Gå til innhold

Jeg spurte om jeg kunne få fastrente da jeg kjøpte min første bolig, men banken sa nei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke rettigheter har jeg i en sånn situasjon? Det skjedde over telefonen siden det var under corona

Anonymkode: e125f...7cc

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilke rettigheter har jeg i en sånn situasjon? Det skjedde over telefonen siden det var under corona

Banker er da ikke pliktig til å tilby fastrente, du har ikke krav på det

Anonymkode: a3bfc...7d6

• Liker 8
Skrevet

Hvilke rettigheter er du ute etter? Ingen har gjort noe ulovlig. Du ba om fastrente og fikk nei. So what?

• Liker 3
Skrevet

Du har ikke krav på fastrente, så det er egentlig ingenting du kan gjøre utenom å spørre hos en annen bank. Fastrente er noe du kan søke om, ikke noe du har krav på

Anonymkode: a0341...56a

• Liker 3
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Du skulle sjekket med en annen bank for et år siden... Det begynner å bli en stund siden coronatiltak ble opphevet

• Liker 3
Skrevet

Fikk fastrente på 1,9% for 1,5år siden ,bant også strømmen til 30øre. For tjente dårlig og var veldig avhengig av forutsigbar økonomi.

Var ikke måte på hvor dum jeg var dengang. Styringsrente skal under 0% i evig framtid kan du skjønne sa ekspertene🙄

Anonymkode: e089a...9f4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2022 den 22.58):

Absolutt ingen. Du ba om et tilbud og fikk nei.

Hvorfor er telefon relevant?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2022 den 23.32):

Fikk fastrente på 1,9% for 1,5år siden ,bant også strømmen til 30øre. For tjente dårlig og var veldig avhengig av forutsigbar økonomi.

Var ikke måte på hvor dum jeg var dengang. Styringsrente skal under 0% i evig framtid kan du skjønne sa ekspertene🙄

Hahaha ingen eksperter har sagt dette.

Anonymkode: 0be62...fc9

• Liker 2
Skrevet
On 10/17/2022 at 11:32 PM, AnonymBruker said:

Det er da ingen med gangsyn som har sagt at styringsrenta skal under 0. Tvert imot har Norges Bank varslet rentehevinger i evigheter. 

Skrevet
On 10/17/2022 at 11:32 PM, AnonymBruker said:

Det er det vel ingen som har sagt. 1.9 % fastrente hadde nok veldig mange tatt om de fikk samme tilbud... Det er litt lavere enn laveste flytende rente jeg noensinne har fått, på førstehjemslån for unge med fagforeningsrabatt. Så for oss andre har det vært snakk om å eventuelt måtte binde den ganske mye høyere.

Anonymkode: 74381...9ea

Skrevet

Da hadde jeg sagt at jeg gikk til en annen bank.

Anonymkode: ae692...877

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...