AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #1 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg har to tenåringer. Begge har heldigvis faste venner på skolen, og fritidsaktiviteter 😊 for jeg har jaggu meg inntrykk av at det er temmelig nådeløst det ute. Ting jeg ikke kjenner meg igjen i fra min egen oppvekst. Det er helt uaktuelt å være sammen med skole kompiser og fritidsaktivitet kompiser samtidig. Det er helt uaktuelt å være med andre nabolags kompiser samtidig som skolekompiser eller kompiser fra trening samtidig. Det virker så lukkede systemer. Jeg blir helt sprø av det hele. Hvorfor vil de ha det sånn? Anonymkode: e428f...3b1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #2 Skrevet 16. oktober 2022 Fordi man ofte spiller en rolle i en gruppe og den er ikke alltid lik, derfor vil mange ikke at gruppene overlappes, ved litt blanding kan det også bli noen som ikke kjenner hverandre like godt, så mange vil ikke utsette vennene sine for det. Anonymkode: 0d37e...c32
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #3 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg føler det er motsatt. Da jeg vokste opp var det null inkludering. Anonymkode: 0a0a8...416 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #4 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg føler også det er motsatt, de er kjempebevisdte på det å inkludere og ikke utestenge. Kanskje det er derfor du opplever at de har så tette skott, er man sammen med skolegjengen, er det stress å passe på den ene naboen, at ikke hun blir «utenfor». Slår man to gjenger sammen, må man passe på at alle har det bra. Anonymkode: 12b49...3fb 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #5 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg husket jeg både nå og da tenker «the more, the merrier». De har jo så mye tid, det kommer jo oftes naturlige perioder hvor gruppen er «alene», og om det av og til er noen ekstra med, så er det OK også, faktisk litt gøy….. ….. men du argumenterer som ungene, er kjent med synspunktet, men det er lite inkluderende.. Anonymkode: e428f...3b1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #6 Skrevet 16. oktober 2022 Dette stemmer godt med mine observasjoner også. Det kommer ingen utstrakte hender på tvers av disse "sosiale boblene". Jeg synes veldig synd på dem som faller utenom. Har to barn på 13 og 18. Anonymkode: e7b76...476
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #7 Skrevet 16. oktober 2022 Motsatt her. Min gutt er med venner fra klassen og fotballaget, men også noen som er 1 år yngre og 1 år eldre. Alle de henger sammen Anonymkode: 99fce...f74 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2022 #8 Skrevet 16. oktober 2022 Jeg har det inntrykket av folk flest.. Anonymkode: a17fa...eb0 2 1
Tomas77 Skrevet 18. oktober 2022 #9 Skrevet 18. oktober 2022 Nå har jeg yngre barn men det jeg har reagert på er vantette skott mellom gutter og jenter. Jeg vokste opp med blandet vennegjeng, det ser ut til å være helt uaktuelt. Spurte eldstemann hva jentene gjorde i friminutt o.l. siden han aldri hadde sagt noe om dem, han trakk på skuldrene og sa han visste ikke, de så ikke så mye til dem.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #10 Skrevet 18. oktober 2022 Motsatt her også. Før var fritidsaktivitetene i nærmiljøene, og alle gikk derfor på samme skole. Anonymkode: 7b194...03b 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2022 #11 Skrevet 18. oktober 2022 Tomas77 skrev (7 timer siden): Nå har jeg yngre barn men det jeg har reagert på er vantette skott mellom gutter og jenter. Jeg vokste opp med blandet vennegjeng, det ser ut til å være helt uaktuelt. Spurte eldstemann hva jentene gjorde i friminutt o.l. siden han aldri hadde sagt noe om dem, han trakk på skuldrene og sa han visste ikke, de så ikke så mye til dem. Det et kanskje ikke så rart. Jenter blir jo opplærte til at gutter er farlige, og gutter lærer at det er best å holde seg unna jenter- så man slipper beskyldninger og trøbbel. Og sånn fortsetter det oppover som de blir eldre og voksne, og skaper splid og konflikter mellom kjønnene i vårt samfunn, Norge 2022. Anonymkode: 28029...993
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2022 #12 Skrevet 19. oktober 2022 At ungdommen oppfører seg slik er nok ikke noe nytt. Ungdommers hjerne er jo på langt nær ferdig utvokst. Men at foreldrene tillater, eller til og med oppmuntrer til, slik oppførsel er nytt. Foreldrenes oppførsel henger tett sammen med den ego-kulturen vi har sett nå under den andre jappetid. Anonymkode: f4e46...564
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå