Gå til innhold

Utvask av enebolig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg overtok bolig 10/10. 

Godkjente utvask, da ting så greit ut .. men, nå etter 3 dager ser jeg jo at det er svært skittent her. Spessielt på badet.. Kan jeg trekke tilbake at utvask er ok, og si fra jeg ikke er fornøyd med vasken ? 

Anonymkode: b6262...55c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sånt man sjekker ved overtagelse. Toget er nok gått nå ja

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kvitterer egentlig ut det i overtagelsesprotokollen. Men du kan jo prøve.

Jeg vasker meg uansett solid inn, du vet jo ikke om de har tatt med kluten fra doen til kjøkkenet. Så har aldri brydd meg. 

Anonymkode: d3a21...17d

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Tvilsomt når du allerede har godkjent.

Sett å noe skikkelig god musikk og ta et rom av gangen, begynn øverst i taket og vaske nedover.

Anonymkode: 24d3e...46e

• Liker 1
Skrevet

det høres ut som "ikke godkjent vask" svarte du på mail? Uansett: Vær fast og streng! Si ifra hva som mangler1

Anonymkode: 44585...322

Skrevet

Har du godkjent, så har du godkjent. Du kan ikke forandre det etter tre dager. Det vil bli ord mot ord, siden utvasker kan hevde at du må ha skitnet det til selv etterpå.

Anonymkode: 2e16b...9c9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, nå er det gått en uke. Og «svært møkkete» på badet burde strengt tatt blitt oppdaget ved overtagelsen.

Anonymkode: cf9d5...569

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvsagt kan du ikke det. Hadde jeg vært utleier så hadde jeg sagt at det kunne like godt vært DU som hadde skitnet til. Har man bodd i huset en dag så har man ikke mer å si. Slik er det med alt renhold. 

Anonymkode: a4d8a...002

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg overtok bolig 10/10. 

Godkjente utvask, da ting så greit ut .. men, nå etter 3 dager ser jeg jo at det er svært skittent her. Spessielt på badet.. Kan jeg trekke tilbake at utvask er ok, og si fra jeg ikke er fornøyd med vasken ? 

Egentlig for sent, men det kommer an på selger. Da vi fikk klage for noen år siden, valgte vi å overføre litt penger til ny eier. Flyttevasken ble gjort i hastverk, de hadde antagelig grunn til å klage. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Det er 2 bad i boligen, og jeg tok i bruk badet nede først pga strøm utgifter og varmekabler . Når jeg omsider 3 dagen fant ut at jeg ville ta i bruk badet oppe, og skulle «flytte inn» ser jeg jo hvor skittent det der .. Jeg skjønner at toget kan være gått, men har egentlig litt lyst til å si fra. Fant brukte vipper i skapet på badet. 

TS

Endret av Mandarina30
Skrevet

Hvis du skal klage, så klag i hvertfall med en gang. Er ikke slik at man får sjekket all vask ved overtakelse heller. Opplever at det punktet ved overtakelse heller er en formalitet. Da vi tok over vår bolig var verken sil i oppvaskmaskin eller sluk renset. Er fort gjort å glemme sjekke det der og da, og man vil heller ikke være «vanskelig».

Er skitten av en sånn karakter at det «sier seg selv» at det ikke er fra dere, ville jeg sendt en formell klage til selger + megler i dag. Så kan de reklamere videre mot vaskefirma. 

Skrevet

Så lenge man har signert uten merknad, er løpet kjørt. Skittent bad er ingen mangel.

For øvrig trodde jeg det var vanlig å vaske seg inn i nytt hjem også.

• Liker 1
Skrevet

Det er for sent. På overtagelsen må du gå nøye gjennom alt før du sier at vasken er godkjent. 

Anonymkode: 31194...275

• Nyttig 1
Skrevet

Vi overtok enebolig for ca ett år siden, og det var helt umulig å sjekke alle kriker og kroker på overtakelse. Han som var der (sønn av selger/fullmaktshaver) var også ikke helt komfortabel. Så når ting så OK ut, så droppet vi å sjekke alt grundig. Jeg visste at jeg ville vaske over alt før vi flyttet inn uansett.

Men jeg fant overraskende mye skit og lort. Hadde vi sjekket mer grundig, så hadde vi nok kunnet klage, men jeg har vært borti mye verre (kollektiver), så at vi kunne fått noen hundrelapper for den jobben brydde jeg meg ikke så mye om. Vi bor da en ganske gammel bolig, og hadde nok forventet litt mer i en nyere bolig med høyere standard. 

Anonymkode: 0387e...293

Skrevet

91BD871D-2BA7-44C3-968E-EAABB6657083.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

91BD871D-2BA7-44C3-968E-EAABB6657083.jpeg

I følge eier var dette slitasje .. Bare til info så skinner den nå 🫢

Skrevet

Men altså, dette må du sjekke selv ved overtakelse. 

Anonymkode: 5167b...941

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I følge eier var dette slitasje .. Bare til info så skinner den nå 🫢

Men..ingen har påstått at leiligheten sikkert var ren nok. Bare at du burde sjekket ved overtagelse.

Uansett, dette hadde ikke brydd meg. Når noen klarer å la skiten bli så inngrodd hadde jeg uansett ikke bodd der uten en solid nedvask. For da er det temmelig mye møkk du ikke ser. 

Anonymkode: d3a21...17d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...