AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #1 Skrevet 16. oktober 2022 Hadde en svært hektisk uke for 14 dager siden med lite søvn og et nesten konstant høyt stressnivå. I løpet av denne uken ble jeg småsvimmel og kjenner nå at jeg fortsatt er det. Har aldri hatt en slik følelse før. Det kjennes noen ganger som at jeg skal miste balansen men det har ikke skjedd enda. Ellers ingen symptomer på noe, utenom at jeg er dautrøtt. Bør jeg gå til lege og måle blodtrykket? Kan det være jernmangel? Noen andre som har hatt det slik og hva skyldtes det? Hilsen sliten småbarnsmor med ca.3 timer sammenhengende søvn pr natt. Anonymkode: ea3b1...200
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #2 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg tror ikke det er farlig, svimmelhet er sjelden farlig. Det kan være et tegn fra kroppen din om at stressnivået er høyere enn helsen din kan greie over tid. Det skader ikke å ta en legetime for å være sikker på at det ikke er sykdom eller at du mangler noe, selv om det er vel sannsynlig at årsaken er stress og at løsningen er å senke stressnivået. Anonymkode: 14560...d8c 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #3 Skrevet 16. oktober 2022 Du bør bestille en legetime, samt få skikkelig søvn og hvile. Anonymkode: 93ba8...114
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #4 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg blir svimmel når jeg er sliten, men har fått det sjekket ut. Det er jo grader av svimmelhet, men hvis den vedvarer bør den sjekkes selv om den ikke er så kraftig. Anonymkode: 5222b...197
Besserwisser Skrevet 18. oktober 2022 #5 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 16.10.2022 den 17.09): Hadde en svært hektisk uke for 14 dager siden med lite søvn og et nesten konstant høyt stressnivå. I løpet av denne uken ble jeg småsvimmel og kjenner nå at jeg fortsatt er det. Har aldri hatt en slik følelse før. Det kjennes noen ganger som at jeg skal miste balansen men det har ikke skjedd enda. Ellers ingen symptomer på noe, utenom at jeg er dautrøtt. Bør jeg gå til lege og måle blodtrykket? Kan det være jernmangel? Noen andre som har hatt det slik og hva skyldtes det? Hilsen sliten småbarnsmor med ca.3 timer sammenhengende søvn pr natt. Anonymkode: ea3b1...200 Jeg ville bedt om en time med fastlegen og beskrevet symptomene. For meg minner det mye om krystallsyken,
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #6 Skrevet 18. oktober 2022 Søvnmangel i seg selv er ikke nødvendigvis farlig på kort sikt, men langvarig kan føre til veldig stort stress for kroppen som gjør en mer utsatt for alvorlig sykdom. Nå kan det jo være flere ting som påvirker at du er svimmel også. Blodtrykk, avvik i blodprøver (jern f.eks), blodsukker, m.m. Ta deg en tur til legen og ta noen tester. Anonymkode: a3014...972
Embla Othea Skrevet 18. oktober 2022 #7 Skrevet 18. oktober 2022 Ta deg en tur til legen og ta noen tester. Og du er nødt til å få skikkelig søvn - ingen klarer seg på 3 t over tid
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #8 Skrevet 18. oktober 2022 Her er det du evt bør sjekke: B-vitamin/folatmangel Blodtrykk Blodsukker MR av hodet Sjekk hos øre/nese/hals på sykehus Sjekk av nakke hos kiropraktor eller fysioterapeut Hilsen meg som er ufør av svimmelhet. Anonymkode: 7361b...802
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #9 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (På 16.10.2022 den 17.09): Hadde en svært hektisk uke for 14 dager siden med lite søvn og et nesten konstant høyt stressnivå. I løpet av denne uken ble jeg småsvimmel og kjenner nå at jeg fortsatt er det. Har aldri hatt en slik følelse før. Det kjennes noen ganger som at jeg skal miste balansen men det har ikke skjedd enda. Ellers ingen symptomer på noe, utenom at jeg er dautrøtt. Bør jeg gå til lege og måle blodtrykket? Kan det være jernmangel? Noen andre som har hatt det slik og hva skyldtes det? Hilsen sliten småbarnsmor med ca.3 timer sammenhengende søvn pr natt. Anonymkode: ea3b1...200 Kan det være krystallsyken? Sett bort fra et travel og hektisk liv. Anonymkode: d612a...b9a
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #10 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Her er det du evt bør sjekke: B-vitamin/folatmangel Blodtrykk Blodsukker MR av hodet Sjekk hos øre/nese/hals på sykehus Sjekk av nakke hos kiropraktor eller fysioterapeut Hilsen meg som er ufør av svimmelhet. Anonymkode: 7361b...802 Glem ikke jern. Både høyt og lavt jernlager gir svimmelhet. Anonymkode: a3014...972
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #11 Skrevet 18. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Her er det du evt bør sjekke: B-vitamin/folatmangel Blodtrykk Blodsukker MR av hodet Sjekk hos øre/nese/hals på sykehus Sjekk av nakke hos kiropraktor eller fysioterapeut Hilsen meg som er ufør av svimmelhet. Anonymkode: 7361b...802 Jeg er også det. Ufør av svært sterk svimmelhet altså. Jeg ville begynt med å huske på at stress og søvnmangel lett gir mild svimmelhet, jernmangel og andre mangler også. Men jeg ville også utelukket krystallsyke, som kan utløses av stress. Det kan ikke fastlegen se, man må til behandler med VNSbriller. Anonymkode: d5a2a...d1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå