Første1995 Skrevet 16. oktober 2022 #1 Skrevet 16. oktober 2022 Når man har fått positiv test, hvor tidlig/sent skal man kontakte helsestasjon/fastlege og kartlegge graviditeten
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #2 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg tok kontakt med engang, sendte bare mail (stod på kommunens hjemmesiden at de ønsker vi tok kontakt tidlig slik at de fikk oss inn når de ønsket i rundt uke 8, men dette er veldig variert fra kommune til kommune). Bedre å ta kontakt med de så kan de heller bestemme når du skal inn:) fastlegen skal du inn til i uke 12, fordi i uke 12 skal man ta blodprøver av ulike vitaminer etc og blodtype, men ellers er det ikke noe som skjer hos legen, så kan egentlig bare ta drop in blodprøve om du vil være fleksibel. Anonymkode: dfcdd...c37 1
Gjest pop up bruker Skrevet 16. oktober 2022 #3 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg tok kontakt i uke 8, og mistet i uke 9... Og det ble litt hassel for jeg måtte ringe sykehus og avbestille fødeplass og alt slikt. Neste gang vil jeg nok vente til i hvert fall uke 10. Jeg er veldig for at man ikke skal legge bånd på seg bare fordi man kan miste, og det skjer jo, men vi kan jo ikke ta utgangspunkt i det. Jeg har fått et velig godt inntrykk av jordmortilbudet i min kommune, så sånn sett har det uansett vært veldig nyttig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå