AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #61 Skrevet 17. oktober 2022 Brunello skrev (1 time siden): Jeg forstår de som vil ha mer ferskvarer. Men hva skal du med mer enn fire-fem vaskepulvermerker? Akkurat den innstillingen er nok en stor grunn til at vi har så dårlig utvalg. Et større utvalg,gir større konkurranse som igjen kommer forbrukerne til gode. Hva skal du med mere enn 5 osteslag? Trenger du mere enn 4 typer sjokolade? Ja takk,jeg er for et mangfold i matveien. Nordmenn flest synes det er greit å handle på Rema...jeg synes det er så uinspirerende. Særlig etter at man har vært i utlandet på store hypermarkeder hvor de har reoler etter hverandre bare med yoghurt. Anonymkode: 647fc...619 2
Brunello Skrevet 17. oktober 2022 #62 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Akkurat den innstillingen er nok en stor grunn til at vi har så dårlig utvalg. Et større utvalg,gir større konkurranse som igjen kommer forbrukerne til gode. Hva skal du med mere enn 5 osteslag? Trenger du mere enn 4 typer sjokolade? Ja takk,jeg er for et mangfold i matveien. Nordmenn flest synes det er greit å handle på Rema...jeg synes det er så uinspirerende. Særlig etter at man har vært i utlandet på store hypermarkeder hvor de har reoler etter hverandre bare med yoghurt. Anonymkode: 647fc...619 Konkurranse gir bedre utvalg når det gir flere forskjellige produkter. At det finnes 18 leverandører av identisk kyllingfilet gir ikke mer glede på handleturen. Jeg har handlet masse i såvel Sverige som mellom og sydeuropeiske land. Felles for alle er at man må i spesialbutikker for å få tak i mange av de gode varene. På hypermarkedene har de som du sier masse av det samme. Jeg gir blaffen i om de har 50 leverandører av yoghurt dersom de fleste av de er like og det er masse dårlige produkter. Ferskvarediskene med skinker og ost misunner jeg de.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #63 Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 😅Reseptfrie greier antar jeg? Prøvde for noen år siden å hente ut reseptbelagt bare for å se om det gikk men det gjorde ikke det. Anonymkode: 11ccc...685 Hvis du får legen din til å skrive en papir resept så får du hentet det ut i Sverige. Jeg sparer nesten 400.- på en ting iforhold til her hjemme. Anonymkode: 390d1...2e3 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #64 Skrevet 17. oktober 2022 3 hours ago, Brunello said: Jeg forstår de som vil ha mer ferskvarer. Men hva skal du med mer enn fire-fem vaskepulvermerker? Nei hva skal man med flere valg overhodet, burde bare være 1 av hver... Anonymkode: 6ce4f...487 1
Brunello Skrevet 18. oktober 2022 #65 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei hva skal man med flere valg overhodet, burde bare være 1 av hver... Anonymkode: 6ce4f...487 Nei, men man trenger ikke 20 identiske produkter.
Brunello Skrevet 18. oktober 2022 #66 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvis du får legen din til å skrive en papir resept så får du hentet det ut i Sverige. Jeg sparer nesten 400.- på en ting iforhold til her hjemme. Anonymkode: 390d1...2e3 Faren ved å handle reseptbelagte legemidler i Sverige, er at Norge kan gå tomme i en krisesituasjon. De siste årene har det vært mangel på mye. I en gitt krisesituasjon vil det kunne bli rasjonering mellom landene, og man får etter estimert bruk i landet. Så får Norge lite. Og det er ikke veldig lenge siden grensene var stengt, så det vi anså som utenkelig i 2019 kan bli reelt.
Reign Skrevet 18. oktober 2022 #67 Skrevet 18. oktober 2022 Om jeg drar til Sverige så sitter jeg på med eller låner bilen til moren min som har firmabil med alt inkludert, så det koster henne ikke noe ekstra å kjøre dit. Og da kjøper jeg bare ting som er vesentlig rimeligere i Sverige enn i Norge, f.eks. alkohol, tobakk, barneprodukter, visse typer ost og kjøtt. Ellers synes jeg ikke det lønner seg noe for oss om dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #68 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Du får ikke karbonadedeig. Du må sammenligne med norsk kjøttdeig. «Svensk» karbonadedeig har 10% fett og er ofte fra Tyskland stappet med antibiotika. Ekte svensk karbonadeig 5% er så og si like dyrt som er. kyllingen er heller ikke svensk, stappet med saltlake så vekten blir høyere. summa summarum så sparer du ikke så mye. Kjøper du gigapakninger i Norge får du så og si samme pris. Anonymkode: 20e64...3cd Kyllingfileten jeg kjøper i sverige er svensk. OGså kjøttdeigen, eller, kjøttdeig i norge har vel 14% fett, den jeg kjøpte har 10%. Og var mye billigere enn norsk kjøttdeig i norge, og bedre synes vi. Anonymkode: 78a73...62b 3
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 18. oktober 2022 #69 Skrevet 18. oktober 2022 Om turen skal lønne seg både rent økonomisk, på matvareutvalg samt husstandsøkonomisk, må det smugles med begge hender er min tro?
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #70 Skrevet 18. oktober 2022 Vi var i Sverige forrige lørdag, og at vi sparte penger på det, er det ingen tvil om. Kjøpte såklart full kvote på systembolaget, og bare der er besparelsen stor. Ølboksene vi kjøpte kostet 11 pr boks (0,33 l), vinene vi kjøpte sparte vi over 50,00 på hver flaske, og sprtflaska sparte vi ca 150 på. I tillegg kjøpte vi mye ost, kyllingfilet og kjøttdeig - alt kjøttet vi kjøpte var svenskt. Og vi handlet den brusen vi bruker mye rimeligere, kr 45,00 svenske for en 4-pakk pepsi max, som koster over 60,- på kiwi nå. I tillegg kjøpte vi deodoranter, tannkrem, tannbørster, alt rimeligere enn hjemme. Pizzamel. Og ikke minst store esker med vaskepulver mye rimeligere enn vi får her hjemme. Vi har middag i fryseren til og med november, og mye ost i kjølerommet. Så fram til neste svensketur, handler vi kun inn grønnsaker, frukt, melk og brød, og om det skulle være noe helt spesielt vi skulle gå tomme for. Anonymkode: 78a73...62b
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #71 Skrevet 18. oktober 2022 emilie123 skrev (13 timer siden): Ja, reseptfritt. F.eks så koster en tube med Locobase Repair nesten 300 i Norge, mot 156 i Sverige. Niferex er halve prisen i Sverige . Lista er lang på hva som er billigere, men da bør en jo bare kjøpe det som er billig og/eller det en ikke får kjøpt i Norge. Denne? https://www.apotera.no/locobase-repair-100g (154,-) Apotera og Farmasiet har gjort prisene i Norge mer enn konkurransedyktige mot Sverige de siste par årene. Før kjøpte jeg paracetamol-produkter, de kosta gjerne 30-ish SEK for 10 tbl á 500mg. Nå får jeg de samme på apotera/farmasiet til 19,- NOK. Anonymkode: 5ff0f...2c7 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #72 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Denne? https://www.apotera.no/locobase-repair-100g (154,-) Apotera og Farmasiet har gjort prisene i Norge mer enn konkurransedyktige mot Sverige de siste par årene. Før kjøpte jeg paracetamol-produkter, de kosta gjerne 30-ish SEK for 10 tbl á 500mg. Nå får jeg de samme på apotera/farmasiet til 19,- NOK. Anonymkode: 5ff0f...2c7 20 tbl. selvsagt. Niferex, som også refereres, koster 139 SEK og 169 NOK. Ikke akkurat halv pris i sverige lenger. Anonymkode: 5ff0f...2c7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #73 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Vi var i Sverige forrige lørdag, og at vi sparte penger på det, er det ingen tvil om. Kjøpte såklart full kvote på systembolaget, og bare der er besparelsen stor. Ølboksene vi kjøpte kostet 11 pr boks (0,33 l), vinene vi kjøpte sparte vi over 50,00 på hver flaske, og sprtflaska sparte vi ca 150 på. I tillegg kjøpte vi mye ost, kyllingfilet og kjøttdeig - alt kjøttet vi kjøpte var svenskt. Og vi handlet den brusen vi bruker mye rimeligere, kr 45,00 svenske for en 4-pakk pepsi max, som koster over 60,- på kiwi nå. I tillegg kjøpte vi deodoranter, tannkrem, tannbørster, alt rimeligere enn hjemme. Pizzamel. Og ikke minst store esker med vaskepulver mye rimeligere enn vi får her hjemme. Vi har middag i fryseren til og med november, og mye ost i kjølerommet. Så fram til neste svensketur, handler vi kun inn grønnsaker, frukt, melk og brød, og om det skulle være noe helt spesielt vi skulle gå tomme for. Anonymkode: 78a73...62b Har du sjekket om kjøttet og kjøttdeigen er slaktet i Sverige og? Ofte er kan det være svensk, men slaktet i et annet land og da er det tilsatt antibiotika og andre ting igjen. Anonymkode: 52ff1...e37
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #74 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Har du sjekket om kjøttet og kjøttdeigen er slaktet i Sverige og? Ofte er kan det være svensk, men slaktet i et annet land og da er det tilsatt antibiotika og andre ting igjen. Anonymkode: 52ff1...e37 Ja, det er slaktet i sverige Anonymkode: 78a73...62b
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #75 Skrevet 18. oktober 2022 Merkelig, her i tråden er det best å bruke mest mulig penger på mat i Norge, mens i andre tråder skal man spare og fryse litt. Har man ikke supergod råd må man spare. Om man får noen milligram antibiotika i seg får man vel tåle det. All Eu-mat er ikke "farlig". Anonymkode: 52a96...80c 1
emilie123 Skrevet 18. oktober 2022 #76 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 20 tbl. selvsagt. Niferex, som også refereres, koster 139 SEK og 169 NOK. Ikke akkurat halv pris i sverige lenger. Anonymkode: 5ff0f...2c7 Den esken niferex jeg kjøper i både Sverige og Norge er på 50 tbl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå