AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #1 Skrevet 16. oktober 2022 Stor dilema… Da svigers henta dattra vår i bhg på fredag hadde de sett ped.leder dra dattra vår i armen og skreket kle på deg. De hadde blitt sjokkerte og visste ikke hva de skulle si, derfor latta de som ingenting. Jeg fikk vite det etter jeg kom fra jobb. Hvordan skal jeg ta dette opp med bhg? Jeg er redd for å sende henne i bhg nå i frykt hva annet de gjør mot henne og de andre barna når vi foreldre ikke ser Anonymkode: 322b9...413
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #2 Skrevet 16. oktober 2022 Da ville jeg snakket med ped leder evt styrer. Typ " svigers henter barnet vårt på fredag og overså en noe uheldig situasjon. Slik og slik skjedde. Er dette representativt for hvordan hverdagene til barna er når vi foreldre ikke er til stedet? " Så tar du det derfra. Anonymkode: 349a0...f99 15 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #3 Skrevet 16. oktober 2022 Vi opplevde noe lignende. En kollega av meg observerte mitt barn bli røsket i armen og skreket til av barnehageassistent når avdelingen var på tur i nabolaget hans med kun en fast assistent og en vikar. Vi snakket med styrer, hadde et møte med ped.leder og styrer, deretter med styrer og assistent. Assistenten benektet hendelsesforløpet og det fikk ingen videre konsekvenser for vedkommende. Vi informerte barnehagen om at barnet ikke skulle være alene med denne assistenten igjen noensinne (det var allerede kjent for oss at det var kun når han hadde tidligvakt at barnet var vanskelig å levere i barnehagen) og de forholdt seg sånn noenlunde til det. Generelt en fagsvak barnehage, vi hadde byttet om det ikke var for at barnet hadde kort tid igjen på avdelingen. Anonymkode: b661e...9d4 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #4 Skrevet 16. oktober 2022 Slik skal det absolutt ikke være. Si fra til styrer med en gang. Det er barnet deres og dere har all lov til å si akkurat hva dere mener. Barnet deres skal bli møtt med respekt uansett hva i barnehagen. Hilsen barnehageassistent Anonymkode: 0820e...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #5 Skrevet 16. oktober 2022 Opplevd noe lignende vi også. Sa straks ifra. Det ble møte med ped leder og styrer og det kom en slags forklaring som jeg krevde. Selvfølgelig sier du ifra med en gang. Anonymkode: 18f93...354
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #6 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Stor dilema… Da svigers henta dattra vår i bhg på fredag hadde de sett ped.leder dra dattra vår i armen og skreket kle på deg. De hadde blitt sjokkerte og visste ikke hva de skulle si, derfor latta de som ingenting. Jeg fikk vite det etter jeg kom fra jobb. Hvordan skal jeg ta dette opp med bhg? Jeg er redd for å sende henne i bhg nå i frykt hva annet de gjør mot henne og de andre barna når vi foreldre ikke ser Anonymkode: 322b9...413 har jeg ingen tro på Anonymkode: 5dd98...99f
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #7 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): har jeg ingen tro på Anonymkode: 5dd98...99f Ikke meg du siterer, men hvorfor mener du at dette er ikke er noe å tro på? Anonymkode: 349a0...f99 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #8 Skrevet 16. oktober 2022 Svigers burde reagert der og da. Nå er det for sent. Anonymkode: ef114...227 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #9 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): har jeg ingen tro på Anonymkode: 5dd98...99f Det var synd. Men nå er ikke spørsmålet om hva du tror eller ikke. Anonymkode: 322b9...413 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #10 Skrevet 16. oktober 2022 Dette må du ikke la passere! Ring styrer eller send e-post. Forklar i korte trekk hva som skjedde og si at du ønsker et møte mellom deg, styrer og pedlederen så fort det lar seg gjøre. Anonymkode: cd8ff...394 3
beige Skrevet 16. oktober 2022 #11 Skrevet 16. oktober 2022 Er barnet så gammelt at det kan spørres mer ut om denne personen? Kanskje har det skjedd før?
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #12 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Stor dilema… Da svigers henta dattra vår i bhg på fredag hadde de sett ped.leder dra dattra vår i armen og skreket kle på deg. De hadde blitt sjokkerte og visste ikke hva de skulle si, derfor latta de som ingenting. Jeg fikk vite det etter jeg kom fra jobb. Hvordan skal jeg ta dette opp med bhg? Jeg er redd for å sende henne i bhg nå i frykt hva annet de gjør mot henne og de andre barna når vi foreldre ikke ser Anonymkode: 322b9...413 Bare si fra! Ikke vær redd for det. At de har det travelt eller er sliten er ingen grunn til å snakke slik til barn. Jobber i barnehage selv, og du har all grunn til å si fra. Men ta det med styrer Anonymkode: ded78...0cf 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #13 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det var synd. Men nå er ikke spørsmålet om hva du tror eller ikke. Anonymkode: 322b9...413 ts juger jo her, så er jo ikke synd, er idiotisk Anonymkode: 5dd98...99f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #14 Skrevet 17. oktober 2022 I dette tilfellet ville jeg kontaktet styrer. Det er ikke lov å dra barn i armen på den måten. Se an hvordan styrer møter denne henvendelsen. Anonymkode: 00a37...e27
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #15 Skrevet 17. oktober 2022 Jeg har observert lignende i vår barnehage, men det med barn som jeg vet er vanskelige og frekke. Synes det er helt greit at de blir satt på plass. Anonymkode: f9731...738
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #16 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har observert lignende i vår barnehage, men det med barn som jeg vet er vanskelige og frekke. Synes det er helt greit at de blir satt på plass. Anonymkode: f9731...738 De blir ikke mindre vanskelige og frekke av det, de lærer ingenting av det faktisk og det eskalerer det bare mer. Det kan være grunner til at barna er sånn. Og nei, det er ikke greit at barnehageansatte er sånn mot barnehagebarn. Jeg hadde eksplodert om det var mitt barn de behandlet sånn Jeg mener eksplodeeert! Anonymkode: 7c035...14c 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #17 Skrevet 17. oktober 2022 Litt vanskelig å vurdere ut fra gjengivelsen. Ble barnet virkelig skreket til og dratt hardt i armen, eller ble barnet holdt igjen og bedt, med streng stemme, om å kle på seg? Som en over her sier - vanskelige og frekke barn er utfordrende å håndtere. Man skal ikke dra dem i armen eller skrike til dem, men nå vet vi jo ikke hvor dramatisk besteforeldrene opplevde dette, i forhold til realiteten. Men ta det opp med barnehagen, selvsagt. Anonymkode: 3edf9...2d6 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #18 Skrevet 17. oktober 2022 Dersom dine svigerforeldre ikke overdramtiserer, og beskrivelsene er reelle. Så meld fra til styrer om at barnets besteforeldre observerte ped.leder krenke ditt barn. Å dra et barn i armen og skrike til er å fysisk krenke barnet. Deretter gir du beskjed om at de må melde sak ifht til paragraf 42 i barnehageloven. Det er en egen paragraf (43) i barnehageloven som går på ansatte som krenker barn, men undesøkelser og tiltak skal iverksettes etter paragraf 42. Anonymkode: e31e4...c0f 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #19 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): ts juger jo her, så er jo ikke synd, er idiotisk Anonymkode: 5dd98...99f hva med å bare holde kjeft, hvis du aldri har noe som helst "konstruktivt" å komme med?? Anonymkode: c2bf6...ceb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå