Gå til innhold

Dere som er kritiske til trans

Fremhevede innlegg

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Glemte du det med at transkvinners hjerner likner på biologsik fødte kvinner sine hjerner?

Anonymkode: 6c61a...7ca

Hva så?

Anonymkode: 3146c...987

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig er det relevant. Dere vil utestenge dem fordi de er menn med peniser.

Hjernen har ingenting med dette å gjøre, det er penisen som er "elefanten i rommet her"

Anonymkode: 3146c...987

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere som er kritiske til mennesker som arbeider for transrettigheter og transpersoner in general. Når dere objektiviserer dem og reduserer dem til et kjønnorgan uten tanker eller følelser.

Tenker dere at det kan påvirke andre å få dette dag ut og dag inn? Har dere noen tanker om hvordan dette kan påvirke livredde ungdom som skammer seg over å være trans?

In general = generelt 🤦‍♀️🙄

ellers et helt uforståelig innlegg, men ikke rart når du ikke behersker norsk 🤷‍♀️

Anonymkode: 0ef7b...1ff

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ytringsfrihet er ikke det samme som retten til å krenke andre mennesker. Selv om dere gjerne vil at det skal være det.

Det er bortimot umulig å ytre seg uten å fremstå som transfob, så ytringsfriheten er allerede på god vei til å bli kneblet. Og det er ganske rart iom at ytringsfriheten står så sterkt. Hvordan krenker man andre om man nevner fakta? Nøyaktig hva er det som er krenkende?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vennen, du må løsne på tinfoliehatten din og gå i terapi. Paranoiaen din lyser lang vei. Guess what, transkjønnede er ikke mentalt forstyrret og de er ikke ute etter å ta deg, så pust med magen og mediter litt. Du virker veldig stresset. Jeg vil bare vite hvorfor folk her insisterer på å ha mer peiling enn ekspertene, that's all.

Anonymkode: b7a3a...527

Så nå skal jeg lese fiksjon?

På tide å skru på korken. Du er jo dritings. For å si det sånn, du og alle andre her uttaler dere om noe dere ikke har peiling på. Plot twist: jeg er transkjønnet og fra mitt perspektiv, så burde alle andre i samfunnet beskyttes fra sånne som dere. Er ikke sunt å gå rundt å være så anti eksistensen til andre mennesker.

Du må legge deg, få litt søvn og i morgen, så tar du første steg i å skaffe deg terapi, for du trenger mye av det.

Anonymkode: b7a3a...527

Kanskje, om du hadde valgt en annen tilnærmingsmåte, kunne du/dere ha blitt tatt mer på alvor og blitt lyttet til? Bare en tanke..

Hjelper ikke med penis når man ikke får den opp. Folk glemmer at hormoner har konsekvenser.

Og hvem vet hvordan andres peniser funker, evt ikke funker? Det spiller jo null rolle i denne diskusjonen?

Jeg pleier ikke å studere folks underliv i garderoben og det er fullt mulig å dekke seg til.

Man kan ikke dekke seg til i dusjen.

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Transkvinner skal ikke lide for dette.

Hvorfor skal andre kvinner lide for det da? Skal de risikere å bli dobbelt utsatt for traumer? Skal noen få "bestemme" over alle andre? Hva mener du er løsningen?

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Glemte du det med at transkvinners hjerner likner på biologsik fødte kvinner sine hjerner?

Dette hadde vært interessant å lese mer om. Men uansett så har det vel ingen relevans her?

Anonymkode: 2e671...2e7

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

What IS a woman? Alt jeg har å si i denne saken. 

Se den dokumentaren så ser man hvor crazy alt sammen har blitt. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er ingen andre vrangforestillinger hvor "behandlingen" er å jatte med og si at vrangforestillingene er reelle. Hvorfor skal det da være slik for transer?

Anonymkode: 8b9f9...e08

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ingen andre vrangforestillinger hvor "behandlingen" er å jatte med og si at vrangforestillingene er reelle. Hvorfor skal det da være slik for transer?

Anonymkode: 8b9f9...e08

Bedre å lide av vrangforestillinger enn å være direkte ondskapsfull.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dere som er kritiske til mennesker som arbeider for transrettigheter og transpersoner in general. Når dere objektiviserer dem og reduserer dem til et kjønnorgan uten tanker eller følelser.

Tenker dere at det kan påvirke andre å få dette dag ut og dag inn? Har dere noen tanker om hvordan dette kan påvirke livredde ungdom som skammer seg over å være trans?

Jeg synes ikke du skaper et veldig godt utgangspunkt for en diskusjon da det er uklart hva du egentlig prøver å problematisere, og hvem du ønsker å adressere. Siden du om ikke annet nevner det å være kritisk til de som "arbeider for transrettigheter" skal jeg likevel forsøke:

For egen del tenker jeg en hel del på at de som definerer seg som trans generelt er en veldig sårbar gruppe, og nettopp det gjør hele problemstillingen så vanskelig. På den ene siden ønsker vi jo ikke å fremmedgjøre eller legge sten til byrden. På den andre må vi samtidig anerkjenne hvor sårbar gruppen er, hvor stor samvariasjon det virker å være med andre utfordringer og hvor skadelig det kan være å "behandle" noen som senere angrer. På samme tid er det et tema der det foregår en utstrakt "kamp om virkeligheten" og relativt omfattende forsøk på å omdefinere etablerte begreper, og en bør nok være forsiktig med å gi slipp på (det en oppfatter som) virkeligheten, selv for å spare andres følelser. 

Med andre ord; Jeg, og jeg tror mange med meg, er oppmerksomme på hvor vanskelig alt dette kan oppleves for ungdommer og andre i en vanskelig situasjon. Jeg tror samtidig ikke en gjør disse noen tjenester om en bare jatter med dem og ikke stiller kritiske spørsmål før det er for sent. Samtalen må foregå med respekt og omsorg, og det innebærer også å respektere og bry seg nok til å ta ubehagelige samtaler. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hvem har sagt at man må dusje selv om man skifter i en garderobe?

Svømmehall??

Anonymkode: 751b0...723

Skrevet

Nå har det plutselig blitt syv kjønn - mann, kvinne, trans, interesse og what not.

Herregud - verden er blitt syk.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ikke de som tar kjønnsbekreftenede behandling i hvertfall. Å bare kalle seg noe kvinnelig eller sette på seg en parykk vil ikke fungere. Det er en konstruert problemstilling uten rot i virkeligheten. Om noen skulle ha lyst til å voldta så er det langt enklere steder enn en kvinnegarderobe.

Google svømmeren Lia Thomas. Det er ikke mange kvinnelige trekk der. Likevel er hun juridisk kvinne og har konkurrert i kvinneidrett inntil nylig. Hun har også vært åpen om at hun blir tiltrukket av kvinner og dater kvinner. Samtidig har hun en penis. Samtlige av hennes lagvenninner fant det ubehagelig å dusje sammen med henne naken på grunn av det overnevnte. 

Transkvinner kan altså også være homofile. Det vil si at de kan få erigert penis av å se en attraktiv, naken kvinnekropp. Hva tror dere det vil gjøre med biologiske kvinner som har opplevd overgrep? 

Anonymkode: f85a6...854

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva med seksuelt misbrukte transkvinner? Skal de tvinges inn i en herrgarderobe om det ikke finnes noe annet alternativ?

Det er svært få menn som blir seksuelt misbrukt av menn, sammenlignet med antall kvinner som blir seksuelt misbrukt av menn. Det betyr at antall transkvinner som tidligere har vært misbrukt av menn er markant mindre enn antall biologiske kvinner som har opplevd overgrep. 

• Liker 1
Skrevet

Hva har det å si i forhold til trekk ved kroppen? Blir penisen borte av det?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...