Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man kommer langveis fra slik at det er aktuelt å bli en helg når barn/svigerbarn har fått baby, er det da greit at man stikker innom polet og koser seg med EN flaske vin fordelt på hele helgen?

Evt hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: 3416a...41a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, nei det er selvfølgelig ikke greit.

Anonymkode: c45a2...8f7

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Herregud, nei det er selvfølgelig ikke greit.

Anonymkode: c45a2...8f7

Selvfølgelig er det greit. Hvorfor ikke?

Anonymkode: 0fa06...54b

• Liker 41
Skrevet

Herregud, ja det er selvfølgelig helt greit. 

• Liker 15
Skrevet

Jeg synes det er litt sært å ta med seg vin (eller andre ting, for den saks skyld) til eget forbruk når vertskapet ikke drikker, uavhengig av hvorfor de ikke gjør det. Er den vinflasken den ene helgen virkelig så viktig? Jeg drikker ikke, er barnløs og aleneboende, og har ingen problemer med at andre drikker i mitt selskap, men jeg hadde stusset om en venninne hadde dratt fram vinflaska på helgebesøk hos meg.

• Liker 41
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde jeg aldri reagert på.

Anonymkode: 6ec2a...2a2

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde stusset VELDIG om min mor eller svigermor hadde med egen vin for et helgebesøk, barsel eller ei. Føler det er både respektløst ovenfor verten og at det lukter av alkoholisme/alkoholproblemer - "klarer hun seg ikke uten alkohol EN helg?" er jo det første jeg ville tenkt når jeg så flaska.

I den grad det er greit å ha med en vinflaske når du skal besøke noen, så er det fordi du 1) er invitert på fest eller 2) som vertinnegave. 

• Liker 34
Skrevet

Dette handler nok om hva man er vandt til.

Jeg er oppvokst med foreldre som nærmest har vært avholds, så for meg hadde det vær et nei. Jeg hadde ikke blitt sint, men hadde nok stusset litt på det.

Min samboer er motsatt, han er oppvokst med familie som drikker ved alle sammenkomster uavhengig om det er barn eller ikke der. Så han hadde nok fint kunne vært den som tok med seg vinflaska.

Så det kommer nok an på hva man er oppvokst med.

Anonymkode: 8b765...799

• Liker 6
Skrevet

En flaske på en helg er helt ok, men er det nødvendig? Klarer ikke du deg uten en eneste helg?

Jeg syns ikke det var greit da mine svigers kom i barsel besøk til eldste med 6 liter vin + litt øl og cider. Var snakk om ca 4 dager. Vi drikker sjelden til vanlig og ingenting med nyfødt baby. Syns det er rart til vanlig også, at de absolutt måå ha med seg når de skal til oss.

Anonymkode: eef7e...fc8

• Liker 1
Skrevet

Hadde du troppet opp på døra mi med en flaske vin rett etter jeg hadde født ditt barnebarn, så hadde jeg best deg om å ta inn på hotell. Men spørs hva dere i familien er vant til. 

Anonymkode: 9f98e...691

• Liker 8
Skrevet

Jeg er avslappet til alkohol men hadde oppfattet det som veldig spesielt om mine foreldre eller svigerforeldre kom for å bo hos oss en helg når vi nettopp hadde fått baby og hadde med seg en vinflaske til seg selv.. 

Anonymkode: 10cca...ddd

• Liker 13
Skrevet

ha ha, ja

Anonymkode: c8766...f37

Skrevet

En av tingene som irriterer meg med svigerfar er at han alltid skal ha øl, så jeg hadde nok irritert meg litt. Også fordi jeg savner vin, men ikke kommer til å drikke før etter 6 uker. 

Men det er jo bare å snakke sammen, folk er ulike.

Anonymkode: 51426...624

Skrevet

Nei! Er det nødvendig? 

Anonymkode: 80b31...e03

• Liker 3
Skrevet

Skjønner ikke problemet. Både mannen min og en evt gjest kunne selvfølgelig tatt seg et glass vin til maten. Fest i huset hadde selvfølgelig vært uaktuelt.

Anonymkode: ec6ed...7a0

• Liker 7
Skrevet

Jeg er avholds både i og utenfor barsel og hadde faktisk sagt ifra at jeg ikke synes det passer seg om gjester i barselbesøk hadde dratt frem vinflaska.

Ja, tror faktisk jeg hadde blitt litt sur.

Anonymkode: 5c2de...119

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser ikke problemet. 

Anonymkode: 716ee...9e7

Skrevet

Forskjell på å ta seg et glass vin og det å drikke seg snydens 😅 Hadde ikke brydd meg om det bare var et par glass til maten/ for kos. En flaske fordelt på en helg er jo ikke mye… 

Anonymkode: 9a9c6...166

• Liker 3
Skrevet

Ja hvorfor skulle ikke det være greit?

Anonymkode: 6f2dc...5fc

Skrevet

Ja, jeg hadde reagert! Jeg synes det er meget spesielt å ta med seg medbrakt, som man drikker foran andre. At undret meg over at det ikke var mulig å klare seg en helg uten alkohol.

Nå skal det sies, at om baby sov godt, så hadde det ikke gjort meg noe om mannen og en gjest hadde tatt seg et glass vin til maten om stemningen tilsa det (jeg avsto de første 6 ukene etter fødsel). Men våre hadde mye kveldsuro, og om mannen og jeg hadde bysset på skift og kjempet med å roe baby, så hadde en av mødrene være sittet og nippet til et glass vin. Nei, det hadde virkelig ikke passet seg synes jeg!

Anonymkode: 4d8b8...6c0

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...