AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #1 Skrevet 16. oktober 2022 Redd for å få panikk å ikke klare det. Må vi dykke tre fire meter eller kan vi velge lavere dybde? Ja selvsagt mener sikkert noen her at jeg burde si opp jobben asap. Jeg går selvsagt aldri på tur til vann med jobben og om vi gjør det, så er det med flere som har livredning. Anonymkode: 62fa1...8ab
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #2 Skrevet 16. oktober 2022 Fins det et basseng der? Du kan jo lære deg å svømme og å dykke, det er ikke vanskelig. Skaff en neseklype i begynnelsen. Kanskje det fins kurs for de med vannskrekk eller dykkeskrekk? Her står det forresten om dette, ser ikke ut som det med vann er noe du må gjøre en gang: https://pblmentor.no/ma-vi-ha-livredningskurs-i-barnehagen/ Anonymkode: 10082...1f7
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #3 Skrevet 17. oktober 2022 Det kommer an på hvilket basseng dere bruker. Jeg jobbet i en annen kommune før. Bassenget vi brukte hadde ikke stupebrett, og dypeste punkt var 3 meter. Så vi hoppet fra kanten og dykket 3 meter etter en dukke. Nå jobber jeg i en annen kommune, og her må du hoppe fra 5-meteren og dykke 4 meter. Jeg har høydeskrekk, og da jeg dukket 3 meter for å hente dukken, klarte jeg det akkurat. Så jeg tør ikke ta livredningskurs i vann her jeg jobber nå. Litt synd, for jeg er ganske trygg i vann, og jeg har reddet elever som kavet på dypet to ganger. Anonymkode: b12bf...bb3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #4 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fins det et basseng der? Du kan jo lære deg å svømme og å dykke, det er ikke vanskelig. Skaff en neseklype i begynnelsen. Kanskje det fins kurs for de med vannskrekk eller dykkeskrekk? Her står det forresten om dette, ser ikke ut som det med vann er noe du må gjøre en gang: https://pblmentor.no/ma-vi-ha-livredningskurs-i-barnehagen/ Anonymkode: 10082...1f7 Jo. Selvsagt kan jeg svømme. Svar om du vet, eller dropp. Anonymkode: 62fa1...8ab
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #5 Skrevet 17. oktober 2022 48 minutter siden, AnonymBruker said: Jo. Selvsagt kan jeg svømme. Svar om du vet, eller dropp. Anonymkode: 62fa1...8ab Du får ta det et sted det er ute. Ved for kaldt vann slipper du å dykke Anonymkode: 80ab6...deb
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #6 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du får ta det et sted det er ute. Ved for kaldt vann slipper du å dykke Anonymkode: 80ab6...deb Må jo ta det med jobben........... Anonymkode: 62fa1...8ab
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #7 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jo. Selvsagt kan jeg svømme. Svar om du vet, eller dropp. Anonymkode: 62fa1...8ab Jøss så sur du er da. Du kan jo tydeligvis ikke dykke om du ikke kan dykke 3-4 meter... Anonymkode: 10082...1f7
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #8 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jøss så sur du er da. Du kan jo tydeligvis ikke dykke om du ikke kan dykke 3-4 meter... Anonymkode: 10082...1f7 Men du svarer jo som et naut. Kan ikke bare bestille kurs selv. Anonymkode: 62fa1...8ab
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #9 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jøss så sur du er da. Du kan jo tydeligvis ikke dykke om du ikke kan dykke 3-4 meter... Anonymkode: Kan ikke bare bestille kurs selv. Anonymkode: 62fa1...8ab
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #10 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Men du svarer jo som et naut. Kan ikke bare bestille kurs selv. Anonymkode: 62fa1...8ab Jeg skrev ingenting om å bestille kurs selv..... I linken står det blant annet at: "I lovverket finnes det ingen spesifikke krav for barnehagebemanningen ved turer til badeplasser eller basseng. Men i veiledningen til forskrift om miljørettet helsevern i barnehager og skoler § 15, er det en tydelig anbefaling om at barnehageansatte som tar med barn på tur til vann/sjø, bør ha årlig oppdatert kompetansebevis på livredning i vann, slik som ansatte i skolen." "Når det gjelder hvor mange ansatte som bør ha livredningskurs og hvor mange ansatte som skal være med på tur, så er dette opp til barnehagens risikovurderinger." Dette burde bety at om ts ikke klarer å dykke så dypt, så vil hen altså ikke miste jobben, fordi det ikke finnes noe krav til at alle i barnehagen skal kunne dette. Det er altså veldig usannsynlig at en skole eller barnehage skal kreve at man klarer dette kurset helt perfekt. Er ikke det relevant informasjon for ts? Hva er det jeg ikke skjønner her? Anonymkode: 10082...1f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå