AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #1 Skrevet 16. oktober 2022 Og heller leie eller kjøpe et lite krypinn hver? Vi vurderer det for å gjøre overgangen så liten som mulig for ungene. På den måten tror vi det blir enklere for dem å takle at vi skilles, og hverdagen blir så lik før som den kan bli. Alternativet blir å la dem flytte annen hver uke mellom våre boliger, noe som for mange er veldig slitsomt. Noen som har prøvd dette? Altså la barna bli igjen i huset og så flytter mor og far inn annen hver uke? Fungerer/fungerte det? Anonymkode: 7dcb4...a4e
Narad Skrevet 16. oktober 2022 #2 Skrevet 16. oktober 2022 Hva når der kommer nye partnere med i bildet? Skal de flytte fram og tilbake også? Hvordan gjør dere det med orden og vasking der? Er dere flinke og bidrar like mye og har samme syn på vasking og rydding, eller vil den ene føle at den må vaske alt den uken den har huset? 2
Snok1 Skrevet 16. oktober 2022 #3 Skrevet 16. oktober 2022 Min eks ønsket å gjøre det. Hele kroppen min skrek NEI!!!!, så jeg kjøpte henne ut av huset til en pris som var så raus at hun fikk råd til et lite krypinn i samme skolekrets. 2
Gjest Hottentått Skrevet 16. oktober 2022 #4 Skrevet 16. oktober 2022 Mine foreldre prøvde det da jeg var barn (8 år). Jeg taklet det svært dårlig. Var fryktelig forvirrende å liksom skulle beholde det gamle livet men uten at begge var der. Endte til slutt med at begge kjøpte seg noe nytt. Det var så klart tøft det også, men det ga mer mening.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #5 Skrevet 16. oktober 2022 Kjenner til en familie som har den løsningen. Mor og far flytter inn og ut av barnas bolig. De har krypinn hver for seg. Den ene bor med ny partner og den andre bor alene. Anonymkode: c65ff...6e9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #6 Skrevet 16. oktober 2022 Det har jeg da absolutt ikke råd til. Anonymkode: b3f54...853 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #7 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg som svarte at jeg kjente en familie. jeg kan legge til at jeg ikke har kjennskap til hvordan det vil virkelig fungerer, men på utsiden ser det ikke særlig lykkelig ut. Barna er rotløse til tross for at de ikke må flytte mellom hjem. Tror forholdet mellom foreldre er mye viktigere enn hvordan bosituasjonen er. Anonymkode: c65ff...6e9 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #8 Skrevet 16. oktober 2022 Overraskende mange negative svar. Okei, jeg tar det til etterretning. Jeg trodde kanskje det ville bli den beste løsningen for ungene, men slik dere beskriver det … kanskje ikke. TS Anonymkode: 7dcb4...a4e
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #9 Skrevet 16. oktober 2022 Grunnen til at mange er negative er at denne ordningen krever veldig mye mer av foreldrene. Man må samarbeide på en helt annen måte enn når man skiller lag fullstendig og vi snakker tross alt om et par som ikke har lyst til å bo sammen. Det kan kanskje fungere hvis man er gode venner, hvis man er lik når det gjelder rot og rydding (det er utrolig kjipt å forlate et hus i orden og så komme tilbake til fulle kleshauger og rot og skit overalt) og hvis ingen av partene har ny kjæreste. I tillegg blir det fort veldig dyrt om man skal betale både på huset og i tillegg ett eller to leiligheter. Hvordan fordeler man vedlikehold? Må begge parter være enige hvis man vil bytte møbler, gardiner eller annet interiør? Hvem skal bestemme hvordan det ser ut hjemme og hvor ryddig/rent det skal være? For de fleste vil det fungere bedre å ha hver sine hjem de kan bestemme 100% over. Anonymkode: 0be6e...350 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #10 Skrevet 16. oktober 2022 Det eneste jeg tror kan fungere er slik som de som har kjøpt hver sin del av tomannsbolig, og så har ungene rom i midten med dør inn til begge boligene. (Men dette krever jo svært godt forhold mellom partene). Ellers tror jeg ikke at det vil fungere at barna bor en plass, og samtidig har samvær med begge foreldrene. Anonymkode: f61dd...2f6
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #11 Skrevet 16. oktober 2022 Vi gjorde det. Han etterlot rot til meg, tomme kjøkkenskaper og kjøleskap. Hver bidige onsdag så var det tomt for dopapir, vaskemidler o.l. Vi spleiset jo på nytt, men når man kommer sliten hjem fra jobb og må sjekke hva som mangler for så å reise rett ut på butikken igjen for å tørke seg etter dobesøk... Håndkler hadde han vasket og de lå halvvåte og sure i en kurv så de måtte vaskes på ny... Og så kommer det nye partnere, og så skal de sove der med ungeflokken gjerne, og så må jeg rydde etter hennes unger også........ Jada... Det var forsåvidt greit i starten, så ikke alt skjedde på en gang. Litt må jeg kunne ofre for ungenes skyld. Men det fungerer kun som en midlertidig løsning. F.eks til huset er solgt om ikke den ene skal kjøpe ut den andre. Anonymkode: fc300...4b0 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #12 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Overraskende mange negative svar. Okei, jeg tar det til etterretning. Jeg trodde kanskje det ville bli den beste løsningen for ungene, men slik dere beskriver det … kanskje ikke. TS Anonymkode: 7dcb4...a4e Om man har uendelig med penger er dette kanskje en god idé. Men for oss som i dag holder sammen pga økonomien, er det ikke akkurat er alternativ å gå fra én til tre boliger. Anonymkode: 173f8...f11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå