Cyndaquil Skrevet 16. oktober 2022 #1 Skrevet 16. oktober 2022 Kan flybillett prisene betyr detJeg følge med på billettpriser fra østlandet til Nord-Norge, jeg venter bare på klarsignal fra jobb med å få fri i julen eller ikke før jeg bestiller . Men, noen sa til meg at om jeg er ofte inn og sjekker kan hende at prisene for meg øker. At det er vel en eller annenBlir billettprisene dyrere for meg kynisk algoritme som vet at jeg har sjekket prisen på den reisen til det klokkeslettet før, da kan det dyrere neste jeg skjenker prisen fordi de vet jeg sikkert vil reise sikkert siden jeg skjekkegt før. Noen som vet om det er noe sannhet i dette? Eller bare en annen rar konspirasjonsteori. Er snakk om SAS, fly, Norwegian og Widerøe 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #2 Skrevet 16. oktober 2022 Har lest saker som bekrefter dette, mens flyselskapene alltid avkrefter det. Stemmer med min erfaring, men det kan jo tilfeldigvis være at noen kjøpte de siste billigbillettene akkurat før jeg søkte igjen. Men synes det skjer mistenkelig ofte. Og hvis man lar det gå en stund synker gjerne prisen igjen. Anonymkode: bb631...238 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #3 Skrevet 17. oktober 2022 Jeg har egentlig ikke opplevd dette, men billettprisene varierer også ut ifra hva hvilke dager man kjøper osv også. Anonymkode: a4f4f...972
Akryl Skrevet 17. oktober 2022 #4 Skrevet 17. oktober 2022 Cyndaquil skrev (21 timer siden): Kan flybillett prisene betyr detJeg følge med på billettpriser fra østlandet til Nord-Norge, jeg venter bare på klarsignal fra jobb med å få fri i julen eller ikke før jeg bestiller . Men, noen sa til meg at om jeg er ofte inn og sjekker kan hende at prisene for meg øker. At det er vel en eller annenBlir billettprisene dyrere for meg kynisk algoritme som vet at jeg har sjekket prisen på den reisen til det klokkeslettet før, da kan det dyrere neste jeg skjenker prisen fordi de vet jeg sikkert vil reise sikkert siden jeg skjekkegt før. Noen som vet om det er noe sannhet i dette? Eller bare en annen rar konspirasjonsteori. Er snakk om SAS, fly, Norwegian og Widerøe Husk å slette loggen, så går det bra.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #5 Skrevet 18. oktober 2022 Ja, det stemmer det du har hørt 😅 Opplevd det samme flere ganger. Anonymkode: 7ba64...e47 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #6 Skrevet 18. oktober 2022 Akryl skrev (På 17.10.2022 den 20.59): Husk å slette loggen, så går det bra. 🤣 Anonymkode: cbc1e...363
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #7 Skrevet 19. oktober 2022 Jeg har opplevd det samme. At prisene går opp hvis jeg søker et par ganger før jeg bestiller (f.eks hvis jeg må samkjøre med andre som skal reise). Så nå tør jeg knapt å søke - eller jeg bruker andre søkemotorer som google flights osv, i stedet for å gå rett inn på Norwegian sine sider, før jeg er klar til å bestille. Anonymkode: 974df...1ef
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #8 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har opplevd det samme. At prisene går opp hvis jeg søker et par ganger før jeg bestiller (f.eks hvis jeg må samkjøre med andre som skal reise). Så nå tør jeg knapt å søke - eller jeg bruker andre søkemotorer som google flights osv, i stedet for å gå rett inn på Norwegian sine sider, før jeg er klar til å bestille. Anonymkode: 974df...1ef Sjekk ene via mobildata og det andre via wifi Anonymkode: d7522...b33
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #9 Skrevet 19. oktober 2022 En annen ting jeg har opplevd er at det er "kun 1 igjen til denne prisen", og så når jeg har bestilt den så er det fortsatt 1 igjen til den prisen... Anonymkode: bb631...238
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #10 Skrevet 20. oktober 2022 Bruk incognito tab, altså et vindu som ik lagrer din data cookies etch. Du kan sitte og søke på hoteller på booking.com hotels.com, expedia.com i 1 time og se plutselig priser øker fordi de lagrer din data og vet du skal dit. Det samme om du sitter og søker hos sas, norwegian, ryanair, wizz etch Med Incognito vindu er det et rent søk og du vil se at prisen ik plutselig øker Anonymkode: f650c...882
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå