AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #1 Skrevet 16. oktober 2022 Det stod skrevet en del om erstaningssøknader og utbetalinger etter vaksineskader dette på nyåret, men så ble det plutselig stilt. Syns det er vanskelig å finne noe oppdatert på nett om dette. Siste jeg har funnet er fra januar-22 og da var det kun 14 personer som hadde fått erstatning dette inkl de 8 som fikk alvorlige blodpropper etter Aztra Zeneca vaksinen hvor 4 døde. Det skal da bare bare ha vært utbetalt 1 118 100kr til disse. Her vet vi at en av de etterlatte fikk (kun) 1,1 mill. Så håper ihvertfall jeg leste feil og at dette gjelder i overkant av 1,1 mill per sak?! Kan noen hjelpe meg å finne de siste oppdaterte tallene på hvor mange som har søkt erstatning og hvor mange som har fått? Ikke minst hvor mye de har utbetalt i erstatning tilsammen til nå? Anonymkode: 0a3a7...448 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #2 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg lurer også på dette, søkte for en stund siden og fant det samme som du fant. Anonymkode: 866d1...5e3 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #3 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg la også merke til erstatningssummene og syns det var rart. Anonymkode: 866d1...5e3 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #4 Skrevet 17. oktober 2022 I følge denne var det ihvertfall 638 som har søkt erstatning 26.juni. Det var likevel noen stakkarslige utbetalinger ofrene ble utbetalt. NPE sier de ikke kan gi erstatning for ‘tort&svie’. Men å kjenne at en tror man er i ferd med å dø etterfulgt av stadig dødsangst er da ikke bare tort&svie?! Og i saken under er det jo tydelig at personen som fikk 2000 kr i erstatning mistet muligheter for å nå sine mål om karriere i forsvaret mtp svekket helse. Men det måtte tydeligvis bevises og dokumenteres at han ville klart det.. https://www.nrk.no/norge/theodor-trodde-han-skulle-do-av-koronavaksinen-_-fikk-2.000-kr-i-erstatning-1.16012628 Anonymkode: 0a3a7...448 1
Gjest Adobyen Skrevet 17. oktober 2022 #5 Skrevet 17. oktober 2022 Stakkars de som ble skadet. Det blir vel en langvarig kamp og vanskelig med beviser og sammenheng, som vanlig i erstatningssakene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå