Gå til innhold

Ta eks på fersken - hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva FAEN skjer med livet? Må bare få ut noe.. jeg og min eks hadde ett nokså turbulent brudd, men har hatt mye kontakt pga barn og hussalg. En kveld fortalte han detaljert hvem han hadde truffet som singel, men at ingen kunne måle seg med meg.. og at han heller ville jobbe for vårt forhold bla bla. Han hadde ikke møtt noen på en stund, og skulle ikke det fremover.  Ga meg med andre ord forhåpninger … også vert veldig flørtete siste tiden, og tatt mye iniativ til nærkontakt. 
Så kommer saken.   Samtidig har han vert deprimert og vert suicidal i nærere tid( skrev feks selvmordsbrev i sommer) Så når han ikke dukket opp til samvær med barnet(dagen etter han hadde øst ut om sin kjærlighet, men også grått mye om hvor trist han var over situasjonen som var håpløs ), hvor jeg også hadde lagt middag ble jeg veldig bekymret.. ventet 2-3 timer(uten svar på sms/tlf- han svarer alltid)  før jeg kjørte ut. Ei venninne som kan hele historien , mente jeg skulle kjøre ut… Alle dører var låst og gardinene trekt for. Ringer eks- svigerfamilien fordi jeg er livredd for å gå inn tilfelle det har skjedd noe….
Klatrer inn ett vindu og er forbredd på det værste. Der sitter han dritings med en annen dame å drikker shots. 

Mistet det helt. Ikke for at han treffer andre. Men for at den forferdelige frykten jeg hadde , ble en så kontrast .. og selvsagt kjipt at han sløser bort samværet sitt sånn( han skulle reise bort, så fikk ikke sett barnet igjen på en uke). 

jeg føler nok jeg reagerte litt voldsomt , men ikke noe å gjøre med det i etterkant.. hvordan ville du reagert ? 

Anonymkode: 2c7a6...dcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er åpenbart syk og deprimert, om han var så alvorlig deprimert i sommer at han langt på vei hadde planlagt selvmord, er han ikke frisk enda. Så akkurat nå må du ta vare på barnet ditt. Mange deprimerte foreldre kan selvsagt ta vare på barna sine, fordi de bruker det lille de har av energi på å ivareta barna sine. Han er åpenbart ikke en av disse foreldrene, han har mer enn nok med seg selv. Du bør heller ikke vurdere å ta han tilbake inn i livet ditt, før han har fått jobbet skikkelig med seg selv. 

Jeg hadde sikkert vært redd for om han hadde tatt livet sitt, om jeg hadde vært i dine sko jeg også. Og tenker at reaksjonen din er naturlig. Mange blir sint etter å ha vært redd for noen. 

Anonymkode: fccef...7d7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Han er åpenbart syk og deprimert, om han var så alvorlig deprimert i sommer at han langt på vei hadde planlagt selvmord, er han ikke frisk enda. Så akkurat nå må du ta vare på barnet ditt. Mange deprimerte foreldre kan selvsagt ta vare på barna sine, fordi de bruker det lille de har av energi på å ivareta barna sine. Han er åpenbart ikke en av disse foreldrene, han har mer enn nok med seg selv. Du bør heller ikke vurdere å ta han tilbake inn i livet ditt, før han har fått jobbet skikkelig med seg selv. 

Jeg hadde sikkert vært redd for om han hadde tatt livet sitt, om jeg hadde vært i dine sko jeg også. Og tenker at reaksjonen din er naturlig. Mange blir sint etter å ha vært redd for noen. 

Anonymkode: fccef...7d7

Takk for svar.. altså noe må jo være galt ja… jeg tenkte jo worst case… så ble jo veldig kjipt.. hadde jo selvsagt ikke reist ut om jeg visste hva som ventet 😅 blir nok litt bitter på at han kun skal få lov å  være seg selv, dvs ikke ta noe ansvar.. men er nok det som er riktig ….

ts

Anonymkode: 2c7a6...dcf

Skrevet

Når den ene forelderen ringer må en jo ta telefonen så ungår en at folk blir redde. 

Så må dere ta en prat om hvordan det skal være framover om han føler seg i stand til å ha samvær.

Jeg håper jeg hadde reagert rolig og ikke fordømmende i denne situasjonen, men jeg vet jo ikke det.

• Nyttig 1
Skrevet

Ha fokus på depresjonen hans. Kanskje er han for syk til regelmessig samvær nå.

Anonymkode: 4c334...c53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...