Gå til innhold

Får 13-14 åringen din drikke energidrikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymkode: 13898...fde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei og vi voksne gjør det heller ikke.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Kommer ikke på tale

Anonymkode: a8508...b21

• Liker 2
Skrevet

Nei!! Nå drikker jeg ikke det selv heller... Ungdommene her i hus maser av og til om å få det fordi "alle andre drikker det jo" men har forklart hvor usunt og potensielt skadelig det kan være og de godtar at jeg sier nei...

• Liker 3
Skrevet

Ja

Anonymkode: c624e...0d5

• Liker 1
Skrevet

Ja, men ikke for ofte. Men han kjøper nok i blant selv når vi ikke er med på butikken og han er ute med vennene.

Anonymkode: d0243...f71

Skrevet

Nei, i utgangspunktet ikke. Har jo sagt nei. Men har funnet noen  tomme bokser gjemt under senga osv etter at han har hatt besøk av kompiser. 

Sikkert mange ungdommer som ikke "får lov" , men de er ungdommer og vi har ikke full kontroll på hva de kjøper seg osv . 

Litt som some egentlig...da sønnen min var 11 fortalte han at flere av sine kompiser slettet apper hver gang de gikk inn døra hjemme, og lastet ned på nytt når de gikk ut...

Anonymkode: af451...cd7

• Liker 3
Skrevet

Nei, det får han ikke. Han godtar det foreløpig 🙂

Anonymkode: e0f4e...6c5

• Liker 1
Skrevet

Min liker ikke kullsyre så han holder seg unna, selv om kompisene drikker.

Anonymkode: 36f54...a1c

Skrevet

Nei. Men vet at han av og til kjøper selv når han er ute med kompiser. 

Anonymkode: 3f0cb...b80

• Liker 1
Skrevet

Får? Nei, vi kjøper det ikke til 14-åringen, men jeg vet at hun av og til kjøper det selv. Så lenge hun ikke pøser tenker jeg det går bra. Men har sagt at hun ikke bør drikke det.

Anonymkode: d50af...78d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei.

Anonymkode: 43257...092

Skrevet

Selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: dc915...f03

Skrevet

Absolutt ikke! 
Og det gjør ikke 17 åringen heller! 

Anonymkode: 7c568...9b5

Skrevet

Nei. Her er det brus kun i helger, og foreløpig er det fanta som er tingen. Tror han er for kresen til å prøve seg på energidrikkene 😄 Og for gjerrig til å kjøpe selv (jeg betaler for brus her hjemme) 😄 Skal jeg spandere koffein, så kan han få seg en kopp kaffe. Han trenger ikke sukkerkick og syreskader i tillegg 😂

Anonymkode: 18f2f...b4b

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøper ikke, men om hun velger å bruke sine penger på energidrikk får hun gjøre det. Syns det er bedre å vite det enn at hun gjør det bak ryggen min. Men hun vet hva jeg syns om det, og derfor kjøper jeg det heller ikke.

Anonymkode: 338eb...18f

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Får? Nei, vi kjøper det ikke til 14-åringen, men jeg vet at hun av og til kjøper det selv. Så lenge hun ikke pøser tenker jeg det går bra. Men har sagt at hun ikke bør drikke det.

Anonymkode: d50af...78d

Samme her. Kjøper det ikke til ungene, og har snakka med dem om at det ikke er bra å drikke det. Men de får jo ukepenger, og de går jo ute i nabolaget uten at jeg henger på dem :P Så de kjøper det nok i blant, ja.

Skrevet

Vi sa nei til hun var 16... Etter det har hun fått én i uka (17 nå straks). Har snakket om hvorfor selvfølgelig. Virker som om hun synes én i uka er helt greit, har ihvertfall blitt mye mindre "mas" om det etter at vi ikke hadde "forbud" (selv om hun sikkert kjøpte innimellom på egenhånd da også). Kan selvfølgelig hende at hun kjøper av og til selv nå også, men nå vet hun at hun får NOE, og da tror jeg hun prioriterer pengebruken annerledes, men jeg kan så klart ta feil.

Skrevet

Min liker ikke kullsyre så han holder seg unna, selv om kompisene drikker.

Anonymkode: 36f54...a1c

Min også. Drikker nesten bare vann 

Anonymkode: 243e0...232

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...