AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #1 Skrevet 16. oktober 2022 Kan barn spise kanel knekkebrød (1-2stk) hver dag eller er det skadelig mtp at man ikke skal spise for mye kanel? Spiser ikke kanel utenom dette. Noen spiser jo kanel på havregrøt daglig, så kanelknekkebrød burde også være innenfor? Barnet er 12år og får ikke i hn skolemat, men kanelknekkebrød vil hn ha med som niste. Denne https://www.wasa.com/nb-no/produktene/kanel/ (Jeg ønsker ikke tips om å bake selv eller lage noe annet til niste, og vet at det finnes bedre mat, men dette er bedre enn ingenting. Lurer spesifikt på kanel-innholdet og om det de skadelig for barnet daglig). Anonymkode: 0bc0f...544
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #2 Skrevet 16. oktober 2022 Det er helt trygt, utgjør ingenting. Det står at det er 0.7% kanel i det, per skive blir det veldig lite. 1 skive knekkebrød er ca 15 gram, og så kan du regne ut 0.7% av dette. Hvis jeg tenker rett da, noen andre får korrigere om jeg er på bærtur. Var alltid dårlig i matte.... Anonymkode: 3de25...47d
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #3 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg hadde vært mer bekymret for det hvite melet...som å spise tørka Loff med kanel på. Ungen må jo bli helt ukonsentrert ca en time etter inntak...? Anonymkode: 08be1...e97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå