AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #1 Skrevet 16. oktober 2022 Nå er høstferien over og jeg kjenner jeg gruer meg litt til i morgen når barna skal tilbake på skolen og vi må ha rutiner på plass igjen. Jeg er alene med fem barn i tenårene, toddler og baby 😅 og de to eldste har trening fire dager i uka. Hva er dine BESTE tips for å få dagene til å gå lettere? Jeg prøver å lage mye mat om gangen sånn at jeg slipper lage fra bånn hver dag. Kom gjerne med noen oppskrifter på mat som er sunn og god til å fryse ned. Kom med tips når det gjelder alt !! Hva er dine life hacks i hektiske hverdager? 😅 Anonymkode: 4bff3...3b6 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #2 Skrevet 16. oktober 2022 Nok søvn👏 Kaffe Planlegging av uken, legg frem klær på forhånd, mat kjøpt inn. Anonymkode: 142b4...b61 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #3 Skrevet 16. oktober 2022 Nok søvn Sjekk at vitaminnivåer er på stell Tren på stuegulvet noen ganger i uka - youtube er fullt av gode halvtimesøkter uten utstyr Daglig meditasjon i 10 minutter Føre regnskap og budsjett Ukentlig middagsplan og handleliste ut fra den Lage store porsjoner og fryse ned Anonymkode: 3a8bd...c14 2
Lindsay Bluth Skrevet 16. oktober 2022 #4 Skrevet 16. oktober 2022 Robotstøvsuger! Elsker min Roborock som har et fast program den følger. Det har aldri vært renere og ryddigere på gulvet her 😍 3
Sunnys Skrevet 16. oktober 2022 #5 Skrevet 16. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå er høstferien over og jeg kjenner jeg gruer meg litt til i morgen når barna skal tilbake på skolen og vi må ha rutiner på plass igjen. Jeg er alene med fem barn i tenårene, toddler og baby 😅 og de to eldste har trening fire dager i uka. Hva er dine BESTE tips for å få dagene til å gå lettere? Jeg prøver å lage mye mat om gangen sånn at jeg slipper lage fra bånn hver dag. Kom gjerne med noen oppskrifter på mat som er sunn og god til å fryse ned. Kom med tips når det gjelder alt !! Hva er dine life hacks i hektiske hverdager? 😅 Anonymkode: 4bff3...3b6 Det som jeg gjør er: Får barna på skolen, og meg selv på jobb. Hver søndag vasker jeg hus, handler inn til uka og er asjour med klesvask. da vi i uke dagene ikke har samme tid og overskudd. Sett av 20 min hver dag til husarbeid, da blir det ikke så mye opphopning. Slapp av når babyen sover. Legg deg når barna legger seg. prøv å være et skritt foran, da blir det mindre stress. 5 barn alene? Wow! Tar av meg hatten. For en enorm jobb du gjør! 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #6 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg ordner alt klart kvelden før, matpakker, sekker og klær. Så det er bare å kle på seg. Robotstøvsugeren er gull, skjønner ikke hvordan jeg klarte meg uten. Menyen er klar, og prøver å lage store porsjoner med noen typer mat, supert med ferdigmat i fryseren på travle dager. Ellers prøver jeg å ta ting fortløpende, både rot, klesvask, oppvask osv, så jeg slipper skippertak. Men 5 barn alene, wow, hatten av for deg, jeg hadde garantert ikke maktet med det😅 Anonymkode: 08da9...c72 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #7 Skrevet 16. oktober 2022 Huskelister så jeg slipper å lure på om jeg har glemt noe + at da er det lettere å delegere ting til ungene. Gjøre ting klar kvelden før Rutiner rutiner rutiner. Antistress for ungene og antistress for meg. Kalender. Har full oversikt på travle dager, og dermed lettere å få ting unna på mindre travle dager, f.eks. å gjøre ekstra mange lekser på tirsdag om det er fotballtrening på onsdag Slapp av! Ikke bare mobilen som trenger å lades opp. Vi må prioritere mer å slappe av i sofaen og få ned tempoet. Støvsug en dag mindre i uken, og sleng deg ned i sofaen og se film med guttungen i stedet Ukesmeny. Fryseren er kjempesmart, og kjempepraktisk å kunne varme opp mat på travle dager. Da jeg var nybakt mamma trodde jeg at jeg måtte stå og lage middag hver bidige dag hvis jeg skulle være en god mor. Tull og vas! Maten er like sunn om man lager stort og har rester neste dag, eller fryser ned og varmer opp. Kvalitetstid med ungene er mye viktigere å bruke tid på! Klesvask. Her har vi høye smale skittentøyskurver. En til hver type vask slik at skittentøyet er ferdig sortert og det bare er å hive på en maskin når vi ser at det er til en full vaskemaskin. Gutten liker en spesiell type mat på skolen. Dette gjør jeg klar en gang i uken og fryser ned og tar opp kvelden før. Rydder på kjøkkenet etterhvert som jeg lager mat, så slipper ting å hope seg opp. Lære opp ungene til å rydde etter seg også. Jeg selv var ikke flink til dette som ungdom. Så dette har jeg lært av 😄 Ha nok oppbevaring! Har man ikke nok sted å putte lekene, så er det ikke rart om de ligger på gulvet. Og for innviklet sortering er også tiltak. Ihvertfall når ungene er små,, så er tingen store lekekasser. Da trenger de ikke å tenke, hvor skal den og den leken. Da er det bare å hive alt (unntatt legoen) oppi kassen(e) Nok søvn, og stå ikke for sent opp. Har man for liten tid om morgenen, så blir det stress. Stå opp litt for tidlig heller, og så kan de heller slenge seg i sofaen og slappe av når de er ferdig med alt de skal før skolen. Anonymkode: ef6b7...3bb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå