AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #1 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg har vært med mange menn oppigjennom årene. Av disse er det 2 menn som har behandlet meg dårlig. De har fått meg til å føle at de er alt for god for meg og pga min dårlige selvtillit da trodde jeg det også. Vi hadde kun kontakt da det passet dem, og begge brukte meg nok mest for et sikkert ligg dersom de andre alternativene ikke gikk (klarte ikke tenke det da det pågikk). Det er nå 11 og 8 år siden. Jeg er i et velfungerende forhold nå, det er stabilt, trygt og vi ønsker å holde sammen resten av livet. Likevel hjemsøker disse to mennene hodet mitt. Hvis jeg ser at de kommenterer felles venner på facebook, møter de på butikken, på byen eller noe annet som bare minner meg på de, så tenker jeg på den ene eller andre i flere timer. Det føles som jeg ikke klarer å komme meg over de. Jeg får av og til de samme tankene om at de er for god for meg og får også av og til ønske om å få kontakt med de igjen bare for å vise de at de har gått glipp av meg. Er helt merkelige tanker og følelser. Aner ikke hva jeg skal gjøre for å få bukt med dette? Er det noen som er gode på psykologi som kan anta hva dette kommer av? Er så rart at dette gjelder kun de to som ikke behandlet meg bra. Resten kunne jeg ikke brydd meg mindre om.. Anonymkode: 1f4e0...bb4 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #2 Skrevet 16. oktober 2022 Du er kanskje irritert på deg selv fordi du lot deg bruke. Det er fornedrelse. Mennene verdiløse, men følelsen over at du lot dette skje er ugrei. Anonymkode: 7a076...6d2 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #3 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Du er kanskje irritert på deg selv fordi du lot deg bruke. Det er fornedrelse. Mennene verdiløse, men følelsen over at du lot dette skje er ugrei. Anonymkode: 7a076...6d2 Ja kanskje du har rett Anonymkode: 1f4e0...bb4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #4 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg har vært med mange menn oppigjennom årene. Av disse er det 2 menn som har behandlet meg dårlig. De har fått meg til å føle at de er alt for god for meg og pga min dårlige selvtillit da trodde jeg det også. Vi hadde kun kontakt da det passet dem, og begge brukte meg nok mest for et sikkert ligg dersom de andre alternativene ikke gikk (klarte ikke tenke det da det pågikk). Det er nå 11 og 8 år siden. Jeg er i et velfungerende forhold nå, det er stabilt, trygt og vi ønsker å holde sammen resten av livet. Likevel hjemsøker disse to mennene hodet mitt. Hvis jeg ser at de kommenterer felles venner på facebook, møter de på butikken, på byen eller noe annet som bare minner meg på de, så tenker jeg på den ene eller andre i flere timer. Det føles som jeg ikke klarer å komme meg over de. Jeg får av og til de samme tankene om at de er for god for meg og får også av og til ønske om å få kontakt med de igjen bare for å vise de at de har gått glipp av meg. Er helt merkelige tanker og følelser. Aner ikke hva jeg skal gjøre for å få bukt med dette? Er det noen som er gode på psykologi som kan anta hva dette kommer av? Er så rart at dette gjelder kun de to som ikke behandlet meg bra. Resten kunne jeg ikke brydd meg mindre om.. Anonymkode: 1f4e0...bb4 Kanskje du skal gjenopprette kontakt med de igjen, gjøre det slutt i det stabile forholdet du er i nå - så blir du sammen med de, - for deretter å gjøre det slutt med de - bare for å bevise at du er så mye bedre? Bare en tanke altså... Anonymkode: 065bf...c64
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #5 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje du skal gjenopprette kontakt med de igjen, gjøre det slutt i det stabile forholdet du er i nå - så blir du sammen med de, - for deretter å gjøre det slutt med de - bare for å bevise at du er så mye bedre? Bare en tanke altså... Anonymkode: 065bf...c64 Ja kanskje det. Tror du det hjelper? 🙄 Anonymkode: 1f4e0...bb4 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #6 Skrevet 16. oktober 2022 Hvorfor oppsøker du disse folkene på sosiale medier, butikk etc? Anonymkode: e9273...9df
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #7 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor oppsøker du disse folkene på sosiale medier, butikk etc? Anonymkode: e9273...9df Jeg gjør ikke det men vi bor på en liten plass så det er ikke mange butikker eller venner å velge mellom 😅 Anonymkode: 1f4e0...bb4 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #8 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg gjør ikke det men vi bor på en liten plass så det er ikke mange butikker eller venner å velge mellom 😅 Anonymkode: 1f4e0...bb4 Du kan vel velge vekk folk som ikke var snille? Anonymkode: e9273...9df
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #9 Skrevet 16. oktober 2022 Har vært i noen slike «forhold» selv. Men, livet går videre. Det er ikke greit å bruke folk, men voksne mennesker har ansvar for å avslutte giftige forhold også. Enten det er familieforhold, vennskap, fysiske forhold osv. Forhåpentligvis hadde du ikke latt noen behandle deg sånn i dag. Ville fjernet/blokkert de på sosiale medier og gitt de så lite oppmerksomhet som mulig om du treffer de Anonymkode: e7731...3df 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #10 Skrevet 16. oktober 2022 Hvis andre menn har behandlet deg bra, så er det kanskje ekstra merkbart for deg med disse to som behandlet deg dårlig; det kræsjer liksom med hva du opplever ellers. Du kan jo tenke at det er du som er for bra for dem: de var typen til å benytte seg av deg, mens du har gått videre og lever i et godt forhold nå. Anonymkode: 01121...b87
Silva Pluvialis Skrevet 16. oktober 2022 #11 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært med mange menn oppigjennom årene. Av disse er det 2 menn som har behandlet meg dårlig. De har fått meg til å føle at de er alt for god for meg og pga min dårlige selvtillit da trodde jeg det også. Vi hadde kun kontakt da det passet dem, og begge brukte meg nok mest for et sikkert ligg dersom de andre alternativene ikke gikk (klarte ikke tenke det da det pågikk). Det er nå 11 og 8 år siden. Jeg er i et velfungerende forhold nå, det er stabilt, trygt og vi ønsker å holde sammen resten av livet. Likevel hjemsøker disse to mennene hodet mitt. Hvis jeg ser at de kommenterer felles venner på facebook, møter de på butikken, på byen eller noe annet som bare minner meg på de, så tenker jeg på den ene eller andre i flere timer. Det føles som jeg ikke klarer å komme meg over de. Jeg får av og til de samme tankene om at de er for god for meg og får også av og til ønske om å få kontakt med de igjen bare for å vise de at de har gått glipp av meg. Er helt merkelige tanker og følelser. Aner ikke hva jeg skal gjøre for å få bukt med dette? Er det noen som er gode på psykologi som kan anta hva dette kommer av? Er så rart at dette gjelder kun de to som ikke behandlet meg bra. Resten kunne jeg ikke brydd meg mindre om.. Anonymkode: 1f4e0...bb4 Blokker begge fra Facebook slik at du distanserer deg fra dem. Ikke møt blikket hvis du ser dem på butikken. Gjør deg utilgjengelig og ikke følg med på hva de gjør. Kutt alle bånd. 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #12 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært med mange menn oppigjennom årene. Av disse er det 2 menn som har behandlet meg dårlig. De har fått meg til å føle at de er alt for god for meg og pga min dårlige selvtillit da trodde jeg det også. Vi hadde kun kontakt da det passet dem, og begge brukte meg nok mest for et sikkert ligg dersom de andre alternativene ikke gikk (klarte ikke tenke det da det pågikk). Det er nå 11 og 8 år siden. Jeg er i et velfungerende forhold nå, det er stabilt, trygt og vi ønsker å holde sammen resten av livet. Likevel hjemsøker disse to mennene hodet mitt. Hvis jeg ser at de kommenterer felles venner på facebook, møter de på butikken, på byen eller noe annet som bare minner meg på de, så tenker jeg på den ene eller andre i flere timer. Det føles som jeg ikke klarer å komme meg over de. Jeg får av og til de samme tankene om at de er for god for meg og får også av og til ønske om å få kontakt med de igjen bare for å vise de at de har gått glipp av meg. Er helt merkelige tanker og følelser. Aner ikke hva jeg skal gjøre for å få bukt med dette? Er det noen som er gode på psykologi som kan anta hva dette kommer av? Er så rart at dette gjelder kun de to som ikke behandlet meg bra. Resten kunne jeg ikke brydd meg mindre om.. Anonymkode: 1f4e0...bb4 Du skjønner at selvfølelsen din er så ødelagt at det der nettopp slike menn du faller for? Skulle ikke forundre meg om slår opp med din nåværende samboer fordi han ikke er spennende nok. Anonymkode: 3af45...b18
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #13 Skrevet 16. oktober 2022 Mennesker som behandler andre dårlig er ihvertfall ikke bedre enn deg! Du fortjente ikke dem. Du fortjener bedre. Og nå har du forhåpentligvis fått en god mann du fortjener ❤️ Anonymkode: 1d71f...518
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå