Gå til innhold

Jeg gjorde eksen min opprørt og han avviste meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har snakka hull i hodet på alle vennene om eksen min så da skriver jeg heller her nå.

Kort fortalt: Vi var samboere og han slo opp pga noe jeg har gjort (ikke krise, det kan lett fikses) og fordi han er deprimert. Han slo opp for en mnd siden og vi har frem til nå gått 2 uker uten å snakke. 

Jeg sendte melding til eksen min i går om å møtes slik at han kan få sine siste ting tilbake. Han foreslo å komme hjem til meg for å hente de i dag. Det var hyggelig stemning først men så fortalte jeg han noe som gjorde han veldig opprørt. Folk han ser på som sine venner har kommet til meg og baksnakket han. Jeg fortalte dette til han fordi jeg tenkte det var rettferdig at han fikk vite dette. Og at han ikke går rundt og er venn med folk som går bak ryggen hans. Han må gå midt i samtalen pga han skulle på jobb så det ender med at vi snakker videre om dette på melding. Jeg klarer å roe han og "trøste" han. Han har helt siden breakupet sagt at han er usikker på om det var riktig å slå opp. Jeg er så lei av at han holder meg på pinebenken så jeg spurte rett ut om han hadde lyst til å møtes en annen gang for å ta noen øl. Svarer jeg fikk var "Jeg tror generelt at vi ikke har noe godt av å møtes. Jeg er i hvert fall ikke til sinns for det nå kjenner jeg. Jeg har mye i hodet for tiden og det vil jeg ikke legge ut på deg. Jeg er redd for å ødelegge den positive relasjonen vår ved å møtes. Jeg er såpass sliten i hodet at jeg ikke ønsker det nå. Unnskyld."

Så nå sitter jeg her og er sur på meg selv for å ha fortalt han noe som gjorde han opprørt. Og selv om han avviste forespørselen min om å møtes så blir jeg aldri kvitt håpet og tankene om at hvis jeg bare gir han tid til å bli "friskere i hodet" så vil vi finne tilbake til hverandre. 

Vet ikke hvor jeg ville med dette innlegget men jeg bare følte at jeg måtte få det ut 

Anonymkode: 4b422...643

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du tenkte at du ved å fortelle dette ville hjelpe å gjøre han "friskere i hodet"? Du tråkker jo på han! La han få fred til å glemme deg. 

Anonymkode: 937f5...123

• Liker 10
Skrevet

Så du skulle holdt infoen om dårlige venner for deg selv sånn at han skulle like deg bedre? Djesus

Fyren har psykiske problemer,  synes han ga deg er fint svar jeg. Han prøver og trenger jo tid

Anonymkode: 0cd03...b4f

• Liker 6
Skrevet

Synes han ga deg et fint og reflektert svar. Du kunne nok ha ventet med å fortelle han om de vennene. Synes du virker å ta litt lett på hans sykdom, og er mest opptatt av deg selv. Han trengte nok de vennene nå. 

Anonymkode: d068e...a40

• Liker 4
Skrevet

Ts h

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og du tenkte at du ved å fortelle dette ville hjelpe å gjøre han "friskere i hodet"? Du tråkker jo på han! La han få fred til å glemme deg. 

Anonymkode: 937f5...123

Ts her 

Nei såklart ikke. Jeg har åpenbart ikke tenkt langt nok til å forstå at han kom til å bli så opprørt over dette. Jeg legger meg flat om at det ikke var noe bra av meg.

For kontekst:

Disse vennene ikke er gode venner av han, men folk han tidligere har hengt ofte med. Dette er fordi han føler at de har vokst fra hverandre og han ikke liker alle av de så godt lenger. Han har gjort det ganske klart for dem at det er mange av de han ikke liker og noen han faktisk misliker. Han har hatt en slags "beef" med han ene, og det er også han som har baksnakket han mest. Han sa til meg at han vurderte å være litt mer vennlige mot de igjen. Da følte jeg at han burde høre at de ikke fortjener at han skal det. Han spurte også selv om noen har snakket negativt om han siden vi slo opp. 

Tingene de har baksnakket han om har også angått meg. De har sagt at han blir forelska i alle jenter han ser og at jeg ikke burde føle meg spesiell blant annet. De har også kalt han arrogant og at han tror han er bedre enn alle andre. Han som han har hatt beef med har fått resten av vennegjengen på "hans" side. Og flere har kommet til meg og sagt det med at jeg ikke er spesiell osv. Jeg fortalte han bare det som omhandlet oss begge to og ikke det med at han er arrogant. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Synes han ga deg et fint og reflektert svar. Du kunne nok ha ventet med å fortelle han om de vennene. Synes du virker å ta litt lett på hans sykdom, og er mest opptatt av deg selv. Han trengte nok de vennene nå. 

Anonymkode: d068e...a40

Ts her.

Jeg er enig. Jeg har nok ikke skjønt omfanget av hvordan han har det. Jeg spurte han om hvordan han hadde det nå og han sa ting var bedre. Men uansett så er jeg veldig lei meg for at jeg sa det jeg sa og jeg angrer veldig. Føler meg så dum nå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her.

Jeg er enig. Jeg har nok ikke skjønt omfanget av hvordan han har det. Jeg spurte han om hvordan han hadde det nå og han sa ting var bedre. Men uansett så er jeg veldig lei meg for at jeg sa det jeg sa og jeg angrer veldig. Føler meg så dum nå. 

Bare gi ham tid, se det som slutt, prøv å gå videre, gi det tid og se.

Anonymkode: 0cd03...b4f

• Liker 1
Skrevet

Gi han tid og respekter at det er slutt. Om dere skulle finne tilbake til hverandre skjer ikke det ved å stresse det frem.

Skrevet

Hvorfor hadde du ikke såpass til ryggrad når dere var sammen at du fortalte det til han da? 
Det er tydelig at du hadde en annen agenda når du oppførte deg som du gjorde nå når du skulle være så «hyggelig» at du fortalte han sannheten. 
Du vil egentlig ha han tilbake, og så trodde du  at å gi han denne drittpakken så var du den eneste rette vennen som var å stole på? 
Du er jo like ille som de andre 

Anonymkode: 23775...311

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har disse "vennene" kommet til deg først etter bruddet? 

Anonymkode: 9af75...c75

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor fortalte du ham om baksnakkingen? Tenkte du virkelig helt seriøst at han ville bli glad for å høre det?

De færreste av oss ønsker å få vite det hvis noen av vennene våre sier noe negativt om oss. Det er ikke nødvendig å dele all informasjon bare for å si sannheten, dersom den er sårende. Det var fullstendig unyttig informasjon for ham og ikke noe han kunne bruke til noe som helst. Nå har han kanskje mistet venner på grunn av noe som sannsynligvis var flåsete og dumme kommentarer og en bagatell.

Jeg skjønner det godt hvis han ble opprørt på grunn av dette.

Anonymkode: 46801...d98

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har disse "vennene" kommet til deg først etter bruddet? 

Anonymkode: 9af75...c75

Ts

Ja det var først etter bruddet at jeg fikk høre alt. Men det er 1-2 år siden han faktisk var ordentlig venner med dem. Det har ligget litt i lufta at de ikke liker han lenger og det har han vært klar over lengre tid. Han har ofte lurt på hva han som baksnakker han mest faktisk tenker om han og det ble ganske klart når han gikk til meg for å slenge dritt

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ts

Ja det var først etter bruddet at jeg fikk høre alt. Men det er 1-2 år siden han faktisk var ordentlig venner med dem. Det har ligget litt i lufta at de ikke liker han lenger og det har han vært klar over lengre tid. Han har ofte lurt på hva han som baksnakker han mest faktisk tenker om han og det ble ganske klart når han gikk til meg for å slenge dritt

Rånermiljø, dopmiljø, eller begge deler?

Hva sier foreldrene dine?

Anonymkode: e0bdd...9cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...