Gå til innhold

Klesstørrelser eldre barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe julegaver til niesene mine som ønsker seg klær fra meg. De er 11 og 12 år så litt midt mellom barn og voksen størrelser, da begge er nesten like høye som meg men mindre former. Husker fra de var små at klesstørrelsene på barneavdelingen tilsvarte omtrent lengden deres (68 cm, 110 cm osv.) Men gjelder det samme i junioravdeling? dvs. at 170 og 164 tilsvarer ca. høyden de er ment for? 

Anonymkode: 1ae23...b28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymkode: 1d5c8...994

Skrevet

Ja, men det er lettest å treffe hvis du kan spørre foreldrene (eller niesene) om hvilken størrelse de bruker😊

Anonymkode: be8ae...752

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja

Anonymkode: 1d5c8...994

..ja  hvis de er veldig slanke. Enkelte merker har mer romslige klær enn andre, riktignok.

Min 9-årin kjøper allerede klær i XXS (voksenstørrelse) på endel butikker, så er ikke sikkert at barn på 11-12 år synes klær fra barneavdelingen er "kult nok" heller...

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.10.2022 den 15.15):

Skal kjøpe julegaver til niesene mine som ønsker seg klær fra meg. De er 11 og 12 år så litt midt mellom barn og voksen størrelser, da begge er nesten like høye som meg men mindre former. Husker fra de var små at klesstørrelsene på barneavdelingen tilsvarte omtrent lengden deres (68 cm, 110 cm osv.) Men gjelder det samme i junioravdeling? dvs. at 170 og 164 tilsvarer ca. høyden de er ment for? 

Anonymkode: 1ae23...b28

nja, i teorien. Men det passer dårlig på jenter som kommer tidlig i puberteten. Min datter brukte aldri juniorstørrelsen 164 og 170, fordi de har barnefasong, selv om de er lange. Da hun fikk kvinnelige former, måtte hun over på små damestørrelser, selv om ikke var 1,64 lang ennå.

Anonymkode: 3e027...f59

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...