Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #1 Skrevet 1. desember 2005 Har fått tilbud om 2 studentboliger. Den ene ligger ved Bjerregaardsgate på St.Hanshaugen (Nye St.Hanshaugen studenthus) og den andre ligger i Bjølsen studentby. Hvilken av disse boligene ville dere anbefale meg å velge? Spesielt med hensyn til områdene. Studerer på Blindern.
Gjest Rognebær Skrevet 2. desember 2005 #2 Skrevet 2. desember 2005 Spørs om du liker oppoverbakker... Skal du til Blindern fra St. Hanshaugen, er det bare oppoverbakker. Skal du til Blindern fra Bjølsen, er det ganske flatt, men litt lenger. Til gjengjeld er St.Hanshaugen nærmere byen, og det er flere kafeer etc i nærheten. Kan imidlertid også anbefale Bjølsen, det er et koselig område som er i oppsving nå. Mange grøntområder i nærheten og sandvolleyballbane like ved. Har ikke erfaring med selve studenthjemmene, men vet at studentbyen på Bjølsen er ganske ny og fin! (Bare 4-5 år gammel eller deromkring.) Jeg tror nok jeg ville valgt St.Hanshaugen pga nærhet til både sentrum, Grünerløkka og Majorstua, men ville på ingen måte nølt med å flytte til Bjølsen heller dersom det var der jeg hadde fått plass. Håper du vil trives uansett hvor du velger å bo.
Gjest GreenSky Skrevet 2. desember 2005 #3 Skrevet 2. desember 2005 Jeg vet ikke hvordan studenthyblene ser ut, men jeg ville holdt en svak knapp på St.Hanshaugen. Men om det viser seg at st.boligen på Bjølsen har bedre standard, ville jeg satset på den. Begge bydelene er trielige, men St.Hanshaugen er hakket mer sentralt.
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #4 Skrevet 2. desember 2005 Bjølsen er nyere og nærmere Blindern. St.Hanshaugen er nærmere byen..
Shoegal Skrevet 2. desember 2005 #6 Skrevet 2. desember 2005 Jeg liker best St.Hanshaugen, men synes Bjølsen også er fint Standardmessig vil jeg tro at hyblene på Bjølsen er bedre enn i Bjerregaardsgate. Synes du bør velge ut fra nærhet til der du kommer til å oppholde deg mest og i forhold til om du har venner/bekjente i området.
ashera Skrevet 2. desember 2005 #7 Skrevet 2. desember 2005 Jeg liker best St.Hanshaugen, men synes Bjølsen også er fint Standardmessig vil jeg tro at hyblene på Bjølsen er bedre enn i Bjerregaardsgate. Synes du bør velge ut fra nærhet til der du kommer til å oppholde deg mest og i forhold til om du har venner/bekjente i området. ← Holder de ikke på å pusse opp yblene på St.Hanshaugen, da? Syns det har vært byggeaktivitet der nokså lenge nå, og dt ser ut som om det er i avslutningsfasen.
Shoegal Skrevet 2. desember 2005 #8 Skrevet 2. desember 2005 Det kan godt hende Jeg har bare vært hos en kamerat som bodde der for en tid tilbake, og sammenliknet med Bjølsen studentby var det ikke så mye å skryte av
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2005 #9 Skrevet 2. desember 2005 Du var sikkert på det gamle StHanshaugen studenthus. De har bygget nytt like ved der hyblene er innflytningsklare i januar. Så disse er sikkert mye bedre enn de gamle hyblene.
Shoegal Skrevet 2. desember 2005 #10 Skrevet 2. desember 2005 Du var sikkert på det gamle StHanshaugen studenthus. De har bygget nytt like ved der hyblene er innflytningsklare i januar. Så disse er sikkert mye bedre enn de gamle hyblene. ← Sikkert (Det var i alle fall der de kineserne ble drept...)
Gjest Varg-Menja Skrevet 3. desember 2005 #12 Skrevet 3. desember 2005 Jeg har ikke studenterfaring, men jeg ville helt klart valgt StHanshaugen. Bodde der i nesten tre år og det er det beste stedet jeg har bodd i hele Oslo.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 3. desember 2005 #13 Skrevet 3. desember 2005 Bjølsen har de nyeste og fineste hyblene, flat vei til Blindern og er et koselig område i utvikling, men ikke helt i sentrum. St Hanshaugen har eldre hybler, oppoverbakke til Blindern, men er et utrolig koselig område og veldig sentralt.
Gjest Gjest_Hilda_* Skrevet 3. desember 2005 #14 Skrevet 3. desember 2005 Utrolig koselig på St.Hanshaugen også er det kort vei til alt. Jeg bor like ved, og er veldig glad i St. Hanshaugen. Kunne godt tenke meg å bo der hvis jeg skal flytte på meg.
Gjest gjest1 Skrevet 3. desember 2005 #15 Skrevet 3. desember 2005 Kommer an på hvordan du liker å bo.. St. Hanshaugen er mye mer sentralt, mens Bjølsen er mer landlig. Jeg har bodd begge steder, og liker meg mye bedre på Bjølsen. Fordelen med Bjølsen er et studentbyen er enorm, veldig lett å bli kjent med folk (Men nå bor jeg ikke på studentbyen mer...)
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #16 Skrevet 3. desember 2005 Takk for svar! Har nå bestemt meg for å velge St.Hanshaugen. Skal flytte inn i Nye St.Hanshaugen studenthus, så regner med at standarden er litt nyere og bedre der enn på gamle St.Hanshaugen studenthus. Litt oppoverbakker til Blindern kan jeg nok leve med
ashera Skrevet 4. desember 2005 #17 Skrevet 4. desember 2005 (endret) Takk for svar! Har nå bestemt meg for å velge St.Hanshaugen. Skal flytte inn i Nye St.Hanshaugen studenthus, så regner med at standarden er litt nyere og bedre der enn på gamle St.Hanshaugen studenthus. Litt oppoverbakker til Blindern kan jeg nok leve med ← Den tjuefemminutters trimmen trenger vi alle Endret 4. desember 2005 av hera
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå