Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg totalt makteslaus… Alt i hjemmet er min jobb, mannen bidrar minimalt.. Unger, klesvask, hage, innkjøp, lekse, oppfølging og liknande må jeg gjøre. Er totalt utslitt etter mange slike år. Bare det å lage middag er et ork.. Innenfor med sykemelding for å være hjemme å samle energi?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nille24 skrev (29 minutter siden):

Føler meg totalt makteslaus… Alt i hjemmet er min jobb, mannen bidrar minimalt.. Unger, klesvask, hage, innkjøp, lekse, oppfølging og liknande må jeg gjøre. Er totalt utslitt etter mange slike år. Bare det å lage middag er et ork.. Innenfor med sykemelding for å være hjemme å samle energi?

Egentlig ikke, det høres ut som om du trenger en sykemelding fra mannen og ungene dine som ikke hjelper til.

Ha et familiemøte og delegér oppgavene. Ikke riktig at alt faller på deg.

Anonymkode: 7e31e...803

• Liker 2
Skrevet

Det er dette alle drømmer om… familielivet!

Skrevet

Vanskelig å si egentlig. Det kommer an på i hvilken stor grad dette går ut over jobben din tenker jeg. Klarer du å utføre jobben?

Uansett så trenger du og mannen din å fordele oppgavene bedre. Hvorfor bidrar han ikke? Er det fordi du alltid har bare gjort det? Er det fordi han i sine øyne ikke før ting godt nok? Hva kan årsaken bak dette være?

Sett opp en plan over hvilke arbeidsoppgaver du gjør i løpet av en uke og spør hvilke han kan ta over. Og så ikke gjør det for han. Og la han få gjøre det på sin måte.

Skrevet

Sykemeld deg fra hjemmet - gjør minst mulig. Ikke vask klærene hans. Ikke lag middag til han. Ikke rydd opp etter han. Ikke handle inn til han. Da selvsagt etter du har satt ned foten.  Spør han om det er rettferdig at du skal gjøre alt og spør hvorfor så han må forklare. Si at du ikke er moren hans. Forklar at dette viser hvor lite han bryr seg og verdsetter deg som mor og partner. 

Funker ikke dette, tenk over om du orker flere år med å ta vare på en ekstra stor unge i tillegg til barna deres i mange år til. 

Anonymkode: 92eb6...0ff

Skrevet

Lag store middager for flere dager. Lapskaus kan vare i mange dager. Samme med gryteretter. Mannen bør kunne handle inn ingrediensene.

Skrevet

Dere trenger å ha et familieråd, der du setter ned foten.

Mannen din må ha lite empati når han klarer å se på at du sliter deg helt ut.

Du kunne bestilt deg en time hos legen og forklart henne situasjonen, kanskje hun/han kan vise dere til samlivsterapeut, eller at både du og mannen din kommer til samtale hos legen. Det er klart at en slik situasjon som du står i før eller siden vil gå ut over helsen din, og det er ikke en situasjon som mann og barn heller er tjent med.

Anonymkode: 9edbe...9e3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...