Gå til innhold

Pasientskadeerstatning etter vaksineskader

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det stod skrevet en del om erstaningssøknader og utbetalinger etter vaksineskader dette på nyåret, men så ble det plutselig stilt. Syns det er vanskelig å finne noe oppdatert på nett om dette. 

Siste jeg har funnet er fra januar-22 og da var det kun 14 personer som hadde fått erstatning dette inkl de 8 som fikk alvorlige blodpropper etter Aztra Zeneca vaksinen hvor 4 døde. Det skal da bare bare ha vært utbetalt 1 118 100kr til  disse. Her vet vi at en av de etterlatte fikk (kun) 1,1 mill. Så håper ihvertfall  jeg leste feil og at dette gjelder i overkant av 1,1 mill per sak?!

Kan noen hjelpe meg å finne de siste oppdaterte tallene på hvor mange som har søkt erstatning og hvor mange som har fått? Ikke minst hvor mye de har utbetalt i erstatning tilsammen til nå?

Anonymkode: 0a3a7...448

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer også på dette, søkte for en stund siden og fant det samme som du fant.

Anonymkode: 866d1...5e3

• Liker 1
Skrevet

Jeg la også merke til erstatningssummene og syns det var rart.

Anonymkode: 866d1...5e3

• Liker 2
Skrevet

I følge denne var det  ihvertfall 638 som har søkt erstatning 26.juni. Det var likevel noen stakkarslige utbetalinger ofrene ble utbetalt. NPE sier de ikke kan gi erstatning for ‘tort&svie’. Men å kjenne at en tror man er i ferd med å dø etterfulgt av stadig dødsangst er da ikke bare tort&svie?! Og i saken under er det jo tydelig at personen som fikk 2000 kr i erstatning mistet muligheter for å nå sine mål om karriere i forsvaret mtp svekket helse. Men det måtte tydeligvis bevises og dokumenteres at han ville klart det..

https://www.nrk.no/norge/theodor-trodde-han-skulle-do-av-koronavaksinen-_-fikk-2.000-kr-i-erstatning-1.16012628

Anonymkode: 0a3a7...448

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet

Stakkars de som ble skadet. Det blir vel en langvarig kamp og vanskelig med beviser og sammenheng, som vanlig i erstatningssakene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...