Gå til innhold

Hvor krevende er ex.phil/ex.fac eksamen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er eksamensspørsmålene? Hadde satt pris på om noen vil dele sin erfaring.. Jeg har eksamen snart og er så redd for å strykke :( 

Anonymkode: 9e053...4ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les pensum så går det greit 

Anonymkode: f0015...4b7

Skrevet

Jeg leste Sophies verden før exphil og fikk C 😅

Anonymkode: 3d264...1fe

Skrevet

«Alle» som har tatt exphil og exfac snakker ned fagene i etterkant og man hører typisk: «-jeg leste ei langhelg og fikk C»… 
Sannheten er at begge fagene krever sin tilmålte tid Ila semesteret. Ihvertfall syntes jeg ,i mitt høyst subjektive tilfelle, at exfac krevde en god del. Nå fikk jeg toppkarakter så det blir vanskelig å vite hvor mye dårligere besvarelsen min kunne ha vært før den ville ha nådd bunnen av karakterskalaen, men eksamen var ikke lett. En strykprosent på omslag 30 % sier vel sitt. Tror forøvrig strykprosent på Exphil også ligger i det sjiktet. 
Så her er det bare å lese på inn mot eksamen!

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg leste Sophies verden før exphil og fikk C 😅

Anonymkode: 3d264...1fe

Helt sikkert 🙄

Skrevet

Hvilket universitet og fakultet går du på? Det er ikke samme pensum uavhengig av hvor man studerer. 

Anonymkode: 27a6f...529

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvilket universitet og fakultet går du på? Det er ikke samme pensum uavhengig av hvor man studerer. 

Edit: Ville også sjekket om du kan få kjøpt pensumsammendrag og sjekket noen tidligere eksamensoppgaver med løsningsforslag. 

Skrevet

Det beste er å gjøre gamle eksamenssett så få du et bilde av hvordan den kommer til å være

Anonymkode: 46da7...270

Skrevet

Ikke spesielt vanskelig. Helt ok. 

Anonymkode: 3a848...227

Skrevet

For det første er det jo to ulike fag da.

Grovles hele pensumet og sørg for at du har 2-3 knagger under hvert tema/filosof/filosofi som du kan skrive om og knytte eksempler til. Da jeg tok eksamen i disse to fagene kunne man velge hvilke oppgaver man ville svare på, og da er også sjansen relativt stor for å kunne velge noe du kan noe om. I exphil er det for eksempel stor sannsynlighet for at du får minst et spørsmål som omhandler enten Platon, Aristoteles eller Sokrates.

Anonymkode: 4ac75...370

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...