp mot hår og blir ikke engang litt rød

Anonymkode: 90371...5c1

Skrevet

Jeg hovner opp av IPL, det er jo også listet som en mulig bivirkning, men den er nok vanligvis ikke så ekstrem!

Jeg har ikke hovnet opp hver gang heller, men to ganger. Ene gangen hovnet jeg veldig opp bare under øynene/på kinnene, jeg tror det er vanligst siden det er litt sensitivt der. Jeg gikk på jobb, men det ble verre utover dagen og det begynte å gå rykter om at jeg hadde tatt masse fillers for jeg så jo rar ut i trynet etter hvert😅 Jeg trodde det var litt pga feilbehandling, jeg hadde også et svidd sår under øyet, hadde gått til en Lets deal-lege.

Sist jeg tok IPL (hos en anerkjent klinikk denne gang!!) fortalte jeg til pleier at jeg hadde hatt en sånn reakson, og fikk til og med en pille som skulle hjelpe mot det. Men den gangen hovnet jeg opp i hele fjeset. Ble ikke en ballong som ikke kunne se, men det var såpass hovent at jeg endret utseende. Jeg sover på siden, så tyngdekraften hadde gjort meg normal på ene siden og hoven på andre. Man bør jo sove med hodet høyt, nærmest sittende egentlig. Men det klarte jeg ikke.

Ta gjerne en tur på legevakten, jeg skal jo ikke gi medisinske råd her sånn sett, mange får jo alvorlige reaksjoner på behandlinger, som bør undersøkes.

For min del gikk det over etter noen dager, man må holde hodet høyt og drikke masse vann. Ising skal hjelpe i starten, vet ikke om det gjør det nå. Heldigvis kunne jeg ta hjemmekontor denne gangen, for det varte lengre enn forventet.. Ble fint til slutt, da.

Anonymkode: 0d736...632

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...