Gå til innhold

Sjokkmelding fra sykehuset. Min mann nekter meg besøk. Han vil dø alene.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.6.2023 den 20.56):

Det er slett ikke gitt. 

Han har omsorg rundt seg hele tiden. Kan når som helst snakke med prest eller sosionom. Har umiddelbar tilgang på beroligende midler.

Hun et overlatt til seg selv med sorgen sin. Skal takle en hverdag mens livet går i knas. Han velger, hun er maktesløs.

Han går inn i evig hvile, hun går inn i kaos, traumer og uoppgjorte følelser.

Å være pårørende kan fint være vanskeligere enn å være den syke. Det sier selv de som har opplevd begge deler selv.

Anonymkode: 3094a...147

Kjenner jeg blir litt provosert av denne kommentaren. Ja: det er klart pårørende har det vondt. Og ja : den døende kan ha akseptert sin egen død før pårørende gjør det (ganske vanlig) - men å si at «man kan når som helst snakke med sosionom og prest» vitner om lite kunnskap og forståelse. «På papiret» kan vedkommende det, men det kan også pårørende. Pårørende kan også «snakke med sosionom og prest». Pårørende skal leve videre, den døende skal akseptere at man tar farvel med alt.
Hvordan vi reagerer når vi er døende er veldig forskjellig og ikke alltid like «rasjonelt» eller «forståelig» Det er uansett den døende sine ønsker man til syvende og sist skal respektere. Som flere forklarer så vet man ikke årsaken til at den døende ønsker slik en gjør.

Synes det er en uting å i det hele tatt sammenligne: «hvem lider mest».. 🙄

Anonymkode: d54f1...1cf

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker

Noe så grusomt ts ❤️

Jeg holdt på å miste mannen min. Han havnet i koma og de var usikre på om han ville klare seg. De prøvde flere ganger å vekke han uten hell. En dag klarte de det. Jeg satt å trippet og gledet meg stort til å se han ute av koma. Men han ville ikke ha besøk. Det var helt grusomt og kan virkelig ikke tenke meg hvor vondt dette må være for deg. Jeg fikk etterhvert se han. Begrunnelsen var at han ikke ønsket at jeg så han slik. 

Håper han lar deg komme ❤️

Anonymkode: b4716...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.6.2023 den 22.05):

Kjenner jeg blir litt provosert av denne kommentaren. Ja: det er klart pårørende har det vondt. Og ja : den døende kan ha akseptert sin egen død før pårørende gjør det (ganske vanlig) - men å si at «man kan når som helst snakke med sosionom og prest» vitner om lite kunnskap og forståelse. «På papiret» kan vedkommende det, men det kan også pårørende. Pårørende kan også «snakke med sosionom og prest». Pårørende skal leve videre, den døende skal akseptere at man tar farvel med alt.
Hvordan vi reagerer når vi er døende er veldig forskjellig og ikke alltid like «rasjonelt» eller «forståelig» Det er uansett den døende sine ønsker man til syvende og sist skal respektere. Som flere forklarer så vet man ikke årsaken til at den døende ønsker slik en gjør.

Synes det er en uting å i det hele tatt sammenligne: «hvem lider mest».. 🙄

Anonymkode: d54f1...1cf

Det er nok ikke en sammenligning om hvem som har det verst. Men én som ligger på sykehuset har personer og omsorg rundt seg til enhver tid. Det har man ikke som pårørende. 

Anonymkode: b4716...73d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...