Gå til innhold

Noen råd om å legge bort egne følelser ved samvær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da barnet skal dra til den andre, da barnet roser den andre opp i skyene og bare har det best og får mest det andre stedet? 

Noen råd?

Anonymkode: 63c18...fe2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følelsene klarer du nok ikke fortrenge, men øve på å svare noe avvæpnende.

Pappa gir meg 1000 kr i ukelønn - så heldig du er som har en så raus pappa..!

Gleder meg til å dra til Mamma, hun er verdens snilleste! -Så heldig du er som har verdens snilleste Mamma

Si at du er glad i barnet, og kommer til å savne det masse, og at du er glad for at barnet er så glad i sin andre forelder også.. øve masse.. Og prøv å tenk etter hva som er best med deg! Du er også viktig, prøv å se det også. Hvis du har et godt samarbeid med eksen, kan du til og med spørre?

Anonymkode: cf67a...5a4

Skrevet

Takk for råd. Den andre forelderen har sagt at barnet kan selv velge hvor mange netter den ønsker å være hos den andre når barnet blir eldre. Jeg vet det er sant, men barnet er under skolealder. Og allerede nå snakkes det om det.....

Anonymkode: 63c18...fe2

Skrevet

Bare det at du spør her, viser at du har forstått at vi foreldre av og til er nødt til å sette oss selv til side.  Det synes jeg er flott, for mange skjønner ikke hvilken skade de gjør barna sine når de kritiserer den andre forelderen.  

Du spør hvordan du skal klare det.  Når man vil noe, så får man det til.  Si til deg selv at det er bra at barnet ditt har det fint.  

At den andre forelderen sier til barnet at h*n kan velge selv om noen år, synes jeg ikke er greit.  Barnet er under skolealder, og skal selvfølgelig ikke stilles i situasjoner som gjør at h*n skal måtte velge mellom foreldrene sine.  Barnet er altfor ungt til at temaet nevnes.  Ta dette opp med ham, og forstår han ikke, bør du ta det via Familievernkontoret.  

Det er dette siste du skrev som gjorde at jeg fikk en mistanke om at din ex forsøker å påvirke barnet.  Hvis så er tilfelle, og grunnen til din bekymring, så må du ta det opp med ham (evt. FVK).  

• Liker 1
Skrevet

Barnet ditt er glad i deg.

Anonymkode: 8f7a6...b8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...