AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #1 Skrevet 16. oktober 2022 Tok opp Findus torskefileter på lørdag formiddag. De var dypfrossne og jeg la hele esken i kjøleskap for tining. Skulle bruke de da, men det ble andre planer hele helgen. Tror dere de kan brukes mandag ettermiddag? De har ligget urørt i originalpakken i kjøleskapet hele tiden. Anonymkode: 3e85e...92f
Taluno Skrevet 16. oktober 2022 #2 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg ville ikke hatt noe problem med å spise de til middag mandag
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #3 Skrevet 16. oktober 2022 Det går helt fint å spise dem på mandag Anonymkode: 6b7f5...e73
Muskath Skrevet 16. oktober 2022 #4 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg tenker også at de kan spises. Du vil fort kjenne det på lukten om fisk er dårlig.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #5 Skrevet 16. oktober 2022 Tusen takk for svar, da åpner jeg den i morgen og ser +lukter. Ts Anonymkode: 3e85e...92f
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #6 Skrevet 19. oktober 2022 Hmm. Den er ikke ennå åpnet.... Findus Torsk, ble tatt opp til tining lørdag og har stått stille i orginal forpakning i kjøleskapet frem til i dag, onsdag. Det er vel ikke noe poeng å teste den ut nå? Planen var å bruke det i fiskegrateng, men det er vel for sent nå? Bare å kaste hele pakka uten å åpne den? Ts Anonymkode: 3e85e...92f
Embla Othea Skrevet 19. oktober 2022 #7 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hmm. Den er ikke ennå åpnet.... Findus Torsk, ble tatt opp til tining lørdag og har stått stille i orginal forpakning i kjøleskapet frem til i dag, onsdag. Det er vel ikke noe poeng å teste den ut nå? Planen var å bruke det i fiskegrateng, men det er vel for sent nå? Bare å kaste hele pakka uten å åpne den? Ts Anonymkode: 3e85e...92f Det går helt sikkert fint. Bare lukt på den.
Hensatt Skrevet 19. oktober 2022 #8 Skrevet 19. oktober 2022 Du kan nå åpne den og se om den er fin og lukter normalt før du kaster den. Den er uansett ikke farlig å spise siden den skal varmes opp.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #9 Skrevet 19. oktober 2022 Embla Othea skrev (1 minutt siden): Det går helt sikkert fint. Bare lukt på den. Den har ligget fra lørdag formiddag fra frossen tilstand til i dag onsdag ettermiddag. Skal jeg virkelig prøve å åpne den? Livredd for at hele huset kommer til å stinke eller at vi blir syke om den ikke lukter og jeg tilbereder den... Den har ligget i kjøleskapet i 4.5 dager... Ts Anonymkode: 3e85e...92f
Embla Othea Skrevet 19. oktober 2022 #10 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den har ligget fra lørdag formiddag fra frossen tilstand til i dag onsdag ettermiddag. Skal jeg virkelig prøve å åpne den? Livredd for at hele huset kommer til å stinke eller at vi blir syke om den ikke lukter og jeg tilbereder den... Den har ligget i kjøleskapet i 4.5 dager... Ts Anonymkode: 3e85e...92f Den skal uansett varmes opp. Det går helt fint.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #11 Skrevet 19. oktober 2022 Embla Othea skrev (1 minutt siden): Den skal uansett varmes opp. Det går helt fint. Ok. Da prøver jeg litt senere i dag, må gjøre litt hagearbeid først. Ville du da trekt fisken og så stekt fiskegratengene ferdig før du fryser de, eller ville du trekt fisken og laget ferdig fiskegratengen uten og steke de og så fryse de ned, for så å steke de når du skal bruke de? Ts Anonymkode: 3e85e...92f
Embla Othea Skrevet 19. oktober 2022 #12 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok. Da prøver jeg litt senere i dag, må gjøre litt hagearbeid først. Ville du da trekt fisken og så stekt fiskegratengene ferdig før du fryser de, eller ville du trekt fisken og laget ferdig fiskegratengen uten og steke de og så fryse de ned, for så å steke de når du skal bruke de? Ts Anonymkode: 3e85e...92f Førstnevnte.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #13 Skrevet 19. oktober 2022 Embla Othea skrev (1 minutt siden): Førstnevnte. Takk! Hvordan ville du tilberedt de når du skal bruke de? Lager de i små alu former (er alene) og kommer da typisk til å ta opp en form fra fryseren og varme den opp i stekeovnen den dagen jeg skal bruke den. Hvor mange grader og hvor lang tid? Ts Anonymkode: 3e85e...92f
Embla Othea Skrevet 19. oktober 2022 #14 Skrevet 19. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk! Hvordan ville du tilberedt de når du skal bruke de? Lager de i små alu former (er alene) og kommer da typisk til å ta opp en form fra fryseren og varme den opp i stekeovnen den dagen jeg skal bruke den. Hvor mange grader og hvor lang tid? Ts Anonymkode: 3e85e...92f Varmes opp på 140 * i ca. 20-30 min. Endret 19. oktober 2022 av Embla Othea
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #15 Skrevet 19. oktober 2022 Embla Othea skrev (18 minutter siden): Den skal uansett varmes opp. Det går helt fint. Kilder på dette? TS: Jeg hadde ikke spist fisken nå. Den er kanskje ikke helseskadelig, men definitivt av dårligere kvalitet/smak. Sjømat som ikke er varmebehandlet skal i regelen brukes innen et døgn. Frossenfisk er også ofte "gammel" i utgangspunktet, dvs den har blitt sendt til Kina for å fileteres i noen tilfeller, og så tilbake til Norge for salg. Dumt å la mat ligge ubrukt i kjøleskapet så lenge må jeg si. Anonymkode: 5a49a...b55
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #16 Skrevet 19. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dumt å la mat ligge ubrukt i kjøleskapet så lenge må jeg si. Anonymkode: 5a49a...b55 Det er jeg enig i. Det var dumt av meg. Hadde intensjonen på lørdag/søndag. Ting skjedde, så fikk ikke brukt noe i kjøleskapet. Tanken var videre mandag, men livet skjedde brutalt mandag og tirsdag, så det var ingen mulighet å lage noe da. Ønsker å kaste minst mulig, så derfor jeg lurte på å kunne lage noe av den i dag. Ts Anonymkode: 3e85e...92f
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #17 Skrevet 19. oktober 2022 Da har jeg åpnet pakken. Ingen lukt, ser hvit og fin ut. Fast i kjøttet. Jeg tror jeg prøver. Ts Anonymkode: 3e85e...92f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå