AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #21 Del Skrevet 16. oktober 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Nei all ull klør ikke Anonymkode: 08972...b4b For noen av oss gjør det det Anonymkode: 89e75...1db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #22 Del Skrevet 16. oktober 2022 Mine gikk i bare leggings og trøye i ull hele høst-vinter-vår. De aller fleste ungene gjorde det. Greit å ha innerst når luften er skarp. Og veldig bøyelige klær. Hvis det ikke er så kaldt så bare tynn dress over når de er ute. Og alltid mellomlag tilgjengelig i garderoben, så vil de ansatte se an været når de skal ut. Anonymkode: 0b6cd...679 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 16. oktober 2022 #23 Del Skrevet 16. oktober 2022 Aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamajune11 Skrevet 16. oktober 2022 #24 Del Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ull funker jo i prinsippet året rundt, det regulerer varme mye bedre enn andre materialer. Dessuten blir ikke våt ull kaldt heller, sånn som feks bomull gjør. Vi har brukt ull på 2-åringen siden september 🙌🏻 Anonymkode: a7ad0...0e3 Hører du aldri har blitt våt med ull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #25 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Som flere sier, fra september til april er det ull som gjelder i bhg! Og med 15 års jobberfaring fra bhg oppfordrer jeg alle foreldre til å gjøre det samme, uten andre klær utenpå! Mye utetid og yttertøy, og med klær utenpå ull må vi kle av et lag før vi går ut uansett. Mye enklere for de ansatte med ett lag tynn ull, og mye mer behagelig for barna, både når det kommer til bevegelighet og temperatur når de er inne. Anonymkode: 6ac8c...bf1 Kommer aldri til å bruke kun ull uten bukse over, jobber selv i barnehage og vi har ingen problem med å ta av en bukse så lenge der er ull under. Anonymkode: 08972...b4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #26 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): For noen av oss gjør det det Anonymkode: 89e75...1db Da har man ikke prøvd all ull Anonymkode: 08972...b4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #27 Del Skrevet 17. oktober 2022 Bruker kun ull nå begynte vel med det i september Body og ullbukse / longs. Jobber selv i barnehage og ser ikke poenget med å kle ungen i noe annet enn ull på denna årstida. Viktigste i barnehagen er at de holder seg varme, tørre og har klær som er gode å bevege seg i Ull regulerer bra, her har vi brukt ull på jenta om sommeren også når hun var baby 😊 Anonymkode: 47b39...624 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #28 Del Skrevet 17. oktober 2022 53 minutter siden, AnonymBruker said: Da har man ikke prøvd all ull Anonymkode: 08972...b4b Har selvfølgelig ikke prøvd alle ullplagg i verden, men kan ikke komme på noen type ull jeg ikke har prøvd. Jeg bruker ull selv om det klør jeg. Har trent opp toleransen og bruker evt et mellomlag der det er sensitivt. Men så lenge det er varmere enn -10 syns jeg det klør ja. Anonymkode: 89e75...1db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #29 Del Skrevet 17. oktober 2022 Mamajune11 skrev (7 timer siden): Hører du aldri har blitt våt med ull. Eh jo? Mange ganger. Friluftsliv er en stor hobby her i huset, og vi kler oss med ull innerst fra september til april/mai. Hører du ikke har særlig erfaring med ull 😉 Anonymkode: a7ad0...0e3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #30 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Samme her. Ungene mine hadde aldri ull heller. Tror ikke jeg selv har eid ett eneste ullplagg i mitt liv. All ull klør og hvis man prøver, så blir den uansett for liten etter første vask 🙈 Anonymkode: 268e3...9fa Høres mest ut sim du ikke kan å ta vare på klær. Ull er luftig, temperaturregulerende, ganske selvrensende så man kun trenger å fjerne flekker i stedet for å vaske hele plagget. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ull i 12 grader?? Hvorfor? Vent til vinteren og frost Anonymkode: 9a0fb...68e Hvorfor ikke? Jeg bruker silkeull om sommeren også jeg. Det regulerer temperatur mye bedre enn bomull, for ikke å snakke om polyester-ræl. Bruker ull, silke og lin året rundt, lite bomull, og aldri plast (annet enn badetøy og regntøy). Anonymkode: 7387e...e5d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #31 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kommer aldri til å bruke kun ull uten bukse over, jobber selv i barnehage og vi har ingen problem med å ta av en bukse så lenge der er ull under. Anonymkode: 08972...b4b Så du tenker man skal gå med to lag innendørs da…? Anonymkode: 7387e...e5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #32 Del Skrevet 17. oktober 2022 Min begynner straks i barnehage, så svarer ikke helt av erfaring. Hun er helt på tampen av en størrelse nå, og i neste størrelse har vi bare kjøpt/fått ull. Det er av typen ullklær du viste, og det er jo fine og vanlige klær, bare at de er i ull. Det blir nok det vi sender henne i barnehagen i, da det uansett vil bli kaldere utover. Vi bruker mye ull på henne nå uansett, da det er lettere å bare ha det på slik at vi slipper mye skifting før vi skal ut om dagen. Om morgenen har det vært ganske kaldt her hvert fall.. Anonymkode: 03444...ea7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #33 Del Skrevet 17. oktober 2022 Vi begynte så smått med ull i september. Nå bruker hun ull hver dag. Bruker aldri vanlige klær over ulltøyet. Eldste gikk i kun ullundertøy tom 1.klasse da hun syns det ble så klompete med klær over ullundertøyet. Helt vanlig at bhgbarn går med kun ullundertøy på i barnehagen i vinterhalvåret. Anonymkode: 05be1...3ee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #34 Del Skrevet 17. oktober 2022 Aldri. Anonymkode: 03af6...f6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #35 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kommer aldri til å bruke kun ull uten bukse over, jobber selv i barnehage og vi har ingen problem med å ta av en bukse så lenge der er ull under. Anonymkode: 08972...b4b Men hvorfor må det være en bukse over ulla? Barna er aktive og blir varme, det holder i massevis med ull uten noe mer vel? Det er ikke kjempeproblematisk å ta av en bukse, men det er likevel mye enklere å slippe. Anonymkode: 6ac8c...bf1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #36 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så du tenker man skal gå med to lag innendørs da…? Anonymkode: 7387e...e5d Har gått helt flnt hittil Anonymkode: 08972...b4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #37 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor må det være en bukse over ulla? Barna er aktive og blir varme, det holder i massevis med ull uten noe mer vel? Det er ikke kjempeproblematisk å ta av en bukse, men det er likevel mye enklere å slippe. Anonymkode: 6ac8c...bf1 Det går helt fint, jeg sender ikke mine barn i ull og kun det Anonymkode: 08972...b4b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #38 Del Skrevet 17. oktober 2022 For meg er ulltrøye og longs undertøy. Anonymkode: 9bd33...48b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #39 Del Skrevet 17. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det går helt fint, jeg sender ikke mine barn i ull og kun det Anonymkode: 08972...b4b Du er en sånn irriterende mor barnehageansatte snakker om på pauserommet, antar jeg… 🙈 Anonymkode: a7ad0...0e3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2022 #40 Del Skrevet 17. oktober 2022 Vi bor på Vestlandet og jeg kler sjelden mine barn i kun ull. Bruker ullstrømpebukse og ulltrøye om det er minusgrader. Muligens ullklær utenpå der igjen om det bikker -5, men ellers vanlige klær. Synes enkelte tar dette «ull er gull» greiene alt for langt. Jeg har sett babyer og småbarn som renner av svette fordi de er pakket inn i lag på lag med ull. Det er bare ekkelt og garantert ubehagelig for barna. Anonymkode: 69e20...7f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå